معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۵۸

گزارش شبکه تلویزیونی ZDF آلمان از اجلاس گلاسکو

گزارش مختصر شبکه تلویزیونی ZDF آلمان از نشست گلاسکو و اجلاس جهانی COP26 به شرح زیر ارائه می گردد.

تلویزیونی ZDF آلمان در گزارش خود پیرامون نشست گلاسکو با اشاره به شاخص های جدید معرفی شده در اجلاس جهانی COP26 و خالی ماندن جایگاه‌های اول تا سوم مربوط به کشورهای برتر فعال در مسیر پوشش اهداف آب و هوایی پاریس؛ به پیشتازی کشورهای اسکاندیناوی شامل دانمارک، سوئد و نروژ اشاره نمود.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی همچنین با انتقاد از عدم تعریف سیاست های مرتبط با اقتصاد سبز از سوی احزاب موتلف قرمز و سبز و زرد در آلمان؛ به این موضوع توجه داد که برنامه‌های گسترش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه در بخش خودروسازی این کشور، معطل مانده است و آلمان می‌بایست ضمن توجه سریع و جدی به این امر، بهره برداری از زغال سنگ را به صورت تدریجی و نهایتا تا سال 2030 متوقف سازد. وی ضمن ارجاع به برنامه اعلامی دانمارک مبنی بر کاهش 70 درصدی مقادیر انتشار گازهای گلخانه ای این کشور تا سال 2030 در مقایسه با سال 1990، عنوان نموده که آلمان هنوز در ابتدای مسیر و با فاصله زیادی نسبت به سه کشور اسکاندیناوی قرار دارد.

شبکه ZDF در ادامه به این موضوع پرداخته است که چنانچه نروژ توسعه میادین نفت و گاز خود در قطب شمال را متوقف کند، می‌تواند اولین کشوری باشد که یکی از سه جایگاه نخست رتبه بندی شاخص های اقلیمی را از آن خود می نماید. همچنین این گزارش در مورد جایگاه آمریکا در مسیر کاهش گازهای گلخانه ای تولیدی در این کشور نیز به میزان همراهی کنگره اشاره نموده و تصریح کرد: این که رئیس جمهور آمریکا تا چه حد خواهد توانست کنگره را با سیاست های آب و هوایی مورد نظر خود برای کاهش مقادیر گازهای گلخانه ای این کشور همراه کند، محل بحث می‌باشد.

منبع:                                          

https://www.zdf.de/nachrichten/politik/klimaschutz-index-co2-erneuerbare-energien-100.html

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما