معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۸/۲۵- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۲۳۵

افزایش تعداد شرکت‌های ورشکسته در آلمان

از ماه ژوئن سال جاری به بعد، نرخ افزایش ورشکستگی شرکت‌های آلمانی نسبت به ماه مشابه سال قبل، همواره بیش از 10 درصد بوده است.

بر اساس گزارش سایت خبری ولت آلمان (Welt.de)، رکود اقتصادی سبب تضعیف و آسیب‌پذیری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی این کشور و حتی ورشکستگی تعدادی از آنها شده است، به طوری که طبق داده‌های اداره آمار فدرال، تعداد شرکت‌های ورشکستۀ ثبت شده در اکتبر امسال، 22.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

لازم به ذکر است از ماه ژوئن سال جاری به بعد، نرخ افزایش ورشکستگی شرکت‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل، همواره بیش از 10 درصد بوده است. این افزایش در ماه سپتامبر، 19.5 درصد بود و در ماه آگوست امسال نیز، طبق آمار و نتایج نهایی، 1556 مورد ورشکستگی شرکت گزارش شده بود که افزایش شدید 35.7 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. سیستم قضایی، مطالبات طلبکاران مربوط به این ورشکستگی‌های گزارش شده را در حدود 1.8 میلیارد یورو برآورد کرده است، در حالی که این میزان در سال گذشته حدود 0.8 میلیارد یورو بوده است. بر اساس این گزارش، از هر ده هزار شرکت در آلمان، به طور متوسط 4.6 شرکت در ماه آگوست ورشکست شده است. بیشترین سرانۀ ورشکستگی در بخش حمل‌و‌نقل و انبارداری با 9.9 مورد در هر ده هزار شرکت رخ داده است. پس از آن، شرکت‌های خدماتی- اقتصادی که شامل موسسات کاریابی نیز می‌شود، با 7.7 مورد به ازای هر ده هزار شرکت قرار دارند. کمترین میزان ورشکستگی نیز با 0.6 ورشکستگی در هر ده هزار شرکت، مربوط به بخش تأمین انرژی بوده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما