معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۷- ۱۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۷

اخبار اقتصادی فرانکفورت آلمان (هفته دوم تیرماه 1399)

اهم اخبار اقتصادی فرانکفورت آلمان هفته دوم تیرماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

نتایج مثبت ساخت واکسن ضد ویروس کرونا توسط دو شرکت آلمانی و آمریکایی  Biontech و Pfizer

بنا به گفته مسئولین شرکت Biontech ، آزمایشات انجام شده بر روی واکسن تولیدی این شرکت مستقر در شهر ماینس آلمان و شرکت آمریکایی Pfizer، نتایج رضایتبخشی داشته است و این محصول در راه دریافت مجوزهای لازم می‌باشد. تست های انجام شده در ایالات متحده بر روی 45 داوطلب سالم بین سنین 18 تا 55 سال بوده است. 24 نفر از آنها دو تزریق در دوزهای متفاوت دریافت کرده اند و دوازده نفر هم تنها یک تزریق بار دوز بالا داشته اند. هفت روز پس از انجام واکسیناسیون دوم؛ در هر 24 فرد آزمایش شده ، آنتی بادی از بین برنده ویروس Sars-CoV-2 تولید شده است. مهم تر اینکه مشخص شد در این افراد آنتی بادی به مراتب قوی تری از افرادی که قبلاً به Sars-COV-2 آلوده شده بودند، تشکیل شده است.

به گفته مسئولین دو شرکت مذکور، تست واکسن موسوم به BNT 162b1 هیچگونه عارضه جانبی جدی نداشته و در آزمایش شوندگان فقط "واکنش خفیف تا متوسط موضعی و سیستمیک" مشاهده شده و شایع ترین واکنش موضعی آن نیز؛ درد در محل تزریق واکسن بوده است.

بنا به اظهار نظر آقای استفان بکر ویروس شناس دانشگاه ماربورگ؛ این نمونه‌ها سیگنال های بسیار خوبی بوده به ویژه اینکه؛  غلظت آنتی بادی در افراد تست شده بیش از افرادی است که در آن‌ها عفونت وجود داشته است. با این همه، هنوز میزان مقاومت این واکسن در مقابل عفونت و نیز حافظه ایمنی آن مشخص نشده است.

شرکت های مذکور قصد دارند در صورت تایید ؛ تا پایان سال جاری میلادی 100 میلیون دوز و احتمالاً تا پایان سال 2021 بیش از 1.2 میلیارد دوز از واکسن مذکور تولید کنند.

شایان ذکر است که صندوق دارایی مستقل سنگاپور Temasek از جمله حامیان مالی جدید شرکت Biontech مستقر در ماینس است که بخشی از سهام آن را به ارزش 222 میلیون یورو خریداری کرده است.

 

تحقیقات یک شرکت جاده سازی بر روی تولید نوعی آسفالت در جهت مدیریت بیشتر منابع آب

آقای لوتز ویلر مالک یک شرکت ساخت و ساز جاده در شهر اوفن باخ در حال آزمایش بر روی ساخت نوعی آسفالت سرد با استفاده از سنگهای آتشفشانی است که به طور همزمان امکان جذب سریع آب و ذخیره سازی آن را میسر می‌کند. به گفته آقای ویلر- که فارغ التحصیل مهندسی معماری است- با استفاده از این نوع از آسفالت متخلخل حاوی از سنگ های آتشفشانی در سطح جاده‌ها؛ نیمی از آب باران در بافت آن ذخیره شده و نیم دیگر به سفره‌های زیرزمینی  - و نه کانال های فاضلاب- منتقل می‌شود. این آسفالت - که از آسفالت های موجود گران تر است و در شرایط تغییرات اقلیمی‌بسیار کارآمد می‌باشد- هم اکنون در حال طی کردن مراحل آزمایشی از  جنبه‌های مختلف برای استفاده در سطح جاده‌های معمولی می‌باشد.

 

بهره برداری شهرداری‌ها از عواید ناشی از جریمه‌های مرتبط با کرونا

با توجه به موارد متعدد نقض مقررات و محدودیت های تعریف شده مربوط به بحران کرونا در ایالت های مختلف، تاکنون مقادیر زیادی از محل اخذ جریمه‌های مربوطه عاید شهرداری‌های مختلف شده است. در اوج بحران کرونا رستوران‌ها و هتل ها مجبور به تعطیلی بودند، زمین‌های بازی بسته شد، گردهم آیی‌های کوچک دوستانه ممنوع بود ولیکن لزوما همه افراد به تدابیر جدی مقابله با این بیماری همه گیر پایبند نبودند لذا پلیس های ایالتی و فدرال از همان ابتدا در راستای تامین امنیت بهداشتی – حفاظتی ایالت ها  در موارد "نقض مکرر وعامدانه" مقررات مربوطه، اقدام به جریمه متخلفین( بین 200 تا 5000 یورو ) کرده اند به طوری که طبق آمار ارائه شده؛  فقط طی ماه آوریل در شهر فرانکفورت، هزار و 784 مورد جریمه صادر شده است و چنانچه قانونا تمامی  برگه‌های جریمه صادر شده از سوی متخلفین به درستی پرداخت می‌شدند، بیش از نیم میلیون (542.505 ) یورو درآمد نصیب مسئولین شهر فرانکفورت می‌گردید. با این حال ، با توجه به فرصت قانونی تعیین شده برای اعتراض افراد به جریمه‌ها؛ چنانچه موردی در دادگاه طرح موضوع شود، وجه مربوطه در دادگاه خواهد ماند. البته در سایر شهرها تخلفات کمتری نسبت به شهر فرانکفورت ثبت شده است مثلا در شهر ویسبادن- پایتخت ایالت هسن- که پس از شهر فرانکفورت بیشترین تعداد جمعیت در ایالت مذکور را داراست؛ تا پایان ماه ژوئن تنها 537 مورد جریمه و مجموعا به مبلغ  115،000 یورو از متخلفین اخذ شده است. در شهر اوفن باخ ، 236 مورد جریمه و در کل مبلغ 57930 یورو گرفته شده است. عواید مسئولین شهری از محل جریمه‌های کرونایی در ناحیه گیسن نیز در حدود 68000 یورو اعلام شده است. شایان ذکر است که علت بالا بودن آمار جریمه‌های مذکور در شهر فرانکفورت بنا بر اعلام مسئولین ذیربط؛ کنترل های بیشتر اعمال شده از سوی پلیس و ادارات ذیربط در جهت مراعات عمومی‌پروتکل های بهداشتی بوده است. بر اساس بررسی و نظرسنجی انجام شده توسط اشپیگل؛ شهر فرانکفورت بیشترین آمار اخذ جریمه را در بین دیگر شهرهای پرجمعیت آلمان فدرال داشته است.

  

خطر کاهش 7000 شغل در کامرتس بانک آلمان

کامرتس بانک قصد دارد در آستانه ستانهآااعلام ارقام شش ماهه این بانک، جزئیات اقدامات ریاضتی برنامه ریزی شده خود را در تاریخ 5 آگوست منتشر کند. این اقدام مسئولین بانک مذکور متعاقب انتقادات سر بروس یکی از سهامداران اصلی کامرتس بانک صورت می‌پذیرد که تغییر استراتژی بانک مزبور به همراه اقدامات سخت افزاری سخت را خواستار شده است. بر همین اساس کامرتس بانک از جمله در نظر دارد به عنوان بخشی از سیاست های خود در دوره جدید بازسازی؛ تعداد 7000 کارمند خود کاهش داده و  حدود 400 شعبه خود را تعطیل کند. این در حالی است مارتین زیلکه مدیرعامل این بانک چندی پیش قول داده بود که تمامی‌شعب خود را حفظ کند. طبق برآورد های صورت پذیرفته، کامرتس بانک مجبور است تا سال 2023 هزینه‌های خود را با بیش از 600 میلیون یورو کاهش، به کمتر از 6.3 میلیارد یورو برساند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما