معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۰/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۹

حمایت دولت قبرس از مشاغل و کسب‌وکارها

در چند ماه آینده، دو طرح جدید در قبرس در رابطه با ارتقای سیستم انرژی شرکت‌های بزرگ و ارتقای اقتصاد چرخشی با هدف افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد این کشور اعلام خواهد شد.

جرج پاپاناستاسیو، وزیر انرژی، صنعت و تجارت قبرس از برنامه‌ریزی دولت این کشور برای اعطای کمک 275 میلیون یورویی به کسب‌و‌کارها و مشاغل خبر داد. وی هدف از این اقدام دولت را ایجاد انگیزه و افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد اعلام نمود. پاپاناستاسیو در این رابطه اظهار داشت: در چند ماه آینده، دو طرح جدید در رابطه با ارتقای سیستم انرژی شرکت‌های بزرگ (تلاش برای کاهش هزینه‌های انرژی) و ارتقای اقتصاد دایره‌ای (circular economy) اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است اقتصاد دایره‌ای یا چرخشی مدلی از تولید و مصرف است که شامل به اشتراک‌گذاری، اجاره، استفاده مجدد، تعمیر، نوسازی و بازیافت مواد و محصولات موجود تا حد امکان می‌باشد که باعث افزایش چرخه عمر محصولات می‌شود.

وزیر انرژی، صنعت و تجارت قبرس با ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با عملیاتی نمودن این طرح گفت: اجرای پروژه‌های نوسازی و ارتقای نواحی و مناطق صنعتی در سراسر قبرس با نصب یک سیستم دسترسی کنترل شده در منطقه صنعتی استروولوس آغاز می‌شود. به گفتۀ وی، قبرس در سال‌های اخیر با مشارکت کسب‌وکارهای داخلی، موفقیت‌های مهمی‌کسب نموده که از جمله می‌توان به افزایش 14.5 درصدی صادرات محصولات داخلی در سال 2022 نسبت به سال قبل از آن اشاره نمود.

میخالیس موشوتاس، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت نیکوزیا نیز ضمن استقبال از این طرح دولت اظهار داشت: جایگاه منطقه‌ای قبرس بسیار مهم و تاثیرگذار است. من معتقدم که قبرس به عنوان ستون ثبات و حمایت بشردوستانه، مانند پلی بین اتحادیه اروپا و خاورمیانه عمل می‌کند، اما اصلاحات آتی مانند اصلاح مدیریت محلی، دیجیتالی‌سازی، گذار سبز، اصلاح سیستم مالیاتی و خارج شدن شبکه برق قبرس از انزوا (اتصال شبکه برق قبرس به فلسطین اشغالی و یونان) بسیار با اهمیت است. وی افزود: از سوی دیگر جذب سرمایه‌گذاری‌های مولد و تلاش برای بهبود برند و اعتبار قبرس باید به طور جدی دنبال شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما