معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۰۷- ۱۶:۴۹

اخبار اقتصادی عربستان سعودی - جده

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عربستان سعودی در هفته اول شهریور ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش 40 درصدی تجارت کالاهای خارجی

مجید بن‌عبدالله القصابی، وزیر بازرگانی و رئیس هیات مدیره سازمان تجارت خارجی عربستان سعودی، اعلام کرد که تجارت کالاهای خارجی طی یک سال به 2.6 تریلیون ریال رسیده و رشد سالانه 40 درصدی را ثبت کرده است. القصابی تصریح کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی با 14 درصد افزایش به 316 میلیارد ریال رسید که صادرات خدمات با رشد 236 درصدی به 130 میلیارد ریال رسید که تنها 39 میلیارد ریال بود. به گفته وی وابستگان تجاری در سراسر جهان با ارجاع 660 فرصت صادراتی امکان دسترسی به صادرات را فراهم می‌کنند. قانون سرمایه‌گذاری عربستان متعهد به ایجاد محیطی جذاب و امن برای سرمایه‌گذاران داخلی‌ و ‌خارجی است در چارچوب چشم انداز 2030 سعودی و نقش محوری سرمایه گذاری در دستیابی به اهداف توسعه همه جانبه و تنوع بخشی به منابع اقتصاد ملی، قانون سرمایه گذاری در عربستان که یکی از ارکان استراتژی سرمایه گذاری ملی را تشکیل می‌دهد، از سوی شورای وزیران تصویب شد. مهندس الفالح در این خصوص گفت: قانون سرمایه گذاری در امتداد اقدامات توسعه ای که عربستان سعودی اتخاذ نموده تصویب شده و پایبندی عربستان سعودی را به ایجاد فضایی جذاب، حمایتی و امن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، نشان می‌دهد. وزیر سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد که عربستان سعودی از آغاز چشم‌انداز 2030، به عنوان بخشی از یک سری اصلاحات نظارتی و قانونی، اقدام به صدور تعدادی از قوانین از جمله: معاملات مدنی، خصوصی سازی، شرکت‌ها، ورشکستگی کرده است. وی توضیح داد که در چند سال گذشته در جهت تقویت رقابت جهانی عربستان، بیش از 800 مورد اصلاحات اقتصادی صورت گرفته است که این اصلاحات باعث افزایش 74 درصدی کل سرمایه ثابت نسبت به سال 2017 شده و به حدود 300 میلیارد دلار در سال 2023 رسیده است، همچنین این اصلاحات رقم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2023 را در مقایسه با سال 2017 با 215 میلیارد دلار سرمایه، 61 درصد افزایش داده است، و جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2023 با افزایش 158 درصدی نسبت به سال 2017م، به 19.3 میلیارد ریال رسیده است.  مهندس الفالح تاکید کرد که به روز رسانی‌های انجام شده در قانون سرمایه‌گذاری سهم آن را در تحریک رشد اقتصادی و تقویت جایگاه عربستان به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری برجسته جهانی افزایش می‌دهد.  وزیر سرمایه‌گذاری بیان داشت که این قانون و آیین‌نامه‌اجرایی آن در ابتدای سال 2025 وارد مرحله اجرایی خواهدشد و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، به این لینک مراجعه کنند:

افتتاح بزرگترین سرمایه‌گذاری لجستیک جهانی شرکت «مرسک»  در بندر اسلامی جده

با حمایت خالد بن فیصل بن عبدالعزیز مشاور ملک سلمان و امیر منطقه مکه مکرمه، سعود بن مشعل بن عبدالعزیز نایب امیر منطقه مکه مکرمه، بزرگترین سرمایه‌گذاری لجستیک جهانی شرکت «مرسک» به ارزش 1.3 میلیارد ریال سعودی را در بندر اسلامی جده افتتاح کرد. مراسم افتتاح این پروژه با حضور مهندس صالح بن ناصر الجاسر وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیک و رئیس هیئت مدیره سازمان کل بنادر، و با حضور تعدادی از مدیران بخش لجستیک و دریانوردی، برگزار شد. مهندس صالح بن ناصر الجاسر پس از افتتاح منطقه لجستیک جدید در بندر اسلامی جده گفت: این مرکز لجستیک یکی از ده مرکز لجستیک در بندر اسلامی جده بوده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است. وی با اشاره به حمایت عظیمی‌که حوزه خدمات حمل و نقل و خدمات لجستیک عربستان ازسوی پادشاه و ولیعهد برخوردار است، بیان نمود بخش بنادر عربستان سعودی از نظر افزایش بهره‌وری عملکرد عملیاتی، کسب رکورد در شاخص‌های بین المللی، رشد خطوط کشتیرانی دریایی و افزایش ارتباطات دریایی با کشورهای جهان، شاهد جهش‌های بزرگ و بی سابقه ای است.  وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیک افزود: بخش لجستیک و بنادر عربستان به پلتفرم‌های جذابی برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و سرمایه‌های خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد مناطق لجستیکی تبدیل شده‌ و جریان سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش از 10 میلیارد ریال سعودی فراتر رفته است که این امر باعث حمایت از رشد اقتصادی شده و بیش از 10000 شغل مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد نموده است. شایان ذکر است که وسعت این مرکز یکپارچه لجستیک 225000 مترمربع بوده و شامل مناطق ذخیره و توزیع صادرات و واردات کالاهای عمومی است و دارای انبارهایی برای محصولات غذایی یخچالی، منطقه صادرات مجدد، حمل و نقل. کالاها (LCL)، و یک مرکز ویژه تجارت الکترونیک و آکادمی داخلی بانوان است که برنامه‌های آموزشی متناسب با زنان را ارائه می دهد.

برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی «سیتی اسکیپ» در نوامبر آینده

دومین نمایشگاه بین المللی «سیتی اسکیپ» با حمایت وزارت شهرداری‌ها و مسکن و سازمان کل املاک و برنامه مسکن، با شعار «آینده‌ی زندگی» از 11 تا 14 نوامبر آینده در ریاض برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه بین المللی، حفظ موقعیت نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد دنیای املاک و مستغلات در سطح جهان و تمرکز بر تجارت، سرمایه گذاری، پروژه‌های توسعه عظیم و فعالیت املاک و مستغلات در تمام مناطق عربستان، عنوان شده است. دومین نمایشگاه بین المللی «سیتی اسکیپ» با مشارکت بیش از 400 غرفه دار، 500 سخنران و 7 سکو برگزار خواهد شد، این نمایشگاه بخش‌های جدیدی چون: استادیوم‌ها، تاسیسات، ساختمان‌های پایدار هوشمند، هتل‌های هوشمند، و شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات شامل می‌شود.  همچنین در این نمایشگاه از طریق یک پلت فرم تخصصی و یک منطقه فنی بر شهرهای هوشمند، تمرکز خواهد شد. دومین نمایشگاه بین المللی «سیتی اسکیپ»، فرصتی برای همکاری‌های بین المللی و تبادل دانش در زمینه‌ی املاک و مستغلات به منظور ساخت شهرهای پایدار و همگام با آینده را فراهم می‌سازد.

قانون جدید سرمایه‌گذارى خارجى محیطى حمایتى براى مشارکت سعودى و آمریکایى فراهم مى‌کند

خانم سوزان لیندمان، رئیس موقت و مدیر اجرایى شوراى بازرگانى عربستان و آمریکا، از نقش قانون جدید سرمایه گذارى خارجى در تقویت روابط اقتصادى بین پادشاهى عربستان سعودى و آمریکا قدردانى کرد. خانم لیندمان در مصاحبه اختصاصى با خبرگزارى عربستان سعودى (SPA) توضیح داد که این قانون باعث ایجاد یک محیط سرمایه گذارى شفاف و آسان شده و درهاى جدیدى را براى همکارى مشترک بین شرکت‌هاى سعودى و آمریکایى باز مى کند که این امر فرصت هاى سرمایه گذارى را افزایش داده و با چالش‌هاى فراروی طرفین در زمینه‌هاى سرمایه گذارى مقابله مى کند.  مدیر اجرایى شوراى بازرگانى عربستان آمریکایى به وجود فرصت بزرگى براى افزایش همکارى‌هاى بین دو کشور از طریق سرمایه‌گذارى، گسترش پروژه‌هاى مشترک و مشارکت‌هاى دولتى و خصوصى و تحقق اهداف استراتژیک در عرصه فعالیت‌های تجاری دو جانبه، اشاره کرد.

سازمان راهدارى از تکمیل 88 درصد پروژه پل ( صفوا – راس‌تنوره) که دومین پل دریایى بزرگ دو بانده عربستان است خبر داد

سازمان کل راهدارى با اشاره به پیشرفت قابل توجه در پروژه ساخت پل دریایی دو بانده‌ی صفوا -راس تنوره، بیان نمود که 88 درصد کار ساخت این پل دریایی 3.2 کیلومتری تکمیل شده است. با پایان یافتن ساخت این پروژه که دومین پل دریایی بزرگ عربستان سعودی شمرده می‌شود، ورودى و خروجى جدیدى به استان راس تنوره اضافه خواهد شد، همچنین این پل باعث اتصال مستقیم استان (رأس تنوره) با فرودگاه بین المللى ملک فهد شده و فاصله بین این استان و (دمام) و (قطیف) را کاهش می‌دهد. ساخت پروژه پل دریایی ( صفوا - راس تنوره) در چارچوب تلاش‌هاى سازمان راهداری براى تقویت اتصال بین شهرها و استان‌ها و تسهیل جابه‌جایى افراد و کالاها بین مناطق مختلف عربستان سعودى، صورت گرفته است.

امضای یادداشت تفاهم برای ایجاد یک شورای تجاری مشترک بین فدراسیون اتاق‌های عربستان و اتحادیه صادرکنندگان اروگوئه

کمیته مشترک عربستان سعودی و جمهوری شرقی اروگوئه - که بر اساس ماده هفت موافقتنامه همکاری عمومی تشکیل شده است - اولین نشست خود را در مقر وزارت امور خارجه در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه برگزار کرد. این نشست از طرف سعودی به ریاست مهندس احمد الخمشی معاون وزیر کشاورزی و از طرف اروگوئه به ریاست آقای دکتر نیکلاس آلبریتونی معاون وزیر امور روابط خارجى و با حضور مهندس خوان ایگناسیو بووا وزیر کشاورزی، دام و شیلات اروگوئه و ایاد بن غازى حکیم، سفیر عربستان در اروگوئه. برگزار شد. در حاشیه این افتتاحیه، تفاهم نامه ای برای ایجاد یک شورای تجاری مشترک بین فدراسیون اتاق های عربستان و اتحادیه صادرکنندگان اروگوئه امضا شد. این توافقنامه توسط معاذ صالح السویلم، رئیس فدراسیون اتاقهای بازرگانی از طرف عربستان و از طرف اروگوئه، فاکوندو مارکز، رئیس اتحادیه صادرکنندگان، امضا شد.

برگزاری مجمع جهانی لجستیک در اکتبر آینده در ریاض

تحت حمایت پادشاه عربستان، مجمع جهانی لجستیک در اکتبر آینده توسط وزارت حمل و نقل و خدمات لجستیک در مرکز مالی ملک عبدالله در ریاض برگزار خواهد شد. مهندس صالح بن ناصر الجاسر وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیک حمایت پادشاه از اولین مجمع جهانی لجستیک را بهترین گواه بر حمایت رهبری از حوزه لجستیک عربستان خواند. قرار است در این مجمع بیش از 10000 نفر از مدیران بخش لجستیک، از مسئولین بخش‌های دولتی و خصوصی، کارشناسان، مدیران ارشد از کشورهای مختلف جهان، شرکت کنند. شایان ذکر است که این مجمع برای اولین بار در ریاض به منظور ارتقای کارایی بخش لجستیک، معرفی رشد اقتصادی و توسعه اتصال محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به شبکه‌های تجارت بین‌المللی و زنجیره‌های تامین جهانی، تقویت مشارکت بین بخش های دولتی و خصوصی، افزایش فرصت های شغلی در این بخش، و تحکیم موقعیت عربستان به عنوان یک مرکز تدارکات جهانی برگزار می‌شود.

راه اندازی اولین پرواز بین المللى از قاهره به فرودگاه بین المللى شهر عرعر

با پیگیرى‌هاى فیصل بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز امیر منطقه مرز شمالى، شرکت (تجمع مطارات الثانی) از راه اندازى اولین پروازهاى بین المللى از فرودگاه بین المللى قاهره به فرودگاه عرعر خبر داد. در مراسمی‌که بدین مناسبت برگزار گردید، تعدادی از مسئولین این شرکت، نمایندگان هواپیمایی نیل ایر و تعدادى از سازمان‌هاى دولتى شاغل در فرودگاه، حضور داشت. مهندس على مسرحى مدیرعامل شرکت(تجمع مطارات الثانی) این دستاورد را ثمره‌ی تعهد به تحقق اهداف استراتژى حمل و نقل و لجستیک و استراتژى هوانوردى ملى، خواند.

منطقه مکه مکرمه مقام اول را در تولید سالانه هندوانه به دست آورد

منطقه مکه مکرمه با تولید (442.3) هزار تن هندوانه در سال، به مقام اول دست یافت، ریاض پس مکه با میزان تولید (60.893) هزار تن در سال، دوم شد. وزارت محیط زیست، آب و کشاورزى اعلام کرد که میزان خودکفایى عربستان در زمینه تولید هندوانه در سال جارى به 99 درصد رسیده است، و تولید سالانه هندوانه در عربستان به (605) هزار تن می‌رسد، این میوه در زمین کشاورزی به وسعت (24) هزار هکتار کاشته می‌شود.

تمدید مهلت معافیت کارگران خارجی مؤسسات صنعتى از پرداخت هزینه‌ی مالی

بندر بن ابراهیم الخریف وزیر صنعت و منابع معدنى از پادشاه و ولیعهد عربستان و رئیس شوراى وزیران به خاطر تصمیم شوراى وزیران در خصوص تمدید مهلت معافیت کارگران خارجی مؤسسات صنعتى از پرداخت هزینه‌ی مالی تا تاریخ 11/7/1347 هـ.ق مطابق با 31/12/2025م تشکر کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد که تمدید این مهلت تا پایان سال 2025 باعث تقویت رشد مستمر بخش صنعت خواهد شد.

راه اندازی سرویس حمل و نقل "Clanga" در بندر ملک عبدالعزیز دمام

سازمان کل بنادر «موانئ» اعلام کرد که شرکت کشتیرانى مدیترانه "MSC" خدمات حمل و نقل جدید "Clanga" را به بندر ملک عبدالعزیز در دمام اضافه کرد، این اقدام باعث تقویت ارتباط عربستان با بنادر خاور دورشده و جایگاه بندر ملک عبدالعزیز را تحکیم می‌بخشد. اضافه شدن سرویس جدید به بندر ملک عبدالعزیز در دمام در چارچوب تلاش‌هاى (موانى) براى افزایش رقابت بنادر عربستان و پشتیبانى و توانمندسازى صادرات ملى و اتصال بندر ملک عبدالعزیز در دمام با بنادر نینگبو، شانگهاى، شکو، چین و سنگاپور، از طریق سفرهای منظم هفتگى، با ظرفیت حداکثر 15000 کانتینر استاندارد، صورت می‌گیرد.

راه اندازی سرویس حمل و نقل "MGX-2" در بندر ملک عبدالعزیز دمام

سازمان کل بنادر «موانئ» اعلام کرد که شرکت قطری «ملاحه» سرویس حمل و نقل "MGX-2" را به بندر ملک عبدالعزیز در دمام اضافه کرد، این اقدام باعث تقویت ارتباط عربستان با بنادر چین و هند شده و جایگاه بندر ملک عبدالعزیز را تحکیم می‌بخشد. این اقدام در راستای تلاش‌های سازمان (موانئ) جهت بهبود شاخص اتصال شبکه ناوبری دریایی با خدمات کشتیرانی و خطوط کشتیرانی بین المللی، و در همسویی با اهداف استراتژی حمل و نقل و لجستیک ملی برای تحکیم موقعیت عربستان عنوان یک مرکز لجستیک جهانی و قطبی که سه قاره را به هم متصل می‌کند، انجام شده است. سرویس جدید حمل و نقل بندر ملک عبدالعزیز در دمام را با 7 بندر منطقه‌ای و بین المللی، از جمله: نینگبو، شانگهای، شیکو در چین، ناوا شوا و موندرا در هند، صحار سلطنت عمان و بندر حمد در قطر از طریق سفرهای دریایی منظم شش ماهه با ظرفیت 9000 کانتینر استاندارد، متصل می‌کند.

فروش (جشنواره خرمای بریده) در عرض یک هفته از 28 میلیون ریال فراتر رفت

در اولین هفته‌ی (جشنواره کارناوال خرمای بریده) این جشنواره به ارزش 28 میلیون ریال فروش داشته است. در میان تقاضای فزاینده‌ی خریداران، بازاریابان و تاجران خرما از داخل و خارج عربستان، انتظار می رود در هفته دوم این جشنواره ارزش فروش و میزان انواع خرمای وارداتی به شهرک خرمای بریده افزایش یابد. با توجه به مقادیر خرمای عرضه شده و مساحت اختصاص داده شده برای جشنواره خرمای بریده و حضور گسترده اى خریداران، تجار، فروشندگان، کارگران، غرفه داران، حامیان و نهادهای خدماتی و نظارتی، این جشنواره به یک رویداد اقتصادی بزرگ سالانه در عربستان سعودی تبدیل شده است.

برگزاری کنفرانس بین المللى 24 فنتک در ریاض

اولین دوره کنفرانس بین المللى تخصصى در بخش فناورى مالى (24فنتک)، در بازه زمانى 3 تا 5 سپتامبر 2024 در مرکز نمایشگاه‌های ریاض به میزبانی برنامه توسعه بخش مالى، بانک مرکزى عربستان، سازمان بازار مالی سرمایه و سازمان بیمه برگزار خواهد شد. این کنفرانس موقعیت پیشرو عربستان در بخش مالى را در پرتوی اتکاى فزاینده به فناورى هاى مالى تقویت می‌کند. در این کنفرانس گروهى از سخنرانان، پیشگامان و متخصصان بخش سخنرانی کرده و آخرین روندها و نوآورى‌ها در فناورى هاى مالى را مورد بحث قرار خواهند داد. کنفرانس بین المللى (24فنتک) در همسویی با اهداف چشم انداز 2030 سعودى که بر نقش محورى این بخش در دستیابى به تحول اقتصادى تاکید دارد، برگزار می‌شود.

برگزاری اجلاس زیرساخت سعودى در ریاض

با حمایت دکتر فیصل بن عیاف رئیس هیئت مدیره مرکز پروژه‌هاى زیرساختی منطقه ریاض، اجلاس زیرساخت و نمایشگاه سعودى در بازه زمانى 24 سپتامبر تا 26 سپتامبر 2024 در مرکز نمایشگاه وهمایش‌هاى ریاض با حضور تعدادى از وزرا و مقامات محلى و بین المللى برگزار مى شود. مهندس فالح فهد البداح رئیس اجرایى این مرکز هدف از برگزاری این اجلاس را شکل‌گیری چشم‌اندازى بلندپروازانه براى آینده زیرساخت‌ها، تنظیم قوانین اساسى و ارتقاى کیفیت زندگى مطابق با چشم‌ 2030 سعودی، بیان کرد.

بندر ملک عبدالعزیز در شهر دمام بیشترین تعداد جابجایى کانتینر را در سطح بنادر عربستان سعودى روى یک کشتى به ثبت رساند

بندر ملک عبدالعزیز در شهر دمام با جابجایی 20.645 کانتینر استاندارد روی کشتى COSCO SHIPPING AQUARIUS 036E، بیشترین تعداد جابجایى کانتینر در سطح بنادر عربستان در یک کشتى را ثبت کرد. این دستاورد نقش محورى بندرملک عبدالعزیز در شهر دمام را در حمایت از حرکت تجارى و خدمات لجستیک، در راستاى تحقق اهداف استراتژى ملى حمل و نقل و خدمات لجستیک را نشان می‌دهد. بندر ملک عبدالعزیز در شهر دمام شاهد طرح توسعه مستمر براى زیرساخت‌هاى آن و افزایش ظرفیت آن است، این بندر دارای 43 اسکله بوده و در سال 2024 پذیرای 21 جرثقیل بود.

بنیاد محمد بن سلمان (مسک) از طریق نشست (تمکّن) به تقویت رشد شرکت‌هاى نوپا می‌پردازد

بخش کارآفرینى بنیاد محمدبن سلمان(مسک)، دومین نشست تدارکات "تمکّن" را براى تقویت ارتباطات استراتژیک و پر کردن شکاف بین شرکت‌هاى کارآفرین نوپا و نهادهاى اصلى تدارکات دولتى و خصوصى در شهرک غیرانتفاعى محمد بن سلمان در ریاض، برگزار کرد. جامعه کارآفرین در چارچوب تلاش‌های بخش کارآفرینی مسک به دنبال تحقق چندین هدف است ازجمله: کاهش 5 میلیون ریالی هزینه‌هاى عملیاتى شرکت هاى نوپا، ارائه مزایاى مختلف، پیوند دادن کارآفرینان با مجمعی با سرمایه 30 میلیون ریال،تسهیل در اتمام 3 معلامله با مجموع حداقل 5 میلیون ریال سعودى.

عملکرد راه آهن عربستان در نیمه اول 2024

راه آهن عربستان سعودى «سار» اعلام کرد که در نیمه اول سال 2024م، با فزایش 17 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2023م، 5.1 میلیون مسافر را جابجا کرده است. «سار» خاطرنشان کرد که با افزایش تعداد مسافران، سفرهای قطار شرق، قطار شمال و قطار سریع السیر حرمین شریفین نیز با بیش از 17 هزار سفر، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 5 درصد، افزایش داشته است. همچنین راه آهن سعودی اعلام کرد که حجم فلزات و کالاهای منتقل شده توسط قطارهای آن در نیمه اول سال جاری از 13.26 میلیون تُن فراتر رفته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 م، افزایش 9درصدی را نشان می‌دهد.

جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق توسعه عربستان

صندوق توسعه عربستان سعودى نیم قرن سالگرد تاسیس خود را تحت عنوان "50 سال تاثیر جهانى" در اول سپتامبر در ریاض با حضور تعدادى از مقامات عربستان سعودى و شرکاى و توسعه بین المللى دولت نمایندگان جشن گرفت. صندوق توسعه عربستان سعودى بازوى عربستان سعودى در توسعه بین المللى به شمار مى رود که از زمان تأسیس آن در سال 1974، از تامین مالى پروژه‌ها و برنامه‌هاى توسعه پایدار در آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام، آمریکاى لاتین و دریاى کارائیب علاوه بر اروپاى شرقى حمایت کرده است.

ساخت کارخانه تولید کامپوزیت‌های پلاستیک‌های مهندسی

با حمایت وزارت انرژی، شرکت صنایع پایه عربستان (SABIC) یک قرارداد سرمایه گذاری بالقوه را برای ساخت کارخانه تولید کامپوزیت‌های پلاستیک‌های مهندسی با دولت فوجیان چین امضا کرد. این قرارداد با حضور دبیر حزب حاکم در استان فوجیان، و مهندس احمد بن موسی الزهرانی دستیار وزیر انرژی در امور توسعه و تعالی، و مهندس عبدالرحمن بن صالح الفقیه مدیر اجرایی شرکت سابیک امضا شد.  امضای این قرارداد، تلاش‌های شرکت صنایع پایه سعودی برای رفع نیازهای مشتریان محلی خود در چین با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه را منعکس نموده باعث تثبیت حضور شرکت در بازار چین و مشارکت آن در پیشبرد تلاش‌های توسعه پایدار می‌شود. این کارخانه در منطقه توسعه اقتصادی بندر گولی، شهر چانگژو در استان فوجیان ساخته می‌شود و قرار است طیف وسیعی از مواد پلی کربنات LEXANTM و CYCOLOYTM را برای استفاده در تولید مواد پیشرفته جهت رفع نیازهای بخش‌های صنعتی گسترده مثل برق، لوازم الکترونیکی مصرفی، خودرو، و بخش های نوظهور مانند: انرژی خورشیدی، عملیات الکتریکی و فناوری نسل پنجم، تولید ‌کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما