معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۳

نمایشگاه جیتکس دوبی

نمایشگاه فناوری جهان با عنوان جیتکس GITEX دبی هرسال به میزبانی امارات برگزار می‌شود.

نمایشگاه فناوری جهان با عنوان جیتکس دبی GITEX هرساله به میزبانی امارات برگزار می‌شود و جدیدترین تحولات و نوآوری­های عرصه فناوری را شناسایی و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این نمایشگاه فرصتی برای ارتقا کسب‌وکار، ملاقات با مولدین فناوری، خرید و اخذ نمایندگی محصولات است. چهل و سومین دوره نمایشگاه جیتکس 10 تا 14 اکتبر 2022 (18 تا 22 مهر 1401) در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد. سخنران‌های این نشست چهار روزه در لینک پاورقی[1]موجود است. بخش­های مختلف این نمایشگاه شامل موارد زیر است:

Telecom& 6G 

در این غرفه به ذهنیت و قابلیت‌های تکنولوژی ۶G پرداخته می‌شود و جریان سالانه‌ی مخابرات را بر اساس فناوری‌های جدید بررسی می‌کنند.

+۹۷۱ | Cybersecurity

شرکتی است که طیف گسترده‌ای از خدمات و راه‌حل‌های فناوری اطلاعات مانند ارزیابی شبکه، امنیت سایبری، ارزیابی آسیب‌پذیری، ابزارهای سایبری و... ارائه می‌دهد.

DIGITAL CITIES X AI

متمرکز بر برنامه‌های مدیریت شهری با کمک هوش مصنوعی، جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، توسعه و یکپارچه‌سازی امنیت سایبری و شهرهای پایدار است.

Cyber Security 

متمرکز بر مسائل Metaverse[2]&NFT Threat Landscape، اتوماسیون و حملات مبتنی بر هوش مصنوعی، امنیت سایبری ICS، اینترنت ماهواره‌ای و کیف پول‌های رمزنگاری شده و غیره است.

بخش انرژی در نمایشگاه جیتکس

متمرکز بر منابع انرژی جدید، بهبود بهره‌وری انرژی، فناوری سبز و کربن زدایی، ابزارهای پیشرفته فناوری دیجیتال برای تقویت عملیات و پیش‌بینی و مدیریت منابع است.

بخش استارت‌ آپ نمایشگاه جیتکس

در بخش استارت‌ آپ نمایشگاه جیتکس می‌توان با مبتکران و نوآوران فناوری نسل‌ بعدی دیدار کرد.

EdTech 

متمرکز بر چگونگی تحول و آموزش در دنیای فناوری ازجمله تاثیرات یادگیری الکترونیکی، هوش مصنوعی، VR/AR، گیمیفیکیشن، ابزارهای نرم‌افزاری چندگانه، ظهور متاورس و تاثیرات آن است.

Data Economy

غرفه دیتا اکونومی مربوط به کنفرانس داده‌های ا ختصاصی برای به ‌دست‌آوردن مزیت رقابتی در بازار داده‌ها و تجزیه ‌و تحلیل با قدرت بالا است.

Future Mobility

مربوط به سیستم‌های حمل‌ونقل و تحرکی آینده است و هدف این کنفرانس بر اساس پایداری است.

The Future of Web

متمرکز برفرصت های جدید کسب‌وکارهای جهانی به‌صورت دیجیتالی است.

سلامت و مراقبت‌ های بهداشتی

متمرکز بر بخش سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است.

بخش رباتیک

بخش رباتیک یکیدیگر از بخش‌های جذاب نمایشگاه جیتکس است.

بخش پویایی نمایشگاه تکنولوژی و فناوری نمایشگاه جیتکس

متمرکز برفناوری‌های جدید در الگوریتم تلفن‌های هوشمند و نرم‌افزارها است.

کلود (ابر)

اَبر یا Cloud د رواقع تعدادی از سرورها هستند که به هم متصل شده و به‌عنوان یک اکوسیستم عمل می‌کنند. ابرها بر این اساس پیکربندی شده تا بتوانند یک یا چندین سرویس مختلف مانند (ذخیره‌سازی داده‌ها، تحویل محتوا یا اپلیکیشن، رایانش اطلاعات) را ارائه داده و کاربران نیز بتوانند از راه دور به این خدمات دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که با پیشرفت فناوری اطلاعات نیاز به انجام کارهای محاسباتی در همه‌جا و همه زمان به وجود آمده است. همچنین نیاز به این هست که افراد بتوانند کارهای محاسباتی سنگین خود را بدون داشتن سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گران، از طریق خدماتی انجام دهند. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری به این نیازها بوده است.

نقشه بخش­های مختلف نمایشگاه :

 

پاورقی‌ها:

[1]https://gitex.com/Agenda2022.aspx?trackname=Cybersecurity&_ga=2.252504078.646817058.1664869233-1187798317.1664869233

[2]متاورس (Metaverse)  یک واژه‌ مرکب متشکل از meta به معنی فراتر و universe به معنی جهان هست و از همین رو می‌توانیم این کلمه رافراتر از جهان ترجمه کنیم.مِتاوِرس فرضیه‌ای از آینده اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود.این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل‌دسترسی خواهد بود.در دنیای متاورس همه رویدادهای تکنولوژی دیجیتال در یک جهان مجازی گردآوری شده‌اند. به این معنا که ما به همه وبینارها و ویدئو کنفرانس‌ها، بازی‌های دیجیتال سه‌بعدی، مبادلات ارزهای رمزنگاری، نقل‌وانتقال فایل‌های داده و Email ها، سوشال مدیا، واقعیت مجازی و پخش‌های آنلاین دسترسی داریم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما