معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۱۴- ۱۵:۳۹

اخبار اقتصادی کرواسی

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی کرواسی در هفتۀ دوم اسفند 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

انتظار تورم 3.5 درصدی در سال 2024

تحلیلگران بانک مرکزی و انجمن کارفرمایان کرواسی، در نظرات خود در مورد نرخ تورم در ماه فوریه، برآورد کردند که میانگین نرخ تورم سالانه در سال جاری می‌تواند در سطح تقریبا 3.5 درصد باشد.

منبع: هینا

صرفه‌جویی در زمان و هزینه با کیف پول دیجیتال اروپایی

رومانا یرکوویچ، نماینده کروات پارلمان اروپا توضیح می‌دهد که اتحادیه اروپا در حال توسعه یک «پول دیجیتال» است که با آن تمام وظایفی را که تاکنون برای آن پول «کاغذی» نیاز بود، انجام خواهد شد که این پروژه، تاییدیۀ پارلمان اروپا را دریافت کرده است و اولین گام در توسعه هویت دیجیتال شهروندان اروپایی است.

منبع: هینا

اولین دهکده دیجیتال در کرواسی

آغاز پروژه اولین دهکده دیجیتال در کرواسی در منطقه استریزونا در نزدیکی منطقه جاکوو، مشخص شد و این فرصتی برای کشاورزان، در درجه اول جوانان، برای کسب مهارت‌های مرتبط با دیجیتالی شدن و نوسازی تولید است.

منبع: هینا

پرداخت سود اولین سری اوراق قرضه «مردمی»

مارکو پریموراتس وزیر دارایی کرواسی اعلام کرد که انتشار اوراق قرضه مردمی در آینده نیز ادامه خواهند داشت. حدود 45 هزار شهروند اوراق قرضه خریداری کردند که اخیرا اولین سود پرداختی خود را به مبلغ 48.7 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. یادآور می‌شود که 8 مارس گذشته، وزارت دارایی اوراق قرضه دو ساله به مبلغ 1.85 میلیارد یورو منتشر کرد که 1.34 میلیارد یورو آن توسط شهروندان و 515 میلیون یورو به سرمایه‌گذاران نهادی با سود سالانه نرخ بهره 3.65 درصد اختصاص یافت. بنابراین، سود یک بار در سال پرداخت می‌شود و در سالگرد تاریخ انتشار، 8 مارس 2025 سررسید است. بازپرداخت اصل اوراق یک بار است و در تاریخ سررسید اوراق برنامه‌ریزی شده است.

منبع: وچرنی لیست

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما