معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته سوم اردیبهشت ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در نیمه اول اردیبهشت 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته دوم بهمن 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته دوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تلاش پاکستان برای جذب سرمایه در زمینه خودروسازی

اکسپرس تریبون به نقل از وزیر صنایع و تولید پاکستان نوشت دولت برای سرمایه گذاری در تولید خودروهای برقی، مشوق های مالی متعددی در نظر گرفته اما سازندگان به دلیل بازار محدود این خودروها، تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.

اتحادیه اروپا برخی خودرو‌سازان اروپایی را جریمه کرد

کمیسیون اروپا خودروسازان اروپایی را در رابطه با انتشار گازهای گلخانه ای به مبلغ 875 میلیون یورو جریمه کرد. کمیسیون اروپا اعلام کرده است خودروسازانی که قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده اند دایملر، بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه هستند.

نگاهی به صنعت خودروسازی در قزاقستان

یکی از صنایعی که در بسیاری از کشورها به گسترش فناوری کمک نموده و همچنین برای پاسخگویی به نیاز اشتغال مورد توجه قرار دارد، صنعت خودروسازی است. گزارش وضعیت این صنعت در قزاقستان به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اولویت های اندونزی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

دولت اندونزی آئین نامه ای را تدوین نموده است که بر اساس آن فهرستی از قوانین دست و پاگیر که مانع جذب سرمایه گذاری خارجی می‌شود را لغو می‌کند تا سرمایه گذاری در کشور خصوصا از منابع خارجی تسهیل گردد.

تلاش شرکت‌های نروژی برای تولید باتری‌های لیتیوم یونی

روز چهارشنبه مورخ 1399/8/28شرکت پاناسونیک، جهت بررسی ظرفیت ساخت کارخانه تولید باتری« لیتیوم یون » در نروژ با شرکت ملی نفت نروژ  Equinor و بزرگ‌ترین  شرکت صنعتی و تامین کننده آلومینیوم نروژ Norsk Hydro  یک یاداشت تفاهم همکاری بامضاء رساندند.  این کارخانه باتری‌سازی براساس فناوری پیشرو پاناسونیک ساخته خواهد شد و نیاز بازار باتری‌های خودروهای الکتریکی و صنایع وابسته در اروپا را تامین خواهد نمود.

مصاحبه انجمن اقتصاد بایرن با وزیر اقتصاد آلمان

آقای پِتِرآلتمایِر وزیر اقتصاد آلمان معتقد است که اقتصاد قوی آلمان و ایالت بایرن، به زودی بهبود می یابد. به‌ویژه باید به بخش‌هایی از اقتصاد کمک کرد که بیشتر زیر فشار بوده‌اند و حفاظتِ اقلیم نیز در دستور کار باقی میماند. وی می گوید : "به محض اینکه از بحران عبور کنیم، از کسری بودجه خواهیم کاست". انجمن اقتصاد بایرن با وزیر اقتصاد آلمان مصاحبه‌ای را انجام داده که مشروح آن به شرح زیر است: