معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۲۳

معرفی استان بخارست-کشور رومانی

بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی از نظر اقتصادی توسعه یافته ترین و صنعتی ترین شهر این کشور است که حدود 21 درصد از تولید ناخالص داخلی و حدود یک چهارم تولید صنعتی رومانی را به خود اختصاص داده است. بخارست خانه اکثر شاخه‌های اقتصادی رومانی، از ساخت و ساز تا داروسازی، به جز کشاورزی می‌باشد.

اقتصاد بخارست عمدتاً بر صنعت و خدمات متمرکز است. خدمات به ویژه در ده سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته اند. یکی از مهمترین بخش های خدمات مربوط به حوزه IT و مخابرات است. همچنین از سال 2000 صنعت املاک و ساخت و ساز در این شهر رونق ویژه ای داشته است.

همچنین در حالی که تنها 9 درصد از جمعیت کشور در این شهر سکنی دارند، تقریباً یک سوم مالیات های ملی توسط شهروندان و شرکت های این شهر پرداخت می‌شود.

 بخارست همچنین بزرگ‌ترین مرکز رومانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و چندین شرکت بزرگ نرم‌افزاری را در خود جای داده است؛ بعلاوه بزرگترین بورس اوراق بهادار رومانی که در دسامبر 2005 با بورس الکترونیکی مستقر در بخارست، ,Rasdaq ادغام شد در این شهر قرار دارد.

تولید ناخالص داخلی سرانه بخارست در 20 سال گذشته 4.5 برابر افزایش یافته است . از بین 6 ناحیه بخارست، ناحیه 1 پرکارترین است و 4 برابر بیشتر از ناحیه 5 کارمند دارد.

  • تولید ناخالص داخلی بخارست (2020): 52.28 میلیارد یورو
  • میانگین درآمد ناخالص اسمی ماهانه: 7 160 LEI (350 یورو)

مشروح گزارش معرفی استان بخارست با تمرکز بر وضعیت اقتصادی در فایل پیوست ارائه گردیده است. در این گزارش ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جغرافیای بخارست، اطلاعاتی در خصوص جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مهم ترین صنایع، مهمترین شرکت ها در حوزه‌های مختلف از نظر گردش مالی، نهادهای مهم اقتصادی، رویدادهای اقتصادی و مواردی از این قبیل ذکر شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما