معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۱- ۱۰:۳۱ - مشاهده: ۶۴

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته سوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

سهم 53.9 درصدی اتاق بازرگانی دبی از بازار شورای همکاری خلیج فارس در شش ماه اول 2024

اتاق بازرگانی دبی، یکی از سه اتاقی که زیر چتر اتاق‌های دبی فعالیت می‌کند، اعلام کرد بازار شورای همکاری خلیج‌فارس (GCC) همچنان برترین مقصد صادرات و صادرات مجدد جهانی این اتاق محسوب می‌شود. در این راستا اتاق بازرگانی دبی طی شش ماهه اول سال 2024 بیش از 53.9 درصد از کل صادرات و صادرات مجدد به ارزش ترکیبی حدود 78.6 میلیارد درهم منطقه شورای همکاری خلیج فارس را به خود اختصاص داده است که بر اهمیت تداوم بازار برای اعضای اتاق می افزاید. اتاق دبی در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای غیرعضو شورای همکاری خلیج فارس در منطقه خاورمیانه با 23.9 درصد صادرات و صادرات مجدد به ارزش 34.9 میلیارد درهم، رتبه دوم را در میان مقاصد اصلی صادراتی اعضا دارند. بازارهای آفریقا در میان مقاصد پیشرو برای صادرات و صادرات مجدد اعضا در نیمه اول سال 2024 رتبه سوم را دارا بوده و 9.9 درصد از کل را با ارزش ترکیبی 14.5 میلیارد درهم به خود اختصاص دادند. منطقه آسیا و اقیانوسیه با 9.2 درصد صادرات با ارزش تقریبی 13.4 میلیارد درهم در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفت. بازارهای اروپایی با 1.9 درصد از کل صادرات و صادرات مجدد با ارزش 2.8 میلیارد درهم در جایگاه پنجم قرار گرفتند. در همین حال، آمریکای شمالی با 0.6 درصد از کل صادرات و صادرات مجدد و ارزش ترکیبی 946 میلیون درهم در رتبه ششم قرار گرفت. بازارهای آمریکای لاتین با حدود 0.6٪ از کل صادرات و صادرات مجدد با ارزش تقریباً 839 میلیون درهم در رتبه هفتم قرار گرفتند. مجموع ارزش صادرات و صادرات مجدد همه اعضای اتاق بازرگانی دبی در نیمه اول سال 2024 به حدود 145.9 میلیارد درهم رسید و اتاق 372720 گواهی مبدا صادر کرد.

https://wam.ae-

 

Sidara دبی پیشنهاد خرید Wood Group بریتانیا را پیگیری نخواهد کرد

شرکت مهندسی Sidara مستقر در دبی اعلام کرد به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان بازار مالی، پیشنهاد خرید قطعی برای خدمات میدان نفتی و شرکت مهندسی بریتانیایی John Wood Group را پیگیری نخواهد کرد. در ماه مه گذشته، Sidara قیمت پیشنهادی خود را به 230 پنس برای هر سهم افزایش داد که نشان دهنده حق بیمه 52 درصدی نسبت به قیمت سهام قبل از پیشنهاد گروه جان وود است. اما اکنون، شرکت مستقر در دبی، که همچنین به عنوان دارالهندسه شناخته می‌شود، تصمیم گرفت با توجه به افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان از بازار فعلی مالی دیگر مالکیت آنرا دنبال نکند.

https://www.thenationalnews.com-

رکورد پذیرش 44.9 میلیون مسافر توسط فرودگاه دبی در نیمه اول سال 2024

فرودگاه بین المللی دبی (DXB) با رکورد پذیرش و جابجایی 44.9 میلیون مسافر در طول شش ماه اول سال جاری، سهم خود را در اقتصاد دبی را افزایش داده و در مقایسه با سال قبل 8 درصد بهبود یافته است. دبی در نیمه اول سال جاری 9.31 میلیون بازدید کننده بین المللی را جذب کرد که نشان دهنده جذابیت رو به رشد آن به عنوان یک مرکز جهانی برای استعدادها، شرکت ها و سرمایه گذاران است. این ارقام که اخیرا توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی منتشر شده است، ارتباط نزدیکی با رشد تولید ناخالص داخلی دبی دارد که در سه ماهه اول 2024 به 115 میلیارد درهم رسید و 3.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. پل گریفیث، مدیرعامل فرودگاه‌های دبی، در این رابطه اظهار داشت: رکوردشکنی فرودگاه دبی در نیمه اول سال جاری، اهمیت استراتژیک این امارت را به عنوان یک قطب جهانی هوانوردی برجسته می‌کند. تقاضای زیاد از سوی بازارهای کلیدی همچون هند و بازارهای مستعد کشورهایی مانند چین، در موفقیت ما موثر بوده است. چشم انداز بسیار خوش بینانه ای برای باقی مانده سال وجود داشته و با پیش بینی 91.8 میلیون مهمان برای سال 2024، رکورد جدیدی بهمراه خواهد داشت. اندازه و اهمیت بازارهای تثبیت شده و رو به رشد از جمله جنوب آسیا، اروپای غربی، شورای همکاری خلیج فارس و آسیای شرقی، نقش مهمی در موفقیت مستمر فرودگاه DXB ایفا کرده است. در نیمه اول سال 2024، هند با 6.1 میلیون مسافر همچنان برترین کشور مقصد دبی باقی مانده است، در حالی که ترافیک چین از 1 میلیون مسافر فراتر رفته که نشان دهنده رشد سالانه 80 درصدی و بهبود 90 درصدی نسبت به سطوح سال 2019 است. کشورهای مقصد دبی بعد از هند، عربستان سعودی با 3.7 میلیون مهمان، بریتانیا با 2.9 میلیون مهمان و پاکستان با 2.3 میلیون مهمان هستند. دیگر بازارهای مهم عبارتند از: ایالات متحده (1.7 میلیون مهمان)، روسیه (1.3 میلیون) و آلمان (1.3 میلیون). سه مقصد برتر شهری لندن (با 1.8 میلیون مهمان)، ریاض (1.6 میلیون) و بمبئی (1.2 میلیون) بودند. فرودگاه دبی به 269 مقصد در 106 کشور متصل است که توسط 101 خط هوایی بین المللی خدمات رسانی شده و موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز تجاری و لجستیکی جهانی تقویت می‌کند. تعداد کل پروازها به 216000 پرواز رسید که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته 7.2 درصد افزایش داشت.

https://wam.ae-

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما