معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۲۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۰۱

معرفی استان آلبا- کشور رومانی

گزارش پیش رو به معرفی یکی از استان‌های مهم کشور رومانی، استان آلبا و مرکز آن شهر آلبایولیا می‌پردازد. مرکز اداری استان آلبا، شهر آلبا یولیا است که در مرکز غربی رومانی، در ساحل رودخانه مورِش، در منطقه تاریخی ترانسیلوانیا واقع شده است. این شهر یک شهر متوسط در رومانی است که 74000 نفر جمعیت دارد و به عنوان "پایتختی دیگر" نیز شناخته می‌شود. آلبا یولیا یکی از قدیمی ترین شهرهای رومانی می‌باشد.

از لحاظ اقتصادی نیز شهرستان آلبا یولیا که مرکز استان آلباست جز هشت شهر مهم رومانی با بالاترین درآمد سرانه قرار دارد و از لحاظ منطقه ای این استان نیز مانند استان براشو در منطقه ی مرکز[1] از مناطق توسعه رومانی قرار گرفته است.

استان آلبا "پایتخت" صنعت تولید رومانی است. آلبا لزوماً شهرستانی از شرکت های چندملیتی نیست. در واقع نمونه ای است که نشان می دهد سرمایه گذاری‌های محلی به ویژه سرمایه گذاری در صنایع غذایی در اقتصاد یک شهرستان تعیین کننده است.

بخش های کلیدی فعالیت اقتصادی با توجه به اهمیت آنها و اشتغال به تفکیک بخش ها به شرح زیر است: کشاورزی و جنگلداری: 1.5%؛ صنعت: 27،3%؛ زمینه ساخت و ساز: 7,9%؛ بازرگانی، هتل ها و رستوران‌ها (گردشگری): 17،9%؛ حمل و نقل و مخابرات: 7،3%؛ فعالیت های مالی و معاملات املاک و مستغلات: 2،8%؛ مدیریت دولتی: 13،1%؛ سیستم آموزشی: 6،8%؛ نظام سلامت: 6،4%؛ سایر انواع فعالیت ها: 9،0%.

مشروح این گزارش شامل جغرافیای آلبایولیا، درآمدی بر اقتصاد این شهر، شرکت های بزرگ اقتصادی، رویدادهای مهم و اطلاعات مربوط به نهادهای مهم آلبایولیا در فایل پیوست ارائه گردیده است.

[1] Centru

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما