معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۲

معرفی صندوق مستقل سرمایه گذاری‌های استراتژیک

در سال 2012 و با توجه به کمبود سرمایه گذاری مستقیم خارجی، ضعف بخش خصوصی و نیاز به سرمایه گذاری ساختاری در سنگال راه اندازی صندوق مستقل سرمایه گذاری‌های استراتژیک در دستور کار قرار گرفت.

صندوق مستقل سرمایه گذاری‌های استراتژیک عمدتاً در قالب سهام در کنار سرمایه گذاران خصوصی داخلی و خارجی (به ویژه سایر صندوق های دولتی و شرکای استراتژیک که در بخش های فعالیت خود متخصص هستند) سرمایه گذاری می‌کند. در این حال رئیس جمهور سنگال با اعطای مجوز ایجاد صندوق مذکور با سرمایه اولیه 500 میلیارد فرانک سیفا تعهدات مربوط به سرمایه گذاری‌های استراتژیک را مشخص نمود. صندوق مستقل سرمایه گذاری استراتژیک به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود تأسیس شد که سرمایه آن کاملاً متعلق به دولت سنگال است. از طریق ایجاد این صندوق، کشور سنگال تصمیم گرفته است که چشم اندازی جدید از توسعه اتخاذ کند و عزم خود را برای استفاده از سرمایه‌های سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رشد پایدار اقتصادی، اشتغال زایی و تولید ثروت تحقق بخشد.

متن کامل گزارش معرفی صندوق مستقل سرمایه گذاری‌های استراتژیک شامل ساختار تشکیلات صندوق، منابع و شرایط برداشت، شرایط انصراف و ... است در فایل پوست ارائه گردیده است.

فایل های ضمیمه

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما