معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۱

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته دوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد:

اعلام آغاز 8 اقدام بزرگ رفاهی و توسعه ای توسط مریم نواز سروزیر پنجاب

در این راستا، نخستین مرکز صیانت از کودکان در پاکستان افتتاح، مرکز ارتقا یافته سرویس امداد و نجات 15 و شماره خط راهنمایی واتساپ این سرویس آغاز شد. همچنین سروزیر سنگ بنای پروژه خوابگاه بانوان کارمندان شهر امن پنجاب در لاهور را گذاشت. ایشان موسسه پژوهشی و نوآوری البیرونی در لاهور را نیز افتتاح کرد. مریم نواز طرح انتقال چاه‌های آب زمین‌های کشاورزی به انرژی خورشیدی را تصویب کرد. بر اساس این طرح، کشاورزان فقط 33 درصد هزینه را پرداخت خواهند کرد و هزینه مابقی با دولت خواهد بود.

 صدور مجوز وضع مالیات جمع‌آوری زباله توسط کمیته دائمی مالی و توسعه کابینه ایالت پنجاب

کمیته دائمی مالی و توسعه کابینه ایالت پنجاب جهت وضع مالیات جمع‌آوری زباله مجوز صادر کرد. در این راستا بر سراسر ایالت پنجاب بر اساس مساحت خانه، مالیات وضع‌شده است. همچنین علیه زاغه‌نشینان نیز مالیات جمع‌آوری زباله وضع‌شده است.

 با اصلاح مکانیسم عرضه و تقاضای مایحتاج روزانه مردم مهار گرانی ساختگی ممکن است

مریم نواز سروزیر پنجاب در رأس جلسه مقامات عالیرتبه دولت گفت: با اصلاح مکانیسم عرضه و تقاضای مایحتاج روزانه مردم مهار گرانی ساختگی ممکن است. نرخ اقلام مورد نیاز روزانه مردم باید مناسب باشد و اجازه نمی دهیم بار بی جای گرانی بر گردن مردم بیفتد. در عین حال، مریم نواز از مرکز سرویس اطلاعاتی پلیس در لاهور بازدید کرد و 4 طرح را افتتاح کرد.

آغاز پروژه‌های احداث جاده در سراسر ایالت تا روز 15 سپتامبر

مریم نواز سروزیر پنجاب در رأس جلسه مقامات عالی‌رتبه دولت در لاهور گفت: همه پروژه‌های احداث جاده در سراسر ایالت تا روز 15 سپتامبر آغاز شوند. وی افزود: ما با انجام کار 5 ساله در ظرف یک سال، بر سایر ایالت ها سبقت خواهیم گرفت. در عین حال، مریم نواز دستور تشکیل یک سیستم مؤثر برای نظارت بر نرخ گوشت مرغ و شیر خوردنی صادر کرد و گفت: افزایش مصنوعی قیمت های اقلام خوراکی قابل تحمل نیست.

 راه‌اندازی بزرگ‌ترین تاسیسات پرورش میگو در کشور در سال جاری

دولت ایالت پنجاب تصمیم گرفت بر اساس چشم‌انداز مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب بزرگ‌ترین پرورشگاه میگو در کشور را در سال جاری راه‌اندازی کند. بر اساس آن، برای نخستین بار در ایالت پنجاب بر زمین به مساحت یک هزارجریب بیش از یک‌صد تن میگو پرورش داده خواهند شد.

توسعه انرژی خورشیدی

سردار سلیم حیدر خان استاندار ایالت پنجاب طی گفتگو با هیئت اتاق صنایع و بازرگانی فیصل‌آباد گفت برای نجات دادن کشور و ملت از قراردادهای غیرواقعی که با نیروگاه‌های تولید برق اجاره‌ای تا آخرین حد پیش خواهیم رفت. بجای برق گران سنتی، بایستی انرژی خورشیدی که عاری از آلودگی و تجدید پذیر است را توسعه بخشیم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما