معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۵/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۳

اخبار اقتصادی اروگوئه و پاراگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه و پاراگوئه در هفته سوم مردادماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گرد

افزایش 26 درصدی صادرات سویا در جولای 2022 (موسسه اروگوئه 21)

به گزارش موسسه توسعه تجارت و سرمایه گذاری اروگوئه ( موسوم به اروگوئه 21) صادرات سلولز در جولای سال جاری به 180 میلیون دلار بالغ شد که در مقایسه با جولای سال گذشته رشد 26 درصدی را به ثبت رساند. آمارها همچنین نشان می دهند که صادرات سلولز در هفت ماه ابتدای سال جاری در مجموع به 959 میلیون دلار بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال به میزان 22 درصد افزایش یافته است. چین اصلی ترین مقصد صادراتی سلولز اروگوئه به حساب می آید.

تاکید پاراگوئه و اکوادور بر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی (پورتال وزارت روابط خارجی پاراگوئه)

در حاشیه مراسم تحلیف گوستاوو پترو رئیس جمهور جدید کلمبیا، ماریو عبدو بنیتس و گیئرمو لاسسو روسای جمهور پاراگوئه و اکوادور با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار طرفین بر ضرورت تقویت روابط دو کشور در تمامی سطوح ازجمله اقتصادی و تجاری تاکید نمودند. مقرر شد سه تن از اعضای کابینه دولت اکوادور (متشکل از وزیر کشاورزی، وزیر اقتصاد و دارایی و دبیر سیاست های دولتی مبارزه با فساد) به زودی به پاراگوئه سفر کرده و از تجارب موفقیت آمیز آن کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی بهره مند شوند. تقویت مبادلات تجاری برای فعال سازی دوباره اقتصاد دو کشور همچنین ضرورت تقویت همکاری‌های امنیتی با توجه به نگرانی‌های موجود در ارتباط با جرایم سازمان یافته از جمله دیگر موضوعات مورد گفت و گوی طرفین بود.

وزیر کار اروگوئه: وضع بیمه بیکاری ویژه، برای کارگران مرکز تجاری پونتا شاپینگ (خبرگزاری سوبراژادو اروگوئه)

بدنبال آتش سوزی بزرگ در مرکز بزرگ تجاری پونتا شاپینگ در شهر پونتا دل استه، وزارت کار اروگوئه از وضع بیمه بیکاری ویژه برای کارگرانی که بدلیل سانحه مذکور، حرفه خود را از دست داده اند خبر داد. به گفته مسئولان وزارت کار و بیمه تأمین اجتماعی اروگوئه، بیمه بیکاری مذکور می‌تواند به مدت یک سال بوده و 50 درصد از کل حقوق کارگران را پوشش دهد. پابلو میئرس وزیر کار و بیمه تأمین اجتماعی اروگوئه در این رابطه تاکید کرد، ایده اصلی آن است که بیمه مذکور برای مهلت های کوتاه تعیین شود، بطوریکه بعد از هر بار ارزیابی قابل تمدید باشد. میئرس گفت، بیمه بیکاری مذکور می‌تواند شامل کارگرانی نیز شود که درآمدهای دیگری هم دارند. شایان ذکر است در آتش سوزی پایان هفته گذشته در مرکز تجاری مذکور پونتا شاپینگ حدود دو هزار کارگر بیکار شدند.

افزایش 3.6 درصدی فروش خودرو در ماه جولای سال جاری در اروگوئه (خبرگزاری سوبراژادو اروگوئه)

به گزارش انجمن تجارت خودرو در اروگوئه (ACAU)، فروش خودروی صفر کیلومتر بالاخره پس از دو ماه سقوط، در ماه جولای سال جاری رشد 3.6 درصدی را ( در مقایسه با جولای سال 2021) به ثبت رساند و به 4181 دستگاه بالغ شد. طبق آمارهای موجود، از ژانویه تا جولای 2022 (هفت ماه ابتدای سال) در مجموع 30476 دستگاه خودروی صفر کیلومتر در کشور به فروش رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 2.7 درصد افزایش یافت. شورولت، هیوندا، سوزوکی، رنو و فولکس از جمله مارک هایی بودند که بیشترین فروش را در مدت مذکور به خود اختصاص دادند.

موافقت 60 درصد مردم اروگوئه با انعقاد توافق تجارت آزاد با چین (روزنامه ال اوبزروادور اروگوئه)

تازه‌ترین نظرسنجی مرکزی آماری اکیپوس کنسولتورس نشان داد، 60 درصد مردم اروگوئه موافق پیشبرد مذاکرات دولت برای دستیابی به توافق تجارت آزاد با چین هستند. نظرسنجی مذکور که از تاریخ 30 جولای تا 8 اوت سال جاری از مجموع 500 شرکت کننده انجام گرفت، حاکی از آن است که 12 درصد مخالف انعقاد توافقنامه مذکور، 20 درصد "نه موافق و نه مخالف" و 8 درصد نیز از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند. نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد، 51 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند، موافق پیشبرد مذاکرات برای انعقاد توافق تجارت آزاد با چین حتی درصورت مخالفت مرکوسور هستند. این درحالی است که 44 درصد گفتند، درصورت عدم موافقت مرکوسور، ترجیح می دهند کشورشان از امضای موافقتنامه مذکور اجتناب ورزد. شایان ذکر است، نظرسنجی یاد شده در میان احزاب سیاسی نشان داد، در میان احزاب "راست و راست میانه" حدود 73 درصد موافق امضای توافق تجارت آزاد با چین هستند. این درحالی است که موافقت در میان احزاب چپ گرا در این رابطه حدود 42 درصد است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما