معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۳۱- ۱۷:۱۸ - مشاهده: ۸۲

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته چهارم شهریورماه 1402 مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

برگزاری اولین جلسه درخصوص پروژه قطار هوایی نجف – کربلا در دفتر نخست وزیری: 

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد، در اجرای دستورات محمد شیاع السودانی نخست وزیر و در ادامه رویکرد دولت برای برای تسهیل مراسم زیارت میلیونی اربعین جلسه ای به ریاست احسان یاسین العوادی مدیر دفتر نخست وزیری برگزار گردید. در این جلسه که استانداران نجف و کربلا، مشاور نخست وزیر در امور حمل و نقل و جمعی از مدیران حضور داشتند مهمترین جزئیات پروژه، مشخصات فنی اولیه و مسیرهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت. خط مواصلاتی به طول 85 کیلومتر با چهار ایستگاه برای توقف و خدمات رسانی به مسافران از جمله ایستگاه‌های امامین، فرودگاه بین المللی کربلا، امیرالمؤمنین (ع) و فرودگاه نجف احداث می‌گردد. طراحی اولیه پروژه شامل یک مسیر دو طرفه برای حرکت قطارها بر روی پلهای بلندتر از سطح زمین است و کار بررسی میدانی و تهیه طرح اجرایی در حال انجام می‌باشد. این قطار در ارتفاع 6 تا 8 متری زمین و با سرعت 150 الی 250 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و ظرفیت پذیرش 1500 مسافر را دارد. این قطار فاصله نجف تا کربلا را در مدت 15 الی 20 دقیقه طی کرده و دارای واگن‌های وی آی پی و واگن‌های ویژه زنان و کودکان می‌باشد. سخنگوی عتبه حسینی ابراز امیدواری کرد این قطار در نزدیکی عمود 132 به قطار بغداد متصل گردد.

آغاز عملیات مرحله دوم پروژه راه زمینی حج نجف اشرف به عربستان:

کادر فنی و مهندسی اداره راهها و پلهای استان نجف عملیات مرحله دوم پروژه راه زمینی حج به طول 50 کیلومتر که استان مذکور را از طریق منطقه شبکه به عربستان سعودی متصل می‌کند آغاز کردند. کار لایه گذاری اتصال این جاده به طول 300 متر از ایستگاه 250 تا ایستگاه 550 می‌باشد که به این ترتیب طول مسیر آسفالت شده به 4200 متر می رسد و عملیات ذکر شده طبق برنامه ریزی اداره راهها ادامه خواهد داشت.

تکمیل طرحهای چهار منطقه در استان نجف :

ماجد الوائلی استاندار نجف اشرف از تکمیل طراحی ناحیه ای چهار منطقه غیر رسمی استان خبر داد. وائلی گفت، اقدامات لازم در واحدهای اداری مناطق فقیر نشین القادسیه، الحیره، الحیدریه و العباسیه مطابق با مصوبه هیأت وزیران درخصوص تملیک واحدهای مسکونی توسط ساکنان آنها بعمل آمده است. وی تأیید کرد که طراحی‌های ناحیه ای توسط اداره برنامه ریزی شهری برای چهار منطقه غیر رسمی تکمیل شده است که بیش از 9 هزار واحد مسکونی شامل تقریبا 45 هزار سکنه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. وی از مدیران واحدهای اداری خواست، مراحل لازم را در مدت قانونی مصوب و به منظور صدور سند مالکیت تکمیل نمایند.

دیدار معاون استاندار نجف اشرف با مدیر شهرک پزشکی صدر نجف:

هاشم الکرعاوی معاون اول استاندار نجف اشرف با دکتر عبدالغزالی مدیر شهرک پزشکی الصدر نجف دیدار و درخصوص وضعیت پزشکی و نوع و میزان خدمات ارائه شده به بیماران و مراجعین گفتگو کرد. کرعاوی در این دیدار بر علاقه و حمایت دولت محلی از بخش سلامت و ارتقاء آن در جهت خدمت به شهروندان استان تأکید کرد. الغزالی نیز از نقش استانداری نجف در حمایت مستمر از وضعیت بهداشت و درمان و ارائه خدمات درمانی به مردم استان و سایر استان‌ها تقدیر کرد.  

تکمیل پروژه پل صدرین در سماوه به میزان 87 درصد:

پس از سالها توقف کار و تحت نظارت نخست وزیر محمد شیاع السودانی، کار اجرای پروژه تقاطع پل الصدرین در مرکز شهر سماوه از سر گرفته شد. ساخت این پل یکی از بزرگترین پروژه‌های عراق است که پیشرفت آن به 87 درصد رسیده است. رئیس گروه مهندسی پروژه گفت، در صورت تداوم این روند، پروژه در نیمه اول سال آینده تکمیل خواهد شد. این پروژه شامل سه پل و 7 محور است که آن را در زمره پروژه‌های راهبردی کشور قرار می دهد. تعداد کارگران این پروژه به منظور تسریع در سرعت کار در حال افزایش است و روزانه 120 کارگر در حال کار می‌باشند. پروژه مشکل ترافیک را حل کرده و فرصتی برای بازگشایی مراکز تجاری خواهد بود. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما