معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۸/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۳

تصویب پیش نویس بودجه 2024 در هیئت وزیران تونس

پیش نویس بودجه سال میلادی 2024 تونس در نشست اخیر هیئت وزیران این کشور به تصویب رسید.

پیش نویس بودجه سال 2024  تونس در جلسه هیئت وزیران مورد بحث و بررسی قرار و به تصویب رسید. در مقدمه متن مصوب آمده است: « این پیش نویس اولویت‌های دولت تونس را در قالب یک برنامه یکپارچه شامل سیاست‌ها و برنامه‌های عمومی منسجم برای هدایت توسعه در مناطق مختلف کشور ارائه داده است؛ همچنین عزم جدی رئیس‌جمهور برای تقویت نقش اصولی دولت در حفظ امنیت اجتماعی و ایجاد اعتماد در چشم ‌انداز آینده کشور با هماهنگ ساختن خواسته‌های شهروندان و به کارگیری توانمندی‌های ملی، برای ایجاد یکپارچگی اجتماعی، بهبود عملکرد اقتصادی و تقویت عناصر ثبات را نشان می دهد.» این پیش نویس شامل موارد زیر است:

1- پیش نویس دستور مربوط به تعیین کمک هزینه نظامی افسران، درجه داران و افراد نیروی زمینی، هوایی و دریایی.

2- پیش نویس دستور اصلاح دستور شماره 1208 مورخ 31 می 1999 در مورد کنترل انطباق بین درجات پرسنل نظامی، افسران، درجه داران، گروهبانان یکم و گروهبانان ارتش و وظیفه بگیران.

3- پیش نویس دستور مربوط به اصلاح و تکمیل دستور شماره 380 سال1972 در مورد تنظیم اساسنامه ویژه ارتش.

4- پیش نویس دستور مربوط به گنجاندن پرسنل نظامی‌که حقوق آنها بر اساس جدول دستمزد ماهانه کارکنان بخش عمومی‌پرداخت نمی‌شود.

5- پیش نویس دستور اصلاح دستور شماره 74 دولت در سال 2021، مربوط به تنظیم سازمان اداری و مالی سازمان ملی ایمنی بهداشت محصولات غذایی، روش های مدیریت آن و روش های مدیریت و ترکیب کمیته مشورتی.

6- پیش نویس دستور مربوط به ایجاد مدیریتی برای تکمیل پروژه بازسازی چاه‌های عمیق در واحه‌های جنوب تونس و تنظیم ساختار و طریقه کار آن‌ها.

7- پیش نویس دستور اصلاح و تکمیل دستور شماره 1825 سال 1993 در خصوص تنظیم اساسنامه استادان پژوهشی دانشگاه.

8- پیش نویس دستور مربوط به افزایش کمک هزینه ویژه برای لوازم مدرسه، به روز شده در دستور شماره 2309 سال 2007 مربوط به ایجاد کمک هزینه ویژه به نفع معلمان مدارس راهنمایی، مؤسسات و مؤسسات نمونه به نام «کمک مالی ویژه هزینه لوازم مدرسه» و تعیین کل مبلغ این کمک هزینه.

9- پیش نویس دستور مربوط به تنظیم روش ها و مراحل افزایش داوطلبانه سن بازنشستگی.

10- پیش نویس دستور در مورد تکمیل دستور شماره 980 سال 1985 مبنی بر تثبیت لیست جزئیات حقوق کارمندان دولتی، گروه‌های داخلی و موسسات دولتی با ماهیت اداری که بر اساس آن میزان مزایای بازنشستگی محاسبه می‌شود.

11- پیش‌نویس دستور مربوط به صدور پروانه ساخت، توسعه و بهره‌برداری از خط لوله‌گاز «الغرابات-القرضاب-تطاوین».

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما