معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۵- ۱۷:۰۰ - مشاهده: ۱۶۷

افت 21 درصدی بازار خودرو در فرانسه در فوریه ٢٠٢١

کمیته خودروسازان فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد با 132,637 خودرو نو فروخته شده در برابر 160 هزار خودرویی که به طور معمول در سالهای اخیر فروخته شده است، کاهش سفارش خرید خودرو در نیمه دوم سال 2020 و همچنین آغاز سال 2021 کمبود نیمه‌هادی‌ها برای بخش خودروسازی احساس شد.

فرانسوا رودیه از مدیران این کمیته می‌گوید: "فرانسوی‌ها پس اندازهای خود را نگه می دارند و خریدهای سنگین خود را به آینده موکول می‌کنند." کرایه کوتاه مدت خودروها نیز از دیگر دلایل کاهش فروش خودرو در فرانسه است.

رودیه افزود: "همانگونه که شماری از گروه‌های خودروسازی اعلام کرده اند، در انتظار سه ماهه نخست نسبتاً بد، شش ماهه نخست نه چندان خوب و افزایش فروش در نیمه دوم سال هستیم."

در حال حاضر، فروش خودروهای هیبریدی بیش از 23 درصد کل فروش بازار را به خود اختصاص داده است. این رقم تقریبا برابر با فروش خودروهای دیزلی است که حدود سی هزار خودرو است. مدل های هیبردی در ماه فوریه با افزایش فروشی حدود هفتاد درصد، رشد فروش بسیار بالایی از خود نشان دادند.

فروش خودروهای صد در صد برقی پس از رشدی قوی در سال 2020، با 8,424 دستگاه فروخته شده در ماه فوریه، کاهشی یازده درصدی داشت. بازار فروش خودروهای دست دوم که در ماه‌های اخیر پایداری خوبی از خود نشان داده بود نیز با 453,499 مورد خرید و فروش، کاهشی حدوداً 8.5 درصدی داشته است. در فوریه سال 2020، تعداد 495,627 دستگاه خودروی دست دوم در فرانسه به فروش رفته بود.

بازار خودروهای دست دوم زیر یک سال در فرانسه نیز در طول یک سال گذشته با 42 درصد کاهش مواجه شد به طوری که در طول یک سال فقط 31,637 دستگاه خودرو دست دوم زیر یک سال در فرانسه به فروش رفت. کارشناسان علت این امر را بویژه بحران کنونی در شبکه‌های حرفه ای خودروهای دست دوم کم عمر دانسته اند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما