معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۹۷

معرفی بانک های برتر استرالیایی

سیستم بانکی استرالیا نقش عمده ای در سیستم مالی این کشور ایفا می‌کند. به غیر از خدمات بانکداری سنتی، بانک ها بانکداری تجاری، تجارت در بازارهای مالی، کارگزاری سهام، بیمه و مدیریت مالی را نیز ارائه می دهند.این گزارش به بررسی وضعیت 10 بانک برتر استرالیا می‌پردازد.

بانک مشترک المنافع( Commonwealth Bank) 

این بانک بزرگترین بانک استرالیا و در واقع یک بانک چندملیتی است که در نیوزلند، فیجی، آسیا، ایالات متحده و بریتانیا حضور دارد. دفتر مرکزی این بانک در سال 1911 تأسیس شد و در سیدنی قرار دارد. این بانک حدود 51,800 کارمند دارد و بیش از 11,000 شعبه دارد.

این بزرگترین بانک در استرالیا است و طیف متنوعی از محصولات و خدمات مالی را ارائه می دهد. در حال حاضر محصولات و خدمات خرد، تجاری، بانکداری نهادی و مدیریت ثروت را به 16.6 میلیون مشتری خود ارائه می دهد.

گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ)Australia and New Zealand Banking Group

بانک ANZ که در سال 1835 تأسیس شد، یکی از بزرگترین بانک های استرالیا است و محصولات و خدمات مختلف بانکی و مالی را به مشتریان خرده فروشی، دارایی خالص بالا، مشاغل کوچک، شرکت ها، تجاری و مشتریان سازمانی ارائه می دهد. بخش Wealth Australia بانک متشکل از واحدهای تجاری بیمه و مدیریت سرمایه است که راه حل های بیمه، سرمایه گذاری و بازنشستگی را ارائه می دهد. این بانک در 34 بازار در سراسر ایالات متحده، اروپا، استرالیا، نیوزلند، منطقه آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه فعالیت می‌کند.

این بانک حدود 46,000 کارمند دارد و دفتر مرکزی آن در ملبورن قرار دارد. 

بانک ملی استرالیا (NAB)National Australian Bank

در فهرست 10 بانک برتر استرالیا  NAB در رده سوم قرار دارد که با ادغام بانک ملی استرالیا و شرکت بانکداری تجاری سیدنی در سال 1982 تشکیل شد. این بانک محصولات و خدمات بانکی را به افراد و مشاغل ارائه می دهد.

NAB که مقر آن در Docklands است، از طریق 820 مرکز بانکی فعالیت می‌کند و در نیوزلند، ایالات متحده، آسیا و اروپا حضور دارد.

NAB در حال حاضر حدود 35063 کارمند دارد و به حدود 8 میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. 

بانک وست پک (Westpac ) 

Westpac Bank اولین بانک استرالیا بود که در سال 1817 به عنوان بانک نیو ساوت ولز تأسیس شد. این شرکت محصولات بانکی و خدمات مالی را از طریق پنج بخش ارائه می دهد: بانک مصرف کننده، بانک تجاری، گروه مالی BT، بانک نهادی Westpac، و Westpac نیوزلند. این بانک حدود 32620 کارمند دارد. Westpac که مقر آن در سیدنی است، به 13 میلیون مشتری خدمات رسانی می‌کند.

بانک کوئینزلند ( Bank of Queensland )

بانک کوئینزلند یکی از قدیمی ترین بانک های استرالیا است که در سال 1874 تأسیس شد. دفتر مرکزی آن در کوئینزلند، خدمات بانکداری خرده فروشی را ارائه می دهد. این بانک 48,556 کارمند دارد و 200 شعبه در سراسر استرالیا دارد.

 بانک مک کواری ( Macquarie Bank)

مقر این بانک در سیدنی است، بزرگترین بانک سرمایه گذاری در استرالیا است. این بانک که در سال 1969 تأسیس شد، خدماتی را در زمینه مدیریت دارایی و امور مالی، بانکداری، مشاوره، ریسک و راه حل های سرمایه در بازارهای بدهی، سهام و کالا ارائه می دهد. بانک مک کواری که دفتر مرکزی آن در سیدنی است، 13597 کارمند دارد.

بانک بندیگو (Bendigo Bank  )

Bendigo Bank با ادغام Bendigo Bank و Adelaide Bank در نوامبر 2007 تشکیل شد. این بانک یکی از بزرگترین بانک های خرده فروشی در استرالیا است که تقریباً 7200 کارمند دارد. دفتر مرکزی آن در بندیگو قرار دارد، در آدلاید و استرالیای جنوبی فعالیت می‌کند و دفاتر منطقه ای در داکلندز، ملبورن، و ایپسویچ، کوئینزلند را حفظ می‌کند.

بانک AMP

بانک AMP در سال 1988 تاسیس شد و خدمات بانکداری خرد را ارائه می دهد. دفتر مرکزی این بانک در سیدنی، حدود 6000 کارمند دارد. بانک AMP طیف گسترده ای از خدمات، از جمله سپرده، وام مسکن مسکونی، محصولات صندوق بازنشستگی خود مدیریت، وام های مالی عملی، و همچنین خدمات بانکی تراکنش را ارائه می دهد. این بانک یکی از شرکت‌های مستقل مدیریت ثروت در استرالیا و نیوزلند است.

بانک AMP به بیش از پنج میلیون مشتری خرد و 400 مشتری سازمانی در سراسر استرالیا و نیوزیلند خدمات ارائه می دهد. آنها همچنین در آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی فعالیت می‌کنند.

بانک سانکرپ ( Suncorp Bank)

این بانک ، خدمات بیمه عمومی، بانکداری، بیمه عمر و مدیریت ثروت را در استرالیا و نیوزلند ارائه می دهد. این بانک در سال 1902 تأسیس شد و مقر آن در بریزبن است. Suncorp Bank حدود 13500 کارمند دارد و به 9 میلیون مشتری در استرالیا و نیوزلند خدمات ارائه می دهد.

بانک وست (Bankwest  )

اخیراً بانک وست در لیست 10 بانک برتر استرالیا قرار گرفته است که در سال 1895 به عنوان یک وام دهنده روستایی برای حمایت از صنایع کشاورزی ایالتی تأسیس شد. در سال 1945، بانک کشاورزی به یک بانک تجاری تمام عیار تبدیل شد. پس از ادغام آن در سال 1990، نام خود را به Bankwest در سال 1994 تغییر داد. این بانک مستقر در پرث، همچنین دفاتری در آدلاید، بریزبن، کانبرا، ملبورن و سیدنی دارد.

با بیش از 926 کارمند، بانک وست در بانکداری شخصی، بانکداری تجاری، بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و خصوصی، امور مالی تجارت، امور مالی تجارت کشاورزی، کارت های اعتباری و سایر خدمات مالی تخصص دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما