معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۱۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۰

افزایش فروش صنعت داروسازی پاکستان

فروش صنعت داروسازی پاکستان در سال مالی 2024 با افزایش 22 درصدی نسبت به سال مالی گذشته روبرو گردیده و به عدد 916 میلیارد روپیه (معادل 3.3 میلیارد دلار) رسیده است. در صورت معیار قرار دادن ارزش دلاری میزان افزایش، 7 درصد از حیث ارزش دلاری رشد داشته است.

در این گزارش آمده است بخش دارویی پاکستان در سه ماهه چهارم مالی 2024 ، فروش 237 میلیارد روپیه‌ای (معادل 860 میلیون دلار) را تجربه کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 25 درصدی داشته است که 20 درصد آن به دلیل گران‌تر شدن داروها و 5 درصد آن، نتیجه‌ی افزایش میزان داروی فروخته شده است.

در این گزارش آمده است افزایش فروش دارو با حذف کنترل‌های قیمتی توسط دولت و افزایش یک‌باره قیمت 146 قلم دارو در فوریه 2024 تحقق پذیرفته است. بر اساس این گزارش ، مقررات‌زدایی از قیمت‌ها به شرکت‌های دارویی کمک کرد تا هزینه‌های اضافی را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند و سود ناخالص خود را افزایش دهند. در حال حاضر، حاشیه سود ناخالص در بخش دارو در پایین‌ترین حد یک دهه اخیر یعنی 26 درصد است. شایان ذکر است صنعت داروسازی پاکستان ترکیبی از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی است که شرکت‌های داخلی نیز دارای سهم قابل توجهی در این بازار هستند.

منبع: شرکت  IQVIA.

- اکویا (IQVIA) یک شرکت داروسازی چندملیتی است که در سال ۱۹۸۲ میلادی تأسیس شده و به صنایع ترکیبی از فناوری اطلاعات سلامت و تحقیقات بالینی ارائه خدمات می‌کند. IQVIA به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های تحقیقاتی قراردادی جهان گزارش شده است. این شبکه دارای بیش از 88000 کارمند در بیش از 100 کشور جهان است و ارزش بازار آن تا اوت 2021 میلادی، عدد 49 میلیارد دلار گزارش شده است.

- شرکت اکویا (IQVIA) در سال 1989 دفتری را در کراچی، بزرگترین شهر پاکستان افتتاح کرده است. این شرکت ادعا می‌نماید داده‌های اولیه خود را از بیش از 1000 توزیع‌کننده جمع‌آوری کرده و به تجزیه و تحلیل و سازماندهی آنها می‌پردازد تا برای موفقیت تجاری مشتریان خود،‌ چشم‌انداز و درکی به موقع و عملیاتی ارائه نماید.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما