معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۳۰- ۰۸:۰۱ - مشاهده: ۵۹

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم مرداد ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

افزایش تقاضای نیروی کار در اروگوئه در ماه جولای 2024

به گزارش مرکز آماری Advice تقاضای نیروی کار در اروگوئه برای سومین ماه متوالی افزایش یافت. نتیجه مطالعات مرکز مذکور نشان داد که در ماه جولای در مجموع 6608 فرصت شغلی (در وب ‌سایت‌ها، آگهی‌های طبقه‌ بندی شده، تماس‌ های مشاوران و غیره) به ثبت رسید که تعداد آنها 18.4 درصد بیشتر از جولای سال گذشته و 6.4 درصد بیشتر از یک ماه قبل (ژوئن 2024) بوده است. رشد تقاضای نیروی کار عمدتاً در فعالیت‌های مرتبط با مدیریت تجاری و بازاریابی بوده و افزایشی به میزان 28 درصد را در جولای سال جاری به ثبت رساند. شایان ذکر است، رشد تقاضا برای استخدام پرسنل کاری در خدمات گردشگری، هتلداری و رستوران‌ ها نیز قابل ملاحظه و حدود 38 درصد به ثبت رسید که دلیل اصلی آن ناشی از تعطیلات زمستانی بوده است.

https://www.subrayado.com.uy/la-demanda-laboral-subio-nuevamente-julio-y-acumula-3-meses-avance-n954443

افزایش 32 درصدی صادرات اروگوئه در ماه جولای 2024

به گزارش موسسه توسعه صادرات و سرمایه گذاری اروگوئه (موسوم به اروگوئه 21)، ثبت سفارش برای صادرات اقلام مختلف تجاری در جولای سال جاری در مجموع  1137 میلیون دلار به ثبت رسید که در مقایسه با جولای سال 2023 به میزان 32 درصد رشد داشت. بر اساس این گزارش، صادرات اروگوئه از ابتدای سال جاری تاکنون (هفت ماهه) بر روی 7333 میلیون دلار قرار گرفت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش یافت. از جمله مهمترین اقلام صادراتی در جولای سال جاری می‌توان به سویا و سلولز اشاره کرد. صادرات سویا در ماه جولای 176 میلیون دلار درآمدزایی داشت که در مقایسه با جولای سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش یافت. صادرات سلولز نیز در هفتمین ماه سال 194 میلیون دلار محاسبه شد و رشدی به میزان 31 درصد (در مقایسه با جولای سال گذشته) به ثبت رساند. از نقطه نظر مقاصد صادراتی، چین اصلی‌ترین بازار برای صادرات اروگوئه در جولای 2024 بود، بطوریکه فروش به آن ابرقدرت آسیایی  حدود 300 میلیون دلار به ثبت رسید. سویا و سلولز از اصلی ترین اقلام صادراتی به چین بودند. برزیل در ردیف دومین مقاصد صادراتی اروگوئه قرار گرفت. صادرات به آن کشور همسایه 243 میلیون دلار محاسبه شد که عمدتاً شامل خودرو و لوازم یدکی خودرو بودند. سومین مقصد صادراتی اروگوئه اتحادیه اروپا بود. صادرات به آن بلوک در مجموع 162 میلیون دلار به ثبت رسید و سلولز اصلی ترین کالای صادراتی به آن قاره بود. (موسسه اروگوئه 21)

https://www.uruguayxxi.gub.uy/es/noticias/articulo/nuevo-informe-mensual-de-comercio-exterior-exportaciones-crecieron-32-en-julio/

برپایی روز ملی شرکت های کوچک و متوسط در اروگوئه

روز ملی شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) روز سه شنبه ۱۳ اوت سال جاری با حضور لوئیس لاکاژه پو رئیس ‌جمهور، آثوسنا آربلچه وزیر اقتصاد و دارایی و کارمن سانچز رئیس‌ آژانس ملی توسعه اقتصادی موسوم به ANDE در ساختمان دولت برگزار شد. سانچز در اظهاراتی با اشاره به افزایش شاخص‌های اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم اروگوئه طی چهار سال و نیم گذشته، تاکید کرد که طی این مدت ۲۴ مرکز خدمات رسانی به شرکت های کوچک و متوسط به بهره‌برداری رسید و در سال ۲۰۲۴ به 27 هزار مشترک خدمات لازم ارائه گردید. وی تاکید کرد که داده‌های موجود حاکی از آن است که 56 درصد از شرکت‌های غیر رسمی طی 3 سال اخیر رسمیت یافتند؛ عملکرد سه چهارم از آنها بهبود یافت و فروش 50 درصد از آنها نیز افزایش یافت. وی یادآور شد که از ابتدای دولت کنونی تاکنون ۱۱۰ میلیون دلار به حدود 145 هزار نفر از مشترکین ANDE در راستای توسعه کسب و کار اختصاص یافت. وی در این راستا از افزایش دو برابری بودجه آژانس و رشد چهار برابری تعداد مشترکین (ذی نفعان) خبر داد. بازسازی و ساماندهی شرکتها؛ همراهی با آنها در عرصه دیجیتالی شدن؛ ارائه کمک لازم برای دستیابی به پایداری اقتصادی از طریق تقویت انتقال به مدلهای پایدار و بهبود دسترسی آنها برای تأمین مالی پروژه‌ها؛ همراهی برای رویارویی با چالش‌های جدید و فعالیت بر روی طرح ها و ابتکارهای بین المللی از جمله خدمات آژانس یاد شده می‌باشد. شایان ذکر است، آژانس ملی توسعه اقتصادی (ANDE) نهادی است که هدف اصلی آن ترویج توسعه تولیدی کشور از طریق طراحی و اجرای برنامه‌هایی است که به بهبود اقتصاد و کارایی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه ای متمرکز می‌شود. 

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/cuatro-anos-ande-destino-110-millones-dolares-144000-beneficiarios

نخستین همایش بررسی رودخانه‌ها و آبراه‌های آمریکای جنوبی در اروگوئه

متخصصان و نمایندگان بخش های خصوصی در زمینه حمل‌ و نقل دریایی همراه با مقامات و نهادهای مختلف دولتی از کشورهای آمریکای جنوبی روزهای 14 و 15 اوت سال جاری در شهر مونته ‌ویدئو گردهم آمدند تا در اولین "نشست بزرگ رودخانه‌ها و آبراه‌های آمریکای جنوبی" ضمن بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با آبراه‌ها، در راستای بهبود مدیریت منابع آبی و تسریع توسعه در منطقه تصمیم گیری نمایند. در همایش مذکور خوان خوسه اولایسولا  Juan José Olaizolaمعاون وزیر حمل‌ و نقل و خدمات عمرانی اروگوئه به ایراد سخنرانی پرداخت. وی بر اهمیت همکاری نزدیک بین بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد و گفت که معتقد است که دولت باید نقش فعالی در توسعه زیر ساختهای رودخانه‌ای و تدوین برنامه‌های بلند مدت داشته باشد و نیاز بخش‌ های مختلف در امور بندری، پشتیبانی  و حمل و نقل را پاسخ دهد. وی یاد آور شد که رودخانه‌ها و کانال‌های آبی در آمریکای جنوبی هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و ظرفیت ‌های آنها به خوبی توسعه نیافته است. اولایسولا به دستاوردهای اروگوئه در عرصه توسعه زیر ساخت ها اشاره کرد و گفت که در دوره کاری وی تاکنون حدود 3700 میلیون دلار در این زمینه هزینه شده است. وی همچنین از بررسی سرمایه‌گذاری‌ های گسترده در بخش راه‌ آهن به منظور کاهش هزینه‌های تولید و بهبود خدمات صادراتی خبر داد.

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/uruguay-es-sede-del-primer-foro-fluvial-sudamericano

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما