معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۱/۲۰- ۰۸:۲۰ - مشاهده: ۶۹۱

آخرین تحولات درخصوص ویروس کرونا در ایالت های بایرن و بادن وورتمبرگ آلمان

اهم آخرین تحولات درخصوص ویروس کرونا در ایالت های بایرن و بادن وورتمبرگ آلمان به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تعداد آمار مبتلایان تا تاریخ 14 فروردین ماه 99 به ویروس کرونا در ایالت های بایرن و بادن وورتمبرگ به ترتیب 14662 و 18500 نفر و تعداد فوتی‌ها به ترتیب 241 و 268 نفر اعلام شده است. شایان ذکر است تعداد مبتلایان در کل آلمان تا تاریخ یاد شده نزدیک به 78 هزار نفر و تعداد فوتی‌ها 931 نفر است.

  • نخست وزیر بادن وورتمبرگ ضمن رد اتهام به دولت مبنی بر اینکه حکومت با محدودیت های کنونیِ تماس های اجتماعی، آزادی جامعه را قربانی می‌کند از تمدید محدودیت ها خروج از منازل دفاع نمود.
  • رئیس انجمن بیمارستان‌های آلمان اعلام نمود تعداد تخت های مراقبت ویژه در سراسرکشور از تاکنون 28 هزار به حدود 40 هزار افزایش یافته است.
  • وزارت اقتصاد بایرن اعلام کرد تاکنون بیش از 283 میلیون یورو به شرکت ها پرداخت شده است.
  • در بسیاری از بیمارستان‌های بادن – وورتمبرگ، پزشکان ابراز نگرانی می‌کنند که وضعیت تأمین دارو و مواد ضد عفونی کننده مدام دشوارتر می‌شود. برای نمونه برخی از مواد بیهوشی و نیز داروهای مسکن و آنتی بیوتیک، در بیمارستان‌های ایالت کمیاب شده اند.
  • بایرن در نظر دارد بر ظرفیت های بیمارستانی خود، با احداث بیمارستان‌های کمکی بیفزاید بدین وسیله از ساختمان‌های خالی مانند کلینیک هایی که خاص دوران نقاهت است، مورد استفاده قرار گیرند. به ساخت بیمارستان‌های صحرایی فکر نمی‌شود.
  • مؤسسۀ پژوهش اقتصادی (ایفُو) پیش بینی می‌کند اقتصاد آلمان شاهد افزایش تعداد شاغلان بنگاه‌های اقتصادی خواهد بود که از ساعات کار آنها کم می‌شود. طبق یک نظر سنجی در بادن – وورتمبرگ 33 درصد از شرکت ها اعلام کرده اند احتمالاً ساعات کار شاغلان خود را کاهش خواهند داد. به این ترتیب بادن – وورتمبرگ بیش از سایر ایالات متأثر از وضعیت کنونی است: در بایرن فقط 25 درصد از شرکت ها انتظار کاهش ساعات کار را دارند، این میزان در ایالت  نیدِر زاکسِن 29 درصد است. در سراسر آلمان25.6 درصدِ شرکت ها احتمال می دهند در سه ماه آینده از میزان کار شاغلان خود بکاهند. به گفتۀ ایفُو، این میزان بیشترین آمار در آلمان از سال 2010 است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما