معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۰۶- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۲۳۵

افزودن 30 مسیر جدید هوایی از بلگراد به برنامه‌های پروازی ایر‌صربیا

ایر‌صربیا به منظور افزایش رقابت‌پذیری و حرکت به سوی تبدیل شدن به خطوط هوایی پیشرو در بالکان، انتظار دارد امسال بیش از 30 مسیر جدید را به برنامه‌های پروازی خود اضافه کند.

 شرکت ایر‌صربیا سال گذشته 14 مسیر جدید به ویژه به تیانجین در چین راه‌اندازی کرد و پیشنهاد شده است که 20 تا 30 مسیر نیز در سال آینده آغاز به کار کند که اضافه شدن پنج هواپیمای دیگر به آن کمک خواهد کرد. در حال حاضر 20 مسیر از این 30 مسیر اعلام شده است که در حال فروش بلیط هستند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که برخی مسیرهای دیگر از جمله لیسبون نیز به این لیست اضافه خواهند شد. 13 مورد از 20 مسیر اعلام شده، در واقع برای خطوط هواپیمایی صربستان جدید هستند و حداقل در 20 سال گذشته مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، اما هفت مورد قبلا توسط شرکت‌های دیگر از جمله توسط JAT ارائه شده بود.

بوداپست به عنوان اولین مقصد جدید، فقط 188 مایل (302 کیلومتر) از بلگراد فاصله دارد. این تنها مسیری است که بیش از یک پرواز روزانه خواهد داشت که بین یک تا سه پرواز روزانه می‌تواند انجام گیرد. با این حال شیکاگو مهم ترین سرویس جدید است که توسط صرب‌ها و ساکنان بالکان در شیکاگو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است فرودگاه بلگراد در حال نوسازی توسط شرکت‌های فرانسوی می‌باشد و بهره‌برداری از آن نیز توسط آنها انجام می‌شود. ایر صربیا در سال ۱۹۲۷ تحت نام ایروپات، تأسیس شد و در ماه اکتبر ۲۰۱۳ نام خود را به ایر صربیا تغییر داد. این شرکت در حال حاضر روزانه به ۴۱ مقصد در اروپا، خاورمیانه و آفریقا پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی شرکت ایر صربیا در شهر بلگراد قرار دارد و فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید. شرکت ایر صربیا در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۳۰ فروند هواپیمای جت مسافربری می‌باشد. دولت صربستان با ۵۱ درصد و شرکت اماراتی هواپیمایی اتحاد با در اختیار داشتن ۴۹ درصد از سهام ایر صربیا، سهام‌داران این شرکت هستند.

منبع:

https://simpleflying.com/air-serbia-30-new-belgrade-routes-2023

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما