معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۱

استقبال بخش های اقتصادی و سیاسی آلمان از توافق بر سر نورد استریم ۲

انجمن تجاری شرق آلمان از توافق میان آلمان و آمریکا بر سر خط لوله نورد استریم ۲ در دریای بالتیک استقبال کرد.

انجمن تجاری شرق آلمان از توافق میان آلمان و آمریکا بر سر خط لوله نورد استریم ۲ در دریای بالتیک استقبال کرد. الیور هرمس، رئیس هیئت مدیره این انجمن در مصاحبه با رسانه‌های گروهی این کشور ضمن ابراز امیدواری تسبت به اینکه توافق آلمان و آمریکا بر سر نورد استریم ۲ ابهام ایجاد شده برای شرکت های دخیل در این پروژه در سال های اخیر را رفع کند و در نهایت راه را برای این پروژه مهم انرژی اروپایی هموار کند، گفت ما همچنان معتقدیم که نورد استریم ۲ یک زیرساخت اصلی برای تأمین انرژی آلمان و اروپا در آینده است."

وی افزود: « در کوتاه مدت، این خط لوله به جبران کاهش سریع تولید گاز طبیعی در هلند و نروژ و همچنین افزایش تقاضای گاز به دلیل توقف استفاده از انرژی زغال سنگ و هسته ای کمک خواهد کرد. در میان مدت، این خط لوله از توانایی بالایی برای انتقال هیدروژن و همچنین توسعه همکاری با روسیه در حوزه اقلیمی‌برخوردار است که از دهه‌ها قبل به عنوان یک طرف قابل اطمینان در حوزه انرژی همکاری داشته است. سیاست انرژی اروپا اساساً باید در بروکسل تعیین شود و نه در واشنگتن اما هماهنگی نزدیک اعلام شده بین ایالات متحده و آلمان در حوزه انرژی و سیاست های آب و هوایی در اروپای مرکزی و شرقی می‌تواند گامی مهم در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی باشد».

 آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز توافق با دولت آمریکا بر سر خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را اقدام خوبی خواند. وی با اشاره به اینکه این توافق اگرچه همه اختلافات را از میان بر نمی دارد اما تلاشی است برای تعریف چارچوبی بین آمریکا و آلمان که باید اجرایی شود. وی افزود بسیار مهم است که اوکراین به عنوان یک کشور ترانزیت گاز باقی بماند و نباید از انرژی برای در تنگنا قرار دادن اوکراین استفاده کرد.

صدراعظم آلمان ضمن بیان اینکه کار روی متن با دولت ایالات متحده به پایان رسیده، خاطر نشان کرد که البته کنگره نهادی متفاوت می‌باشد. وی گفت: در کنگره انتقادات بسیاری نسبت به نورد استریم ۲ وجود دارد، که با دور زدن اوکراین قرار است انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان عملیاتی شود. وی خاطر نشان کرده است که روسیه به صراحت گفته است که از انرژی "به عنوان سلاح استفاده نخواهد کرد". صدراعظم آلمان تاکید کرد که اظهارات روسیه را می‌پذیرد، اما کاملاً بی دفاع نخواهد بود.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما