معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته اول شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته چهارم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته سوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته دوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد:

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته اول مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

تلاش پاکستان برای عضویت در بریکس

روزنامه پاکستانی Business Recorder در شماره مورخ 22 ژوئن، مقاله ای را تحت عنوان تلاش پاکستان برای عضویت در بریکس به چاپ رساند که در آن به دلایل اهمیت بریکس و تلاش کشورهای مختلف از جمله پاکستان برای عضویت در آن پرداخته و چالش های عضویت این کشور در بریکس را بر شمرده است. خلاصه این مقاله به شرح زیر می باشد:

نگاهی به تولید و صادرات فرش پاکستان

صادرات فرش پاکستان از سال 2016 تاکنون کاهشی بوده و از 83 میلیون دلار در سال 2016 به 79 میلیون دلار در سال 2022 رسیده است.

برگزاری دو نمایشگاه بین المللی در شهر لاهور پاکستان

هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت بسته بندی و پلاستیک و هجدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی فرآیندهای بسته بندی نوشیدنی و غذا در تاریخ 7 تا 9 سپتامبر 2023 در شهر لاهور برگزار خواهد شد.

صنعت خودرو در پاکستان

تولید خودرو در پاکستان سابقه ای قدیمی دارد. در پی حضور شرکت‏های متعدد و تولید و عرضه انواع خودروهای سبک و سنگین در بازار پاکستان، میزان مشارکت داخلی در این صنعت روز به روز در حال افزایش است و بنا به تخمین کارشناسان صنعتی، حدود 60 درصد از مجموع قطعات خودروهای سبک و 40 درصد از قطعات خودروهای سنگین با اتکا به امکانات داخلی پاکستان و توسط قطعه‏ سازان داخلی تولید و باقیمانده از خارج وارد می‏شود.

تولید گوشت در پاکستان

پاکستان دارای یکی از بزرگترین گله های دام در جهان است که مهمترین زیربخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است و بیش از 60 درصد از کل اقتصاد کشاورزی را به خود اختصاص می دهد و بیش از 35 میلیون نفر یا 8 میلیون خانواده را در تولید دام های روستایی درگیر می‌کند. این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت در جهان است و اخیرا راهبردی را برای صادرات این محصول طراحی و منتشر کرده است.