معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تأثیر بحران اوکراین بر اقتصاد ازبکستان: پیش‌بینی‌ها و توصیه‌های مؤسسات بین‌المللی

مؤسسات مالی بین‌المللی همچون صندوق بین‌المللی پول، بانک اروپایی بازسازی و توسعه، بانک جهانی و بنگاه رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی‌های خود را از رشد اقتصادی ازبکستان در سال 2022 کاهش داده‌اند.

سریع ترین اقتصادهای در حال رشد شرق آفریقا

شرکت خدمات حرفه ای چندملیتی به تازگی گزارشی تحت عنوان جذابیت آفریقا 2021 را منتشر کرده است که جذابیت آفریقا را به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری بررسی می‌کند. بخش هایی از گزارش به شرح زیر ارائه می گردد.

مقایسه هزینه غذا و مسکن در کرواسی و اتحادیه اروپا

روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی با انتشار گزارشی مقایسه ای نوشت که با افزایش قیمت ها در ماههای اخیر، هزینه تهیه مواد غذایی برای شهروندان این کشور یک سوم درآمد آنها است در حالیکه برای شهروندان اتحادیه اروپا به سختی 10 درصد حقوق آنها است. در خصوص سهم هزینه‌های غذایی در مصرف ماهانه خانوار، طبق آمار یورواستات، این سهم به طور متوسط در اروپا حدود 13 درصد و برای کشورهای توسعه یافته زیر ده درصد است، در حالی که در کرواسی 27.2 درصد است. هزینه مسکن در اروپا کمی‌بالاتر از کرواسی است، اما نه آنقدر که این تفاوت در قیمت مواد غذایی را جبران کند.

اقتصاد گرجستان در سال 2021

اقتصاد گرجستان در برابر چالش های جهانی انعطاف پذیری جدی نشان داده است و با وجود رکود فاجعه بار در سال 2020، سال 2021 را با رشد اقتصادی دو رقمی‌به پایان رساند.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌ گردد:

وضعیت اقتصاد اسپانیا در سه ماهه آخر سال 2021

مؤسسه ملی آمار اسپانیا میزان پیش بینی خود برای رشد اقتصاد این کشور در سال 2021 را از 2.7 به 3.4% افزایش داد.

اخبار اقتصادی یونان

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی یونان در هفته دوم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در نیمه اول آذر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌ گردد:

رشد 6 درصدی تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال 2021

مرکز مطالعاتی اتاق صنایع ایتالیا موسوم به کونفینداستریا (CSC) در گزارش تحلیلی اخیر خود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2021 را بیشتر از حد انتظار به میزان 6.1 درصد اعلام کرد.

اخبار اقتصادی یونان

گزیده آخرین اخبار و تحولات اقتصادی یونان در هفته چهارم آبان‌ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد: