معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سرمایه گذاری گروه منابع اورآسیا در جمهوری دموکراتیک کنگو

در نوشتار پیش رو به طور اجمالی به مرور خبر سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری گروه منابع اوراسیا در پروژه‌ای در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو پرداخته خواهد شد.

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته چهارم شهریورماه 1402 مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

اخبار اقتصادی جنوب افغانستان – قندهار

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جنوب افغانستان در شهریور ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

پروژه ساخت بزرگراره اتصال دو اقیانوس اطلس و آرام در منطقه آمریکای لاتین؛

نوشتار پیش و به طور اجمالی به معرفی پروژه ساخت بزرگراه (کریدور) اتصال دو اقیانوس اطلس و آرام در منطقه آمریکای جنوبی با عبور از چهار کشور منطقه می پردازد.

کاهش وام های خارجی و تاثیر آن بر پروژه‌های در حال اجرا در کنیا

دست‌کم 19 پروژه بزرگ از تغییراتی که در هزینه‌های دولت و سپس از کاهش بودجه وام‌دهندگان خارجی به وجود آمد، برای سال منتهی به ماه ژوئن حداقل به میزان 66.8 میلیارد شیلینگ آسیب دیده‌اند.

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته اول دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

میزان وجوه جذب شده اروپایی در بلغارستان

در این متن به طور مختصر به بررسی توزیع وجوه اروپایی در مناطق و شهرداری‌های بلغارستان پرداخته شده است.

ساخت اولین تونل در مسیر ریلی کوپر - دیواچا

ساخت اولین تونل در مسیر ریلی جدید کوپر- دیواچا ( Koper-Divača )، پایان یافت. این پروژه با مدیریت شرکت اسلوونیایی Kolektor CPG و با همکاری شرکای ترکیه ای یاپی مرکزی (Yapi Merkezi ) و اوزالتین( Özaltin ) در حال اجراست. ارزش این پروژه در حدود یک میلیارد یورو است و مقامات مسئول پروژه اعلام کردند به دلیل افزایش قیمت ها، ممکن است هزینه اجرای پروژه تا 100 میلیون یورو افزایش یابد.

فرصت های سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن کوبا

فهرست 8 پروژه معدنی قابل سرمایه گذاری در کشور کوبا به همراه اطلاعات تکمیلی و مشخصات هریک از پروژه‌های یاد شده که در پرتفولیوی فرصتهای سرمایه گذاری وزارت انرژی و معادن آن کشور در سال 2022 میلادی منتشر گردیده جهت مشاهده و بهره برداری شرکت های علاقه مند، در فایل ضمیمه قابل دسترسی می‌باشد.

برنامه ریزی ازبکستان برای احداث 10 نیروگاه خورشیدی و بادی

بر اساس اعلام وزارت انرژی ازبکستان این کشور در نظر دارد تا پایان سال 2022 موافقتنامه‌هایی برای احداث 10 نیروگاه خورشیدی و بادی با سرمایه گذران خارجی امضا نماید. بر این اساس احداث 8 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت مجموع 1900 مگاوات در استان‌های بخارا، نمنگان، خوارزم، قشقه دریا و فرغانه و 2 نیروگاه بادی به ظرفیت 1700 مگاوات در جمهوری قرقالپاقستان امضا و مراحل ساخت آنها آغاز می‌شود.