معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۳

آخرین وضعیت کرونا و برنامه‌های جدید دولت تایلند

شیوع سویه جدید اومیکرون موجب شده است دولت تایلند محدودیت های تازه ای را در نظر بگیرد.

شیوع سویه جدید اومیکرون دولت تایلند را مجبور نمود که از اواخر سال 2021 تاکنون اقدامات احتیاطی را بیشتر نموده و برخی از محدودیتهای سفر و یا بازگشایی مشاغل و ادارات را بازگرداند. در واقع دولت وضعیت هشدار را از رتبه 4 به رتبه 3 ارتقا داد.

 یکی از محدودیتهای اعمال شده حذف جذب توریستهای خارجی با استفاده از سیستم Test & Go  و خارج کردن دو نقطه توریستی بانکوک و پاتایا از طرح SandBox بوده که این موضوع موجب شد حدود 400 هزار نفر از توریستهای خارجی که برای تعطیلات ژانویه 2022 تایلند را برای سفر انتخاب نموده، بدلیل قرنطینه اجباری 10 روزه از انجام این سفر انصراف دهند. علاوه بر آن دولت تنها هفت منطقه را که شامل بانکوک و پایاتا بعنوان مهمترین مراکز گردشگری نمی‌شد را در طرح SandBox  و ورود مسافر بدون قرنطینه اجباری با مجوز تردد در آن حوزه تا 7 روز و سپس سفر به سایر مناطق تایلند معرفی نموده که مورد استقبال چندانی واقع نشد .

در همین حال در اواخر سال 2021 تا دو هفته اول ژانویه 2022 میزان فراگیری اومیکرون در کشور زیاد شده و نگرانی‌هایی را ایجاد نموده بود. هرچند که آمار مرگ و میر در تایلند کاهش داشته و تقریبا به زیر 20 نفر در روز رسیده ولی تعداد مبتلایان هنوز بین 5 تا 10 هزار نفر می‌باشد که بیشتر مبتلایان در بانکوک هستند. گفته می‌شود که علاوه بر بیمارستانهای سانتر کرونا ، ظرفیت  بیمارستان‌های موقت و صحرایی تاسیس شده توسط دولت در بانکوک تکمیل شده است. در همین رابطه، نخست وزیر تایلند در تاریخ 15 ژانویه از همه مردم خواست تا قوانین و مقررات فاصله اجتماعی را رعایت نموده و در استفاده از ماسک دریغ نورزند در غیر اینصورت دولت مجبور با بازگرداندن برخی از مقررات و قوانین محدود کننده خواهد شد که این موضوع بازگشت تایلند به ریل صحیح اقتصادی و کمک به معیشت مردم را دچار مشکل خواهد کرد .

آقای انوتین وزیر بهداشت در تاریخ 16 ژانویه از بازگرداندن طرح Test & Go  احتمالا از اول فوریه سالجاری و اضافه نمودن چند شهر دیگر به شهرهای مشمول طرح SandBox خبر داده و تاکید نمود که سیستم بهداشت و سلامت کشور اماده مواجهه با سویه اومیکرون بوده و لذا ورود توریست با یک شب اقامت در هتل تا مشخص شدن نتیجه تست کرونا، می‌تواند موجب افزایش میزان سفر و درنتیجه افزایش درامدهای عمومی‌گردد. در واقع دولت قصد دارد میان معیشت و سلامت مردم راه میانی را انتخاب نماید. قرار است در این خصوص در جلسه ای که روز 20 ژانویه در ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست نخست وزیر تشکیل خواهد شد بحث و بررسی وتصمیم گیری صورت گیرد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما