معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۷

جایگاه اروگونه در پرورش دام

اروگوئه یکی از کشورهای سرآمد در پرورش گاو است و تقریباً ۸۰ درصد تولید خود را به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند.

آمارهای وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، جزئیاتی از کشورهایی با بیشترین تعداد دام ارائه می‌دهد. اروگوئه در یکی از این لیست‌ها پیشرو است. کشور برزیل با جمعیت ۱۹۴.۳ میلیون راس گاو دارای بیشترین تعداد دام در منطقه آمریکای جنوبی است. در سطح جهانی، این کشور پس از هند با ۳۱۷.۵ میلیون راس گاو، در رتبه دوم قرار دارد. در منطقه آمریکای جنوبی پس از برزیل، کشورهای زیر با بیشترین جمعیت گاو واکسینه شده قرار دارند:

آرژانتین

۵۳.۱ میلیون راس

اروگوئه

۱۱.۷ میلیون راس

پرو

۵.۸ میلیون راس

 اروگوئه در آمریکای جنوبی از نظر تعداد گاو به ازای هر نفر پیشرو است. طبق رتبه‌بندی وزارت کشاورزی ایالات متحده، اروگوئه جمعیت دام بیشتری نسبت به جمعیت انسان دارد. اروگوئه نسبت منحصر به فردی معادل ۳.۶ گاو به ازای هر نفر دارد. در حالی که جمعیت این کشور تقریباً ۳،۴۲۳،۳۰۷ نفر است، جمعیت گاو آن ۱۱.۷ میلیون راس است.

این آمار قابل توجه به دلیل وسعت زیاد مراتع حاصلخیز در اروگوئه است که حدود ۷۶ درصد از قلمرو آن را پوشش می‌دهد. این فضای وسیع اختصاص یافته به دامداری به اروگوئه اجازه می‌دهد تا آمار استثنایی بین جمعیت و دام خود را حفظ کند و حتی از کشورهای بزرگ دامداری در سایر نقاط جهان پیشی بگیرد.

تعداد قابل توجه گاو به ازای هر نفر در اروگوئه نشان دهنده سنت عمیق دامداری آن است که ستون اصلی تاریخ و فرهنگ این کشور است. این سنت، اروگوئه را به یک صادرکننده بزرگ گوشت گاو تبدیل کرده است و تقریباً ۸۰ درصد تولید خود را به بازارهای بین‌المللی مانند چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا صادر می‌کند.

بر اساس آمار منتشره، جمعیت جهانی گاو تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود 942.6 میلیون راس و به شرح زیر توزیع شده بود:

هند

۳۰۷.۵ میلیون راس

برزیل

۱۹۴.۳ میلیون راس

چین

۱۰۱.۵ میلیون راس

ایالات متحده

۸۹.۲ میلیون راس

اتحادیه اروپا

۷۴.۸ میلیون راس

آرژانتین

۵۳.۱ میلیون راس

استرالیا

۲۵.۸ میلیون راس

مکزیک

۱۷.۸ میلیون راس

روسیه

۱۷.۴ میلیون راس

اروگوئه

۱۱.۷ میلیون راس

کانادا

۱۱.۲ میلیون راس

دیگر کشورها

۳۷.۹ میلیون راس

 

منبع: روزنامه ال پاییس- اروگوئه

https://www.elpais.com.uy/ganaderia/que-paises-le-ganan-a-uruguay-en-cantidad-de-vacas-segun-datos-del-gobierno-de-estados-unidos?utm_source=recirculation&utm_medium=ultimasnoticias&utm_campaign=HomeEP

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما