معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۰۴- ۱۱:۲۱ - مشاهده: ۵۳

توسعه روزافزون غول اقتصادی یونان "میتیلینئوس"

گروه میتیلینئوس یکی از غول های اقتصادی یونان خریداری تمامی سهام شرکت Efa Energy به قیمت 4.5 میلیون یورو را اعلام کرد.

میتیلینئوس اخیرا شرکت های Watt+Volt و VOLTERRA را نیز خریداری کرده بود. گروه میتیلینئوس با خریداری Efa Energy بخش انرژی خود (MYTILINEOS Energy & Metals) را تقویت کرده و سهم خود در بازار گاز را با 11 هزار مشتری جدید تقویت می‌کند.

شرکت Efa Energy عمدتا در شمال یونان (استان تسالی و مقدونیه مرکزی) فعالیت دارد. این معامله جدید بخشی از طرح راهبردی گروه میتیلینئوس جهت گسترش پایگاه مشتریان خود در بازار عرضه انرژی است. یادآور می‌شود که در نهم اوت شرکت میتیلینئوس خریداری تمامی سهام شرکت برق VOLTERRA S.A از شرکت AVAX S.A را اعلام کرده بود و به این ترتیب سهم خود در بازار برق را به 13 درصد رساند.

شرکت MYTILINEOS Energy & Metals در نیمه اول سال جاری گردش مالی به ارزش 1.994 میلیارد یورو به ثبت رساند که معادل با 79 درصد کل گردش مالی گروه میتیلینئوس است. شایان ذکر است که گردش مالی MYTILINEOS Energy & Metals در نیمه اول سال جاری به میزان 22 درصد نسبت به نیمه اول 2022 افزایش یافته است. سود قبل از مالیات، بهره و استهلاک (EBITDA) نیمه اول سال جاری به 303 میلیون یورو رسید که در مقایسه با دوره نسبی سال گذشته (157 میلیون یورو) به میزان 92 درصد افزایش یافته است.

گروه میتیلینئوس می‌تواند تحت شرایطی به منبعی با مزیت راهبردی در بازار تولید نیمه‌هادی، فیبر نوری و فتوولتائیک در اروپا تبدیل شود. اخیرا کمیسیون اروپا به Mytilineos Energy & Metals مراجعه کرده و از آن خواسته است تا تولید گالیم، به عنوان یک محصول جانبی که بوکسیت را به آلومینا (ماده اولیه آلومینیوم) تبدیل می‌کند، را بررسی کند.

آقای اوانگلوس میتیلینئوس رئیس گروه میتیلینئوس به روزنامه کاتیمرینی گفت "در حال گفتگو با کمیسیون اروپا جهت رسیدن به بهترین نتیجه هستیم". این اقدام کمیسیون اروپا در پی بیانیه اخیر چین مبنی بر کاهش صادرات گالیم و آلومینا انجام می‌گردد. اتحادیه اروپا 70 درصد گالیم و 45 درصد آلومینا مورد نیاز خود را از چین وارد می‌کند. این دو ماده برای تولید فلزات با خلوص بالا برای ساخت نیمه‌هادی‌ها، پنل های فتوولتائیک و فیبر نوری استفاده می‌شوند.

https://www.kathimerini.gr/economy/562578385/stin-exagora-tis-efaenergy-enanti-4-5-ekat-eyro-prochorise-i-mytilineos

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما