شرکتهای کوچک و متوسط در مالزی
در قرن چهاردهم میلادی، توسعه اقتصاد مالزی (بعنوان شبه جزیره مالایا)، شامل تجارت کالاهای مختلف عمدتاً محصولات چینی و ادویه جات بود. در قرن هفدهم میلادی، اقتصاد مالزی به تولید کالاهایی همچون، لاستیک، قلع و روغن پالم متمرکز بود و حتی پس از دستیابی به استقلال در سال 1957 تا دهه 1970، اقتصاد این کشور همچنان مبتنی بر صادرات کالا بود.در آن زمان، شرکتهای کوچک و متوسط در مالزی عمدتاً درگیر خدمات کوچک کشاورزی، خرده فروشیها و رستورانها بودند.
پس از دهه 1970، با تنوع بخشیدن اقتصاد مالزی در سایر بخش هایی چون معدن، کشاورزی و انجام فعالیت های تولیدی، رشد اقتصادی در مالزی شدت یافت. بطوریکه به عنوان صادرکننده اصلی قلع، لاستیک، روغن پالم، فلفل ، الوار و مواد معدنی گرمسیری در جهان شناخته شد. بخش تولید نیز با افزایش صادرات به ویژه صادرات محصولات برقی و الکترونیکی، به عامل اصلی رشد سریع اقتصاد پایدار در این کشور تبدیل شده است. این تحول اقتصادی منجر به ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط بسیاری دربخش تولید شد. با این حال، استراتژی توسعه شرکتهای کوچک و متوسط در آن زمان به طور عمده بازار هایی با محوریت داخلی، صنایع در مقیاس کوچک متمرکز شده بود. در اواسط دهه 1990، عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط در توسعه اقتصاد مالزی مهمتر شد. با توجه به بحران مالی آسیا در سال 1997 تا 1998، این شرکت ها به عنوان ابزاری برای تولید و سرمایه گذاری با الویت داخل و محرک توسعه اقتصادی شناخته شدند...
متن کامل این نوشتار تحت عناوین ذیل جهت مطالعه علاقمندان در بخش ضمایم آمده است؛
تعریف شرکتهای کوچک و متوسط در مالزی
وضعیت شرکت های کوچک و متوسط
عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط در مالزی
شرکت های کوچک و متوسط: چالش ها و بین المللی شدن
شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی
درگاه اطلاعات شرکت های کوجک و متوسط