معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۳۱- ۱۱:۳۱ - مشاهده: ۸۵

اخبار اقتصادی بوسنی و هرزگوین

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی بوسنی و هرزگوین در نیمۀ دوم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کلنگ زنی احداث خطوط تولید یک شرکت سوئیسی در بوسنی و هرزگوین

مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه ای توسط گروه شرکتی شیلر سوئیس که متخصص تولید ارگومترهای پزشکی است، در شهر تومیسلاوگراد واقع در جنوب غربی بوسنی و هرزگوین برگزار شد. گروه شیلر شرکت فرعی Ergosana d.o.o را در این شهر تأسیس کرد و تصمیم به تحقق پروژه ساخت کارخانه جدید برای تولید تجهیزات پزشکی در این شهر گرفت. ایوان بونتیچ، شهردار تومیسلاوگراد گفت: این یک رویداد بزرگ نه تنها برای شرکت شیلر بلکه برای کل منطقه تومیسلاوگراد است که به توسعه جامعه محلی و ایجاد مشاغل و فرصت های جدید کمک می‌کند.

https://www.biznisinfo.ba/svicarski-div-polozio-kamen-temeljac-za-pogon-u-bih/

بزرگترین شرکت های صادر و وارد کننده بوسنی و هرزگوین

بر اساس داده‌های اداره مالیات های غیر مستقیم بوسنی و هرزگوین، بزرگترین شرکت صادرکننده این کشور در نیمه اول سال 2024 شرکت آلومینا زوورنیک است. شرکت TT kabeli از شهر شیروکی بریگ و شرکت Sisecam Soda واقع در شهر لوکاواتس در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. شرکت صنایع آلومینیوم موستار که پس از افت سال گذشته به آرامی در حال بهبود است، در جایگاه چهارم قرار دارد. همچنین شرکت GIKIL لوکاواتس و شرکت ArcelorMittal به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم را به خود اختصاص دادند. فهرست بزرگترین واردکنندگان بوسنی و هرزگوین در این مدت تغییر چندانی نداشت و شرکت نفتی هولدینا در رتبه نخست قرار دارد. شرکت بینگو نیز با قرار گرفتن در جایگاه دهم وارد فهرست بزرگترین واردکنندگان در نیمه اول سال 2024 شد.

https://www.biznisinfo.ba/evo-koja-firma-je-najveci-bh-izvoznik-u-2024/

بسته شدن تمامی حساب های بانکی شرکت "گروه بین المللی اینفینیتی" بر اثر تحریم

تمامی حساب های بانکی شرکت گروه بین المللی اینفینیتی به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت دارایی آمریکا بسته شد. با بستن حساب ‌ها در بانک ‌ها درست یک ماه پس از اعمال تحریم ‌ها، وجود این گروه عملا به پایان رسید، زیرا فعالیت قانونی آن ناممکن شده است. شرکت Prointer ITSS یکی از اعضای گروه مذکور که در 18 ژوئن 2024 روز اعمال تحریم ‌ها 30 حساب داشت، از بیشتر حساب‌ ها محروم ماند و از روز گذشته که شش حساب دیگر آن بسته شد تنها 12 حساب دارد. شرکت کالدرا، عضو دیگر گروه نامبرده پس از بسته شدن پنج حساب دیگر، از 17 حسابی که داشت تنها سه حساب دارد. سایر اعضای این گروه نیز گرفتار وضعیت مشابهی شده اند. گروه بین المللی اینفینیتی یک گروه فناوری است که در حوزه فناوری اطلاعات، انرژی الکتریکی و دیجیتالی سازی فعالیت می‌کند و مقر آن در بانیا لوکا قرار دارد.

https://www.klix.ba/biznis/finansije/nakon-americkih-sankcija-banke-u-bih-ugasile-sve-racune-firme-infinity-international-group/240718059

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما