معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تصویب قانون جدید مناقصات دولتی ایتالیا

پس از ماه‌ها بحث و بررسی، سرانجام قانون جدید مناقصات دولتی ایتالیا توسط هیات دولت این کشور در 28 مارس 2023 به تصویب نهایی رسید.

متن پیشنهادی قانون واردات فرآورده‌های نفتی 2022 کنیا

دولت کنیا مقرراتی را برای حمایت از قراردادهای مستقیم بین دولت‌ها (دولت با دولت) در زمینه واردات سوخت منتشر کرده است. دولت می‌گوید چنین معاملاتی مزایایی را به همراه خواهد داشت که احتمالاً به شکل کاهش قیمت سوخت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

متن قانون جدید سرمایه گذاری کشور الجزایر

متن قانون جدید سرمایه گذاری در کشور الجزایر به سه زبان‌ فارسی، عربی و فرانسه به شرح فایل های ضمیمه ذیل ارائه می‌گردد:

قانون بهره برداری از منابع لیتیوم در بولیوی

متن قانون بهره برداری از منابع لیتیوم در بولیوی به زبان انگلیسی منتشره از سوی شرکت ملی لیتیوم آن کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

قانون مقررات گمرکی روسیه

قانون مقررات گمرکی روسیه یا به بیان دقیق‌تر، «قانون فدرال فدراسیون روسیه در خصوص مقررات گمرکی و اصلاح اقدامات قانونی جداگانه» در 26 ژوییه‌ 2018 در دومای دولتی روسیه به‌تصویب رسید و در 28 ژوییه در شورای فدراسیون روسیه تأیید شد.

قانون بهره برداری از معادن بولیوی

متن قانون بهره برداری از معادن کشور بولیوی به شرح فایل ضمیمیه ذیل ارائه می‌گردد:

قوانین حمل جاده‌ای بارهای بزرگ در فدراسیون روسیه

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی روسیه، «بار بزرگ حجیم» به بارهایی گفته می‌شود که طول بیش از 20 متر، عرض بیش از 2.55 متر و ارتفاع بیش از 4 متر از سطح جاده داشته باشند. این گونه بارها می‌تواند شامل ماشین‌آلات کشاورزی، تیرها یا اسلب‌های ساختمانی، لوله‌های بزرگ و تجهیزات دیگر باشد.

جرائم مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور عمان

رژیم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم سلطنت عمان به شکل گسترده ای تابع چند قانون مهم است که در جریان صدور احکام سلطنتی جداگانه ای ابلاغ شده اند. مطابق قوانین مذکور ارائه گزارش فعالیت های مشکوک در عمان الزامی‌بوده و تمامی نهادهای مربوطه، ملزم به تسلیم گزارش فعالیت های مشکوک(SAR) به واحد اطلاعات مالی (FIU) می‌باشند.

قانون کلی حاکم بر سرمایه گذاری خارجی در عمان

قانون جدید حاکم بر سرمایه گذاری خارجی عمان در جولای 2019 منتشر و در یکم ژانویه 2020 به مرحله اجرائی رسید. این قانون جایگزین قانون قدیمی 1994 عمان در زمینه سرمایه گذاری گردید.

صدور قانون نظارت سازمان توسعه اجتماعی بر سازمان‌های دارای منافع عمومی‌توسط حاکم دبی

بر اساس قانون فوق، سازمان‌های دارای منافع عمومی را تحت نظارت سازمان توسعه اجتماعی در دبی قرار می‌دهد.