معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۵

شرکت ملی اتمی قزاقستان ذخایر فلزات کمیاب خود را توسعه خواهد داد

DKNews.kz گزارش می دهد: شرکت ملی اتمی قزاقستان (کازاتم پروم) ذخایر فلزات کمیاب خود را توسعه خواهد داد.

یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی اتمی‌با عنوان" JSC "Ulba Metallurgical Plant"  از این پس   (UMP ) مجوز اکتشاف مواد معدنی جامد در میدان Irgiz بالا در منطقه Aktobe دریافت کرد.

  برای ارزیابی و تایید ذخایر و منابع فلزات کمیاب (تانتالوم، نیوبیم، بریلیم)، این شرکت اکتشافات زمین شناسی زیر خاک را در سایت انجام خواهد داد. این پروژه به هلدینگ هسته ای این امکان را می دهد که تولیدات موجود را با منابع معدنی خود تامین کند، هزینه محصولات نهایی را کاهش دهد، کارایی اقتصادی را افزایش دهد و مشاغل جدید ایجاد کند.

شرکت ملی اتمی دارای تجربه گسترده و سطح صلاحیت و همچنین فن آوری‌های مدرن در زمینه به دست آوردن فلزات کمیاب و خاکی کمیاب با خلوص بالا (از این پس  RM و    ( REM  است.

  UMP یک شرکت منحصر به فرد در قزاقستان و یکی از تولید کنندگان شناخته شده محصولات اورانیوم، بریلیم، تانتالیم و نیوبیم در جهان است.

  این کارخانه تنها کارخانه در کشورهای مستقل مشترک المنافع و یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است که دارای چرخه کامل تولید از فرآوری تانتالیوم، نیوبیم و بریلیم تا تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا است.

RM و REM و ترکیبات آنها دارای خواص منحصر به فردی هستند و به طور گسترده در بخش های مختلف اقتصاد - هوانوردی، فناوری فضایی و علوم موشکی، صنایع هسته ای، پزشکی، ابزار دقیق، الکترونیک، مهندسی مکانیک و متالورژی استفاده می‌شوند.

به منظور ایجاد انواع جدید محصولات، بهبود فن آوری برای استخراج مرتبط با اجزای ارزشمند مفید در شرکت ها، و سازماندهی صنایع پیشرفته،Kazatomprom  برنامه توسعه علمی و فناوری در زمینه RM و REM را برای 2029-2022 اتخاذ کرد.

این سند اقداماتی را برای گسترش پایگاه منابع، توسعه و معرفی فن‌آوری‌های جدید، توسعه تحقیقات علمی و پیشرفت‌های نوآورانه و همچنین ایجاد سیستمی‌برای آموزش پرسنل با مهارت بالا ارائه می‌کند.

اجرای این وظایف، رقابت پذیری هلدینگ هسته ای را افزایش می دهد، محصولاتی با ارزش افزوده بالا به دست می آورد، صنعت پیشرفته RM و REM را در قزاقستان ایجاد می‌کند و کمک قابل توجهی به توسعه اجتماعی-اقتصادی این کشور می‌کند.

 https://dknews.kz/ru/ekonomika/286885-atomnyy-holding-kazahstana-razvivaet-novyy-vid

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما