معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی پاکستان – اسلام آباد

اهم اخبار و تحولات اقتصادی پاکستان در هفته چهارم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی کشورهای حوزه کارائیب

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های کشورهای واقع در حوزه کارائیب در خلال نیمه اول مردادماه 1402به شرح ذیل ارائه می‌ گردد:

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته چهارم تیرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نمایشگاه بین المللی‌هاوانا

سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی‌هاوانا، بزرگترین رویداد تجاری و نمایشگاهی کوبا و یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی در قاره آمریکای جنوبی با برگزاری جلسات فشرده تجاری و با حضور 62 کشور و بیش از 400 شرکت ملی و بین المللی در محل نمایشگاه اکسپوکوبا (Expocuba) از 23 آبانماه 1401به مدت یک هفته در هاوانا برگزار گردید. دراین نمایشگاه هیاتهای عالیرتبه خارجی با حضور وزرا، مقامات ارشد دولتی، کارآفرینان و فعالین اقتصادی خارجی از کشورهایی مانند چین، روسیه، اسپانیا، فرانسه، کانادا، مکزیک، برزیل، ونزوئلا، امارات متحده عربی و لائوس در این نمایشگاه حضور داشتند.

چگونه می‌توان از ورشکستگی‌های زنجیره ای پس از بحرانهایی مانند کووید و جنگ اوکراین جلوگیری کرد؟

ورشکستگی شرکت ها پس از بحران کووید روندی افزایشی در سراسر دنیا داشته است. جنگ اوکراین این روند را تسریع کرده و کشورها را مجبور به اتخاذ تدابیری ویژه برای جلوگیری از ورشکستگی گسترده کرده است. این اقدامات به شیوه‌های مختلف در کشورها دنبال شده است. گزارش پیش رو این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم اسفند 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی صربستان

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی صربستان در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کرواسی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کرواسی در هفته دوم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

هیدروژن سبز در ایالت نیدرزاکسن آلمان (شبکه سازی شرکت های کوچک و متوسط)

تولید و استفاده از هیدروژن سبز یک پیش نیاز ضروری برای دستیابی به اهداف ملی حفاظت از اقلیم در آلمان محسوب می‌گردد. در این راستا قرار است با توسعه اقتصاد هیدروژنی، پتانسیل های جدیدی در زمینه ارزش افزوده و فرصت های شغلی به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط در ایالت نیدرزاکسن فراهم شود.

اخبار اقتصادی بلغارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بلغارستان در هفته سوم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.