معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

توسعه روزافزون غول اقتصادی یونان "میتیلینئوس"

گروه میتیلینئوس یکی از غول های اقتصادی یونان خریداری تمامی سهام شرکت Efa Energy به قیمت 4.5 میلیون یورو را اعلام کرد.

معرفی استان بخارست-کشور رومانی

بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی از نظر اقتصادی توسعه یافته ترین و صنعتی ترین شهر این کشور است که حدود 21 درصد از تولید ناخالص داخلی و حدود یک چهارم تولید صنعتی رومانی را به خود اختصاص داده است. بخارست خانه اکثر شاخه‌های اقتصادی رومانی، از ساخت و ساز تا داروسازی، به جز کشاورزی می‌باشد.

معرفی استان آلبا- کشور رومانی

گزارش پیش رو به معرفی یکی از استان‌های مهم کشور رومانی، استان آلبا و مرکز آن شهر آلبایولیا می‌پردازد. مرکز اداری استان آلبا، شهر آلبا یولیا است که در مرکز غربی رومانی، در ساحل رودخانه مورِش، در منطقه تاریخی ترانسیلوانیا واقع شده است. این شهر یک شهر متوسط در رومانی است که 74000 نفر جمعیت دارد و به عنوان "پایتختی دیگر" نیز شناخته می‌شود. آلبا یولیا یکی از قدیمی ترین شهرهای رومانی می‌باشد.

معرفی استان تیمیش- کشور رومانی

گزارش پیش رو به معرفی یکی دیگر از استان‌های مهم کشور رومانی،تیمیش، می‌پردازد. تیمیش استانی در غرب رومانی در مرز با مجارستان و صربستان، در منطقه تاریخی بنات است. مرکز این استان شهرستان تیمیشوآرا بوده و از نظر مساحت، غربی ترین و بزرگترین استان رومانی می‌باشد.

معرفی سازمان و ساختار وزارت نفت و نیرو نروژ

مسئولیت اصلی وزارت نفت و نیرو دستیابی به یک سیاست هماهنگ و یکپارچه انرژی با هدف تضمین ایجاد ارزش افزوده از طریق مدیریت کارآمد و سازگار با محیط زیست در منابع انرژی نروژ می‌باشد.

وضعیت معادن در جمهوری صربستان

تحقیقات زمین‌شناسی بیش از 30 ماده خام معدنی فلزی را در جمهوری صربستان مشخص کرده است. در حال حاضر استخراج مواد خام معدنی در بیش از 250 میدان صورت می گیرد.

اخبار اقتصادی صربستان

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی صربستان در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی آلمان - فرانکفورت

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی آلمان در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

الگوی سازمان نوآوری‌ نروژ و نحوه توسعه مشارکت بین المللی شرکت های نروژی

سازمان نوآوری نروژ (Inovation Norway) مهم ترین ابزار دولت نروژ برای کمک به نوآوری و توسعه شرکت ها و صنایع این کشور می‌باشد. این نهاد با برنامه‌ها و اقدامات حمایتی به توسعه کسب و کار و سودآوری مجموعه‌های تجاری و صنعتی در سراسر نروژ و بازارهای خارجی آنان کمک می نماید. این برنامه‌ها و خدمات برای افزایش کارآفرینان موفق تر، شرکت هایی با ظرفیت رشد بیشتر و خوشه‌های تجاری نوآورتر اعمال می‌گردند.

صنعت ساخت و ساز در رومانی

اقتصاد رومانی در تمام بخش‌ها رشد یافته است. بیشترین سهم در تشکیل تولید ناخالص داخلی به خدمات و پس از آن صنعت، ساخت‌وساز و کشاورزی اختصاص دارد. در نوشته پیش رو به صنعت ساخت و ساز در رومانی پرداخته شده است. این گزارش با هدف بهره گیری از فرصت های فزاینده صنعت ساخت و ساز در رومانی تهیه گردیده است.