معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۸۶

گزارش اداره ملی آمار نیجریه در مورد فقر

جدیدترین آمارها در نیجریه نشان می دهد تعداد افرادی که در این کشور گرفتار فقر چند بعدی (عدم دسترسی به بهداشت، آموزش، استانداردهای زندگی، اشتغال و امنیت) هستند به شدت افزایش یافته و 133 میلیون نفر را درگیر خود کرده است.

گزارش جدید اداره ملی آمار نیجریه

آخرین داده‌های اداره ملی آمار (NBS) نشان می دهد که 133 میلیون نیجریه ای به طور چند بعدی فقیر هستند.

اداره ملی آمار در آخرین گزارش شاخص ملی چند بعدی خود که اخیرا منتشر شد، اعلام کرد که 63 درصد از مردم نیجریه به دلیل عدم دسترسی به بهداشت، آموزش و استانداردهای زندگی، در کنار بیکاری و شوک های اقتصادی، فقیر هستند.

اخیراً، گزارش سازمان ملل متحد، نیجریه را با 216 میلیون نفر در سال 2022، که 2.7 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، به عنوان ششمین کشور پرجمعیت جهان معرفی کرده است.

گزارش اداره آمار ملی بر اساس شاخص MPI تخمین می‌زند که ۱۳۳ میلیون نیجریه از ۲۱۶ میلیون جمعیت آن‌طور که سازمان ملل اعلام کرده است فقیر هستند. MPI یک شکل چند متغیر از ارزیابی فقر را ارائه می دهد که محرومیت ها را در سلامت، آموزش، استانداردهای زندگی، کار و شوک ها شناسایی می‌کند.

 به گفته سمیو آدنیران، کارشناس آمار عمومی در NBS، این اولین بار است که آنها یک بررسی استاندارد چند بعدی فقر در نیجریه انجام می دهند. وی گفت: «این نظرسنجی در سال‌های 2021 تا 2022 اجرا شد و این بزرگترین نظرسنجی با حجم نمونه بیش از 56610 نفر در 109 منطقه در 36 استان نیجریه است.

پیشی گرفتن تعداد فقرای نیجریه از پیش بینی بانک جهانی

بر اساس این گزارش، 133 میلیون نیجریه ای فقیر ثبت شده توسط NBS از پیش بینی بانک جهانی برای نیجریه در سال 2022 فراتر رفت. بانک جهانی پیش بینی کرده بود که تعداد نیجریه‌های فقیر در سال 2022 به 95.1 میلیون نفر برسد.

بر اساس داده‌های بانک جهانی در هر دقیقه، بیش از شش نیجریه ای وارد محدوده فقر شدید می‌شوند، زیرا تعداد افراد فقیر در این کشور به 95.1 میلیون نفر می رسد که توسط بانک جهانی پیش بینی شده است.

نیجریه از بین 121 کشور در رتبه 103 در شاخص جهانی گرسنگی (GHI) 2022 قرار گرفت، موقعیتی که نشان می دهد این کشور دارای سطحی از گرسنگی جدی است. شاخص جهانی گرسنگی به طور مشترک توسط Welthungerhilfe مستقر در آلمان و Concern Worldwide مستقر در دوبلین در روز شنبه 23 مهر به مناسبت روز جهانی غذا منتشر شد.

گرسنگی جدی

این گزارش که کشورها را بر اساس «شدت» رتبه‌بندی می‌کند، به نیجریه امتیاز ۲۷.۳- داده است؛ با این سطح گرسنگی، نیجریه در دسته «جدی» قرار می‌گیرد.

این شاخص دارای پنج سطح از گرسنگی است که هر کشور تحت آن قرار می‌گیرد ؛ پایین، متوسط، جدی، هشدار دهنده و بسیار نگران کننده. این دومین سال متوالی است که رتبه نیجریه در مقیاس ثابت باقی می ماند. نیجریه، پرجمعیت ترین کشور آفریقا، رتبه 103 از 116 کشور در سال 2021 و رتبه 98 در بین 107 کشور در سال 2020 را به خود اختصاص داده است.

 

https://economicconfidential.com/2022/11/nbs-report-says-nigerians/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما