معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۱۵

قزاقستان بدنبال ایجاد مراکز گردشگری در سواحل دریای خزر

به اعتقاد رئیس‌جمهور قزاقستان، ساحل این کشور در دریای خزر ظرفیت فراوانی برای جذب گردشگران دارد و مکانی بسیار مناسب برای ساخت هتل‌ و استراحتگاه‌ و مناطق تفریحی است.

رئیس جمهوری قزاقستان چندی قبل اظهار داشت «ساحل قزاقستان در دریای خزر ظرفیت فراوانی برای جذب گردشگران دارد. خلیج  انژو مارژان‌ مکانی بسیار مناسب برای ساخت هتل‌ و استراحتگاه‌ و مناطق تفریحی است. می‌توانیم مرکزی برای جذب گردشگران در آسیای مرکزی پدید آورد.»

گفتنی است خلیج انژو مارژان در سواحل آکتائو (20 کیلومتری جنوب بندر آکتائو) قرار دارد و به‌عنوان منطقه تفریحی-گردشگری جدید آکتائو نیز شناخته می‌شود. در این منطقه که به طول 50 کیلومتر در امتداد ساحل دریای خزر ادامه می‌یابد، در چند سال گذشته ساخت مجتمع‌های تفریحی و گردشگری به طرز چشمگیری در حال افزایش است.

موقعیت شهری بندر آکتائو و چشم‌انداز آینده آن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. دولت قزاقستان، در چارچوب برنامه­‌های خود برای تبدیل آکتائو به مرکز اقتصادی و تجاری و گردشگری در منطقه خزر، به دنبال سرمایه­‌گذاری­‌های قابل ملاحظه برای شهرک‌سازی و تبدیل آن به کلانشهری با جمعیت بالای یک میلیون نفر است. جذابیت گردشگری استان مانگیستائو که این منطقه در آن قرار دارد، تا چند سال پیش فقط به مناظر بکر طبیعی آن بازمی‌گشت، اما اکنون به یکی از مقاصد مهم گردشگری در آسیای میانه تبدیل شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما