معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور در هفته دوم اسفند ماه 1400 به شرح ذیل می‌باشد:

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری برازاویل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری برازاویل در هفته اول اسفند ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل در هفته سوم آذر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی حوزه کارائیب

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های حوزه کارائیب در نیمه اول آبان ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌ گردد:

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته دوم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی سریلانکا ( هفته سوم دی ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی سریلانکا که در هفته سوم دی ماه 1399 در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است.

اخبار اقتصادی آفریقا شماره51( هفته چهارم آبان ماه 1399)

مهمترین عناوین و اخبار تحولات اقتصادی داخلی و خارجی کشورهای آفریقائی و سازمان‌های منطقه ای این قاره در هفته چهارم آبان ماه 1399 که در رسانه‌های کشورهای این قاره انتشار یافته به شرح زیر بوده است:

اهم پروژه‌های توسعه ای ژاپن در بخش حمل و نقل تانزانیا

آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا / JICA) یکی از بزرگترین شرکای همکاری‌های توسعه دو جانبه در جهان دارای 96 دفتر در سراسر کشورها است که 28 شعبه از آنها در منطقه زیر صحرای آفریقا واقع گردیده است. تانزانیا یکی از بزرگترین دریافت کنندگان کمک های توسعه رسمی ژاپن (ODA) در بین کشورهای آفریقای زیر صحرا یعنی کنیا، غنا، سنگال و زامبیا می‌باشد. توسعه زیرساخت های حمل و نقل یکی از بخش های مهم همکاری جایکا است و حدود 27 درصد از کل همکاری‌های جایکا را با تانزانیا تشکیل می دهد. اهم اهداف توسعه زیرساخت های حمل و نقل در سایه گسترش اهداف توسعه پایدار (SDG) عبارتند از: ایجاد زیرساخت های انعطاف پذیر، ترویج صنعتی سازی فراگیر و پایدار، پرورش نوآوری، ایجاد شهرها و شهرکهای انسانی فراگیر و ایمن، توسعه و تقویت ابزارهای اجرایی و احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار. اهم پروژه‌های اساسی دولت ژاپن در بخش حمل و نقل در تانزانیا که با کمک های توسعه ای این کشور در حال انجام است در پی خواهد آمد :

ابعاد اقتصادی سفر رئیس جمهور ازبکستان به ژاپن

آقای شوکت میرضیاف، رئیس جمهور ازبکستان، در سفری سه روزه در تاریخ 26 لغایت29 آذرماه 1398 در راس یک هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری به ژاپن سفر و با مقامات ژاپنی از جمله امپراتور، نخست وزیر، رئیس مجلس و نمایندگان محافل تجاری ملاقات نمود. در چارچوب این سفر موافقت نامه‌هایی بین دولتهای دو کشور در زمینه همکاری در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی، انرژی و زیرساخت ها، صنعت، گردشگری، علمی، نوآوری، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، مهاجرت نیروی کار، آموزش و ورزش و همچنین همکاری‌های بین منطقه ای به امضا رسیده است.