معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۵/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۸

اخبار اقتصادی کره جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کره جنوبی در هفته چهارم تیر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تسریع در دیجیتالی شدن بخش خدمات کره جنوبی

وزارت دارایی کره جنوبی گفت که این کشور تلاش‌ها برای پذیرش فناوری‌های دیجیتال در بخش خدمات را با هدف افزایش رقابت‌پذیری و ایجاد راحتی در زندگی روزمره سرعت خواهد بخشید.

به گفته وزارت اقتصاد و دارایی، آخرین اقدام در راستای تلاش‌ها برای به کارگیری آخرین فناوری‌ها، از جمله هوش مصنوعی، در حوزه‌های مختلف از لجستیک و مالی تا مدیریت دولتی است.

منبع: یونهاپ

 رونمایی هیوندای موتور از چشم انداز فناوری نانو

گروه موتور هیوندای اعلام کرد که شش نوع فناوری نانو از خودروهای رانندگی خودران تا خودروهای تعریف شده نرم افزاری را توسعه داده که محرک های کلیدی رشد در آینده خواهند بود. نانوتکنولوژی با سنتز یا ساخت آرایه‌ای از مواد با عرض ۱ میلیاردم متر، مواد جدیدی ایجاد می‌کند.

منبع: کوریا هرالد

کره برترین تولید کننده داروی زیستی جهان تا سال 2030

وزارت صنعت اعلام کرد کره به دنبال دستیابی به تولید اقتصادی مرتبط با زیستی 100 تریلیون وون (79 میلیارد دلار) و افزایش صادرات داروی زیستی به 50 میلیارد دلار تا سال 2030 است.

در میان محرک‌های رشد نسل بعدی، تولید داروی زیستی، انرژی زیستی، توسعه مواد زیستی جدید و ایجاد اکوسیستم انرژی زیستی دیجیتال خواهد بود. این حوزه‌های تحقیقاتی فشرده و سرمایه‌محور بلندمدت به‌عنوان بخشی از تلاش‌های جمعی برای شناسایی پیشرفتی برای مقابله با سال‌های رشد کم و تغییرات آب و هوایی، به طور فزاینده‌ای توسط همتایان پیشرفته کره در اولویت قرار می‌گیرند.

دولت یک نسخه کره ای از BioMADE را برای تقویت رقابت در تولید زیستی و مدیریت ریسک های سرمایه گذاری زیرساخت ایجاد خواهد کرد.

منبع: کوریا تایمز

 سرو غذا توسط ربات در مدارس دولتی

موسسه کره برای پیشرفت صنعت ربات، یادداشت تفاهمی‌با دفتر آموزش شهری سئول برای استفاده آزمایشی از ربات‌های توزیع غذا در مدارس دولتی در نیمه دوم سال جاری امضا کرد تا با کمبود کارگران کافه تریا مقابله کند.

این ربات ها 274 موقعیت خالی را پس از اینکه بسیاری از کارکنان کافه تریای مدارس به دلیل مشکلات بهداشتی ناشی از کار پر زحمت پذیرایی و آماده سازی غذا استعفا دادند، پر خواهند کرد. مهمترین مشکلات سلامتی که توسط کارگران کافه تریا ذکر شده، بیماری‌های مفصلی و عضلانی ناشی از کار تکراری است.

منبع: کوریا تایمز

 فروش 13 تریلیون وون از خزانه کره در اوت

وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی قصد دارد در ماه اوت آینده 13 تریلیون وون (10.2 میلیارد دلار) اوراق قرضه دولتی بفروشد. به گفته وزارت اقتصاد و دارایی، این کشور 1.6 تریلیون وون در اوراق خزانه با سررسید دو ساله و 2.4 تریلیون وون دیگر در اوراق قرضه سه ساله دولتی در ماه اوت منتشر خواهد کرد.

منبع: یونهاپ

 تسلط کره بر 75 درصد بازار جداکننده باتری تا سال 2030

انتظار می‌رود تولیدکنندگان مواد باتری کره جنوبی تا سال 2030 بتوانند 75 درصد از تولید فیلم‌های جداکننده در آمریکای شمالی و اروپا را در اختیار بگیرند. بر اساس گزارش مرکز ردیاب بازار انرژی، از میان شرکت‌های کره‌ای، SK IE Technology، سازنده مواد الکترونیکی وابسته به گروه SK، پیش‌بینی می‌شود که بیشترین سهم بازار 33 درصدی را با ظرفیت تولید سالانه 380 میلیون متر مربع جداکننده در دوره ذکر شده در اختیار داشته باشد. فیلم‌های جداکننده باتری به عنوان مانعی بین الکترودهای دارای بار مثبت و منفی عمل می‌کنند تا از اتصال کوتاه بین اجزای فعال باتری برای اطمینان از عملکرد و ایمنی باتری‌های لیتیوم یونی جلوگیری کنند.

منبع: کوریا هرالد

 توسعه اولین خلبان انسان نمای جهان

موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره اعلام کرد که محققان کره ای اولین خلبان انسان نما در جهان را ساخته اند. به گفته KAIST، گروهی از محققان به سرپرستی پروفسور شیم هیون چول، عملیات شبیه‌سازی پرواز موفقیت‌آمیز یک ربات شبیه انسان را در حالی که روی صندلی خلبان کابین هواپیمای موجود نشسته بود، بدون انجام هیچ گونه تنظیماتی برای ربات، نشان دادند.

منبع: کوریا هرالد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما