معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۰/۳۰- ۰۸:۲۵ - مشاهده: ۳۳۴

وصول مطالبات در سوئیس

موسسات بیمه اعتبار صادراتی با هدف حفظ حداکثری روابط میان بیمه گذار و بدهکار از یک فرآیند تخصصی جهت وصول مطالبات استفاده می نمایند. وصول مطالبات در مرحله دوستانه معمولا در داخل موسسات بیمه اعتباری صورت می‌گیرد. در این مرحله تلاش می‌شود که بدهکار به صورت شفاهی و کتبی (در چارچوب قوانین و مقررات) مجاب به ایفای تعهدات گردد. برخی از این موسسات بیمه فاقد شعبه در سوییس بوده و وصول مطالبات در این کشور را از طریق شعب خود در کشورهای همسایه انجام می دهند.

از لحاظ فرهنگی، بدهکاران سوییسی پرداخت سود و جریمه تاخیر را موضوعی قابل مذاکره می دانند. لذا می‌توان سود و جریمه را بر اساس نرخ مندرج در قرارداد منعقده میان بیمه گذار و بدهکار سوییسی و یا به نرخ قانونی 5% در سال از بدهکار مطالبه نمود.

هزینه وصول مطالبات که بر عهده بدهکاران می‌باشد، بر اساس نظر اتحادیه موسسات وصول مطالبات در سوییس تعیین می‌گردد. مقدار این هزینه بر مبنای میزان طلب بیمه گذار از بدهکار محاسبه می‌شود که خود طلب نیز بر اساس مدت تاخیر مدیون در ایفای تعهدات، محاسبه و مشمول سود و جریمه تاخیر می‌گردد...

متن کامل این نوشتار تحت عناوین ذیل (برگرفته از سایت صندوق ضمانت صادرات ایران) جهت مطالعه علاقمندان ضمیمه شده است؛

فرآیندهای قانونی وصول مطالبات در سوئیس

فرآیندهای ورشکستگی در سوئیس

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما