معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۴

اخبار اقتصادی آلمان(فرانکفورت)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی فرانکفورت آلمان در هفته اول آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این حوزه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

خسارت چند صد میلیون دلاری مربوط به تقلب در دریافت بسته‌های کمک های مالی فدرال و ایالتی در جریان همه گیری کرونا 

اطلاعات ارائه شده از سوی منابع دولتی در ایالت های شانزده گانه آلمان حاکی از وجود موارد متعددی از تقلب های صورت پذیرفته در ارائه درخواست های کسب و کارهای آلمانی برای دریافت کمک های مالی دولتی در اوج همه گیری کرونا می‌باشد که موجبات ضرر و زیان صدها میلیون دلاری مالیات دهندگان این کشور را فراهم کرده است.

بر اساس اعلام مقامات مسئول، از بهار 2020 میلادی تاکنون، تنها در ایالت هسن آلمان حدود 14.7 میلیارد یورو – به صورت اورژانسی، خارج از بوروکراسی معمول و بدون بررسی دقیق درخواست ها - در قالب بسته‌های نجات مالی، به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک نیازمند پرداخت شده است که بررسی‌های بعمل آمده وجود مقادیر زیادی از تقلب در ارتباط با دریافت چنین کمک هایی را تایید کرده است.

طبق گزارش شبکه خبری hessenschau.de، در حال حاضر تنها در سه منطقه کاسل، گیسن و دارمشتاتِ ایالت هسن، بیش از 1600 پرونده از این دست تحت بررسی‌های پلیسی و دادگاهی است و تعداد موارد مشکوک حتی به بیش از 1900 مورد بالغ می‌شود.

در طول مدت همه گیری کرونا - فقط در شهر کاسل در ایالت هسن آلمان - حدود 134600 درخواست اخذ کمک مالی از مشاغل کوچک دریافت شده که از این تعداد؛ 106 هزار و 200 درخواست متقاضیان تأیید، 24 هزار و 700 درخواست رد و 3 هزار و 700 درخواست پس گرفته شده، و هم اکنون نیز حدود 1800 پرونده تقلب مالی مربوط به کسب و کارهای مذکور در حال رسیدگی قانونی و قضایی است. بنا بر اعلام مسئولین ایالتی، حجم کل وجوه پرداختی ذیل برنامه حمایتی تعریف شده در بحران کرونا در این شهر، بالغ بر 951.4 میلیون یورو بوده که حدود 12.5 میلیون یورو از آن به صورت نادرست تخصیص یافته است.

افزایش چشمگیر سفرهای تجاری شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

به گفته کارستن اشپور، رئیس لوفت هانزا، تقاضاها برای سفرهای هوایی با پروازهای این شرکت هواپیمایی که در جریان پاندمی‌کرونا به شدت کاهش یافته و آن را به مرز ورشکستگی رسانده بود؛ به سرعت در حال افزایش و بهبودی است. کارستن اشپور در مصاحبه با نشریه Kleine Zeitung  اتریش ضمن اعلام این مطلب افزوده است که لوفت‌هانزا اخیراً از تعداد هواپیماهای بیشتر و نیز بزرگ‌تری استفاده کرده و خدمات ساعتی خود در برخی از مسیرهای داخلی آلمان را حتی به سطح ماقبل همه گیری ارتقاء داده است. به گفته وی این انتظار وجود دارد که کاهش حجم سفرهای تجاری برآمده از بحران کرونا به حدود ده درصد یا حتی کمتر تقلیل یابد و طبق برآورد صورت پذیرفته؛ افت ناگهانی تقاضا در زمستان سال جاری وجود نداشته و تحولات مثبت اخیر تا ماه دسامبر 2021 ادامه خواهد داشت.

منابع:

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Daten/Impfquoten-Tab.html

https://www.hessenschau.de/wirtschaft/1900-verdachtsfaelle-auf-betrug-mit-corona-hilfen-in-hessen,betrug-corona-hilfen-100.html

https://www.tagesschau.de/inland/coronavirus-karte-deutschland-101.html

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما