معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۲۹- ۰۹:۰۰ - مشاهده: ۲۱۱

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

افزایش ناگهانی درخواست پرواز های خصوصی برای پرواز به شهر پونتا دل استه

پس از باز شدن مرزهای اروگوئه و اجازه ورود مجدد گردشگران به این کشور انتظار میرفت تا تعداد مسافرانی که از طریق خطوط هوایی تجاری وارد این کشور شوند به شکل چشم گیری افزایش یابد. لذا این افزایش در حد انتظار نبوده و بسیاری از گردشگران خصوصا شهروندان آرژانتینی ترجیح داده اند از پروازهای خصوصی برای رسیدن به شهر پونتا دل استه استفاده نمایند. طبق آمار میزان پروازهای خصوصی در حدود 200 درصد بیشتر از فصل های گردشگری سال های اخیر بوده است و بیش از 30 درصد از کل گردشگرانی که از طریق هواپیما وارد این کشور میشوند را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل این مهم، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و هراس مسافران از ابتلا به بیماری و از طرفی افزایش پروازهای خصوصی توسط شرکت های هواپیمایی بوده است. هواپیماهای خصوصی مذکور بین 6 تا 14 نفر ظرفیت جابجایی مسافر دارند و اجاره آن‌ها برای سفر میان مقاصد بوئنوس آیرس – پونتا دِل استه بین 4900 تا 20 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.

پیش بینی‌های کمیسیون اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در مورد اقتصاد این منطقه و احتمال کاهش در رشد اقتصادی کشورها 

کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب (CEPAL) گزارش سالانه خود را همراه با تراز اولیه اقتصادهای آمریکای لاتین و کارائیب در سال 2021 ارائه کرد. در گزارش این آژانس استدلال شده است که منطقه آمریکای لاتین و کارائیب شاهد کاهش رشد 2.1 درصدی در اقتصاد خود خواهد بود. طبق پیش بینی‌های جدید، این کاهش رشد اقتصادی در آمریکای لاتین و کارائیب بدلیل عدم تقارن بین کشورهای توسعه یافته، نوظهور و در حال توسعه در توانایی اجرای سیاست های مالی، اجتماعی، پولی، بهداشت و واکسیناسیون برای بهبود پایدار از بحران ناشی از کرونا میباشد. پیش بینی‌های این کمیسیون برای کشور اروگوئه ای کمی‌ بهتر از دیگر کشورهای منطقه بوده است و اعتقاد دارد اروگوئه عملکرد قابل قبولی در برابر فشارهای وارده از سوی کرونا داشته است و در سال جاری رشد اقتصادی این کشور 3.1 درصد خواهد بود.

آرژانتین کماکان منبع اصلی بازار گردشگران اروگوئه است

بر اساس داده‌های بخش آمار اداره ملی مهاجرت، بین 15 دسامبر 2021 تا 2 ژانویه 2022، در حدود 123 هزار  نفر با ملیت خارجی وارد اروگوئه شده اند. بیشترین تعداد گردشگر متعلق به کشور آرژانتین با 64 درصد از کل (در حدود 79 هزار نفر) می‌باشد. شهروندان برزیلی با 22 هزار مسافر 18 درصد از کل گردشگران وارد شده به اروگوئه را تشکیل داده اند. در ادامه 4635 شهروند پاراگوئه ای، 4180 گردشگر آمریکایی و 1991 شهروند اسپانیایی وارد این کشور شده اند. همچنین 11349 نفر از ملیت های دیگر در تاریخ یاد شده از اروگوئه دیدن کرده اند.

افزایش چشم گیر فروش خودروهای صفر کیلومتر در سال 2021 نسبت به سال قبل در اروگوئه

طبق گزارش انجمن فروش خودرو اروگوئه بازار فروش انواع خودرو در این کشور در سال 2021 شاهد یک افزایش 42.1 درصدی  نسبت به سال 2020 بوده و در کل 51753 دستگاه خودرو بفروش رسیده است. در سال 2020 و هم‌زمان با شروع پاندمی‌ کرونا در این کشور، تجارت خودرو در اروگوئه با کاهش روبرو گردید و در کل 36398 دستگاه خودرو بفروش رسیده بود. بیشترین فروش خودرو در سال 2021 متعلق به خودروهای سواری (23593 دستگاه)، ماشین‌های باری و کامیون (14066 دستگاه) و اس یو وی (10280 دستگاه) بوده‌اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما