معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۱/۰۸- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۷۲

ضرر 30 میلیارد یورویی ایتالیا بعلت تعلل در دیجیتالی کردن رویه‌ها

بر اساس مطالعه مستقل انجام شده توسط تحقیقات Coleman Parkes که یک شرکت مشاوره ای می‌باشد، مهمترین معضلات شرکتهای اروپایی که عامل اصلی افزایش هزینه های آنها شده عبارتند از: کنترل ناکافی در نحوه هزینه مشاغل و یا کنترل بیش از حد ضرور ، تکرار خریدها و عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده. مهمتر از همه ، عدم استفاده بهینه از ابزارهای دیجیتالی است.

بکارگیری روش های سنتی و دستی ثبت و ضبط  از لیست حقوق و دستمزد گرفته تا مدیریت فاکتورها. برای شرکت های اروپایی ، هزینه ناکارآمدی را به 347 میلیارد یورو در سال  رسانده است که عملا پول از دست رفته است.

اما  نکته جالب اینکه ایتالیا جزء بدترین کشورها  نیست: در واقع ، این ضرر برای ایتالیا 30 میلیارد است ، اما در آلمان (62 میلیارد) ، فرانسه (42 میلیارد) و حتی انگلستان (37 میلیارد) می‌باشد که وضعیت بدتری را نشان می دهد این گزارش حاصل یک تحقیق پیچیده و مصاحبه با 950 مدیر برتر مالی و بازرگانی از سراسر اروپا است ، در مطالعه تحت عنوان "به سوی آینده ای روشن: کنترل بهتر هزینه‌ها به عنوان عامل کلیدی بهبودی پس از همه گیری کرونا ". زنگ هشدار را به صدا در آورده است: در شرایطی با رشد بهره وری پایین ، که تحت تأثیر عواقب همه گیری قرار دارد ، این رقم مربوط به 2٪ از گردش مالی از دست رفته برای هر شرکت است.

رویه‌های ناکارآمد: در مطالعه کلمن پارکز مشخص شد که فقط در ایتالیا عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده به 10 میلیارد یورو  می رسد( این رقم 34 میلیارد یورو در اروپاست) که به دلیل اشتباه در پردازش رسیدها است. در برابر چنین شیوه محاسباتی پیچیده  دولتها ، مطمئناً بخش قابل ملاحظه ای از شرکت ها از دولت مطالبه پول نمی‌کنند ، که به هر حال حق آنها برای سرمایه گذاری مجدد در رشد تجارت را خواهد کاست. دنیای تجارت در تلاش است تا برنامه‌های بهبودی را تسریع کند لذا یافتن روشهای کارآمدتر برای مدیریت هزینه‌های تجاری ضروری است. در حال حاضر به دلیل فرآیندهای ناکارآمد که مانع تیم های مالی هستند ، وقت و هزینه زیادی تلف می‌شود، بعلاوه  باید استراتژی تجارت برای رشد (یا بقا) در دوره پساکرونا برنامه ریزی شود.

مزایای دیجیتالی کردن رویه  ها: این تحقیق به وضوح از دست دادن زمینه موثر فعالیت توسط شرکت های اروپایی را به دلیل کنترل ناکافی هزینه‌ها برجسته کرده است: فقط 13٪ اقدامات اتخاذ شده  "بسیار موثر" بوده است. چالش ها در چندین زمینه شناسایی شده : تیم های مالی استدلال می‌کنند که تمرکز بیش از حد باعث کندی ، کاغذ بازی‌های غیرضروری و دید ضعیف در هزینه‌ها می‌شود. 60٪ از شرکتهای مورد بررسی در این تحقیق گفته اند که در طی همه گیر شدن کرونا مجبور به کاهش هزینه‌ها بوده در حالی که اکنون برای تسریع در دوران بهبودی سرمایه گذاری بیشتری لازم است. همچنین طبق این گزارش ، تقریباً از هر دو مدیر بازرگانی یک نفر (49٪) از میزان واقعی سرمایه در گردش مطمئن نیستند. «این تحقیق به وضوح چالش مضاعفی را که شرکت ها با آن روبرو هستند نشان می دهد وآن کاهش هزینه‌ها و در عین حال ، امکان تحقق مسیر بهبودی است.

 

سرانجام ، یک شکاف مشخص مربوط به تیم های مالی  این است که هنوز بیشتر حوزه‌های تخصصی خود را دیجیتالی نکرده اند. بسیاری از فرایندها به استفاده از کاغذ و همچنین میزان مشخصی از مهارت نیاز دارند همانند نظام نگهداری حقوق و دستمزد (45٪) ، صدور و مدیریت رسید / فاکتور (49٪) و ادغام داده‌ها در سیستم های حسابداری (41٪). شرکتهایی که مستعد بازگشت سریع به رشد هستند ، همانهایی هستند که در سازمانهای خود کارآیی ایجاد کرده  و به تیمها برای واگذاری مسئولیت هزینه کمک می‌کنند. اتخاذ فن آوری‌های جدید ، فضا را برای مدیریت عالی تقویت نموده ، اطلاعات دقیق و اطلاعات در زمان واقعی در مورد هزینه‌ها را در اختیار قرار میدهد. شرکتهایی که در دیجیتالی شدن فرآیندها موفق  بوده اند، اعتماد بیشتری به ظرفیت سرمایه گذاری خود برای آینده دارند.

 منبع

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما