معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۲۴

نمایشگاه بین المللی اتومبیل مونیخ "موبیلیتی 2021"

شهر مونیخ از تاریخ 16 لغایت 21 شهریور ماه جاری میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل آلمان "موبیلیتی 2021" بود. این نمایشگاه در یکصد و بیست و پنجمین سال برگزاری خود هم محل برگزاریش را پس از 70 سال از فرانکفورت به مونیخ تغییر داد و هم نامش را به موبیلتی، چراکه امسال علاوه بر خودروهای سواری سایر وسایل حمل و نقل از قبیل دوچرخه‌های برقی حضوری چشمگیر داشتند.

 هیلدگارد مولر رئیس اتحادیه خودروسازان آلمان (VDA) در سخنان خود در روز افتتاحیه نمایشگاه علت پذیرش شهر مونیخ در رقابت نزدیک با شهرهای برلین و هامبورگ را دسترسی فراگیر از همه مناطق به مرکز این شهر ذکر نمود و اظهار داشت مونیخ مرکز فناوری پیشرفته و مکانی صنعتی است که بسیاری از شرکت های پیشرفته ، استارت آپ ها و موسسات تحقیقاتی خودروسازی درآن حضور دارند فلذا میزبان خوبی برای نمایشگاه بین المللی خودروسازی آلمان خواهد بود.

این نمایشگاه که پس از اتمام قرارداد اتحادیه خودروسازان آلمان با فرانکفورت و کاهش آثار پاندمی‌کرونا برگزار شد ابعاد کوچکتری در مقایسه با نمایشگاه فرانکفورت داشته و در 9 سالن نمایشگاه بین المللی مونیخ برگزار شد. دو سالن از نمایشگاه به دوچرخه‌های و اسکوترهای برقی اختصاص داشت. شایان ذکر است در سال گذشته بیش از یک میلیون دوچرخه برقی در آلمان بفروش رسیده که این مهم نظر خودروسازان را بخود جلب کرده است.

علاوه بر نمایشگاه بین المللی در خیابان‌های مرکزی شهر مونیخ نیز شرکت های اتومبیل سازی خودروهای خود را به نمایش گذاشتند که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی استقبال زیادی از آن نمودند. خودروهای برقی حضوری بسیار پررنگ در هر دو نمایشگاه داشتند. در این میان استقبال مردم از محصولات شرکت های بزرگ خودروسازی، دو خودروی کوچک برقی شرکت ترانسفورمر و تاکسی خودران شرکت هیوندای مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

شرکت های چینی نیز در نمایشگاه مونیخ حضوری پررنگ داشتند. در این نمایشگاه خودرو "اورا" وابسته به شرکت "گرند وال موتورز" چین مدل هایی را عرضه نمود که مورد استقبال قرار گرفت. شرکت بنز نیز قراردادی با شرکت چینی "GEELY" برای تولید اولین شاسی بلند اسمارت به امضا رساند که مدل مفهومی آن در این نمایشگاه عرضه شده بود.

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی مونیخ فعالان زیست محیطی نیز تظاهرات خود را در این شهر برگزار نمودند. بحران اقلیمی جهان و نقش خودروسازان در ایجاد آلودگی با تولید موتورهای سوخت فسیلی مورد اعتراض تظاهرکنندگان قرار گرفت. فعالان زیست محیطی بر این نکته که از بین بردن باطری‌های مصرف شده خودروهای برقی آثار تخریبی زیست محیطی دارد و خودروسازان از هم اکنون باید چاره اندیشی کنند، تاکید داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما