معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۰۲

نمایشگاه واردات کره جنوبی

نمایشگاه واردات کره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در کشور کره شناخته می‌شود که به دلیل اهمیت آن در تقویت تجارت بین المللی و مشارکت های تجاری مورد توجه است.

نمایشگاه واردات کره

این نمایشگاه، توسط کویما[1] (انجمن واردکنندگان کره) با همکاری سازمان توسعه تجارت و انجمن تجارت بین المللی کره برگزار می‌شود و به عنوان تنها مؤسسه اقتصادی تخصصی واردات در کره دسترسی مستقیم به واردکنندگان، توزیع کنندگان و شرکای بالقوه در کره جنوبی را برای آنها فراهم می‌کند. بیستمین نمایشگاه از ۲۹ ژوئن تا ۱ ژوئیه در سال ۲۰۲۳ برگزار شد و محل برگزاری آن در سالن‌های  مجموعه کوئکس سئول بوده است.

فرصت‌ها و ظرفیت‌های نمایشگاه

نمایشگاه واردات کره اقلام متنوعی از محصولات به عنوان یک پلت فرم ایده آل برای برقراری ارتباط با بازیگران کلیدی در بازار کره فرصت ارتباط شرکت‌های ایرانی با کارشناسان صنعت، مقامات دولتی و سایر غرفه‌داران برای بررسی همکاری‌ها و فرصت‌های تجاری را ایجاد می‌کند.

انجمن واردکنندگان کره، نمایشگاه واردات کره را با هدف گسترش کانال‌های فروش و توزیع محصولات وارداتی و تقویت رقابت واردکنندگان طراحی نموده تا شناسایی ارزش محصولات و معرفی به بازار عرضه به بهترین نحو صورت گیرد. به همین منظور رویدادهای جانبی متنوعی از جمله جلسات مشاوره تجاری B2B، سخنرانی‌های سمیناری توسط کارشناسان متخصص توزیع، جلسات توجیهی در مورد سیاست‌های تجاری و راه‌اندازی کسب‌وکارهای وارداتی در کره در نظر گرفته شده است.

امکان نمایش انواع محصولات در نمایشگاه

در نمایشگاه واردات کره تعداد زیادی بازدید کننده از بخش های مختلف شرکت میکنند که فرصت مناسبی را برای ارائه و نمایش محصولات فراهم می‌آورد که می‌تواند منجر به شناخت بیشتر برند و افزایش تقاضا برای پیشنهادات آنها شود.

این محصولات شامل مواد غذایی، کالاهای خانگی، لوازم آشپزخانه، دکوراسیون منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی و خدمات بازرگانی و گردشگری، جواهرات، اقلام ورزشی و تفریحی، لوازم الکترونیکی، اتومبیل و لوازم و تجهیزات پزشکی[2] می‌باشد. این تنوع محصولات به شرکت‌ها فرصتی عالی برای تبلیغ محصولات خود در بازار کره و یافتن شرکای تجاری جدید در این کشور فراهم می‌کند. گفتنی است

شناخت ترجیحات مصرف کنندگان کره‌ای در نمایشگاه

شرکت‌های ایرانی با شرکت در نمایشگاه می‌توانند به بینش واقع‌بینانه‌ای در مورد ترجیحات مصرف کنندگان کره ای و روند بازار دست یابند. این شناخت می‌تواند به ارزیابی امکان و میزان صادرات و البته متناسب سازی محصولات برای مطابقت بهتر با سلایق مصرف‌کنندگان ( خواسته‌های بازار کره ) کمک کند.

شرایط و هزینه‌های حضور در نمایشگاه

شرایط ثبت‌نام در نمایشگاه شامل هزینه‌های مختلفی است که بر اساس متراژ نمایشگاه متغیر است. برای مثال در سال ۲۰۲۳، هزینه پایه برای 9 متر مربع 2800 دلار آمریکا و برای 36 متر مربع 9200 دلار آمریکا بوده است. گفتنی است، ثبت‌نام زود هنگام با تخفیف‌هایی از 20٪ تا 50٪ از قیمت واقعی بسته به زمان ثبت‌نام ارائه شده است[3].

* شرکت های ایرانی علاقه مند به شرکت در نمایشگاه می‌توانند از طریق سایت رسمی‌کویما اقدام کنند. فرآیند ثبت نام معمولاً شامل ارائه جزئیات شرکت، اطلاعات محصول و ترجیحات غرفه است. غرفه‌ها بر اساس ترجیحات و در دسترس بودن آنها به شرکت‌های شرکت کننده اختصاص می‌یابد.

توصیه می‌شود شرکت‌های ایرانی بمنظور رزرو بهترین مکان غرفه با قیمت مناسب، بلافاصله پس از اعلام از سوی کویما در اولین فرصت اقدام کنند و درخواست خود را به ایمیلoverseas@koima.or.kr  ارسال نمایند.

www.koima.or.kr و www.import.or.kr منابع اطلاعاتی در دسترس جهت کسب اطلاعات است.

[1] KOIMA

[2] لوازم خانگی : این دسته طیف وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد که برای زندگی روزمره و بهبود خانه ضروری هستند. این دسته شامل لوازم داخلی، صنایع دستی، لوازم آرایشی، مبلمان، لباس، ملافه، محصولات DIY "Do It Yourself" ، کفش، کالاهای چرمی، هدایا، و لوازم اداری است. شرکت های ارائه دهنده اقلام خانگی نوآورانه می‌توانند محصولات خود را برای جذب خریداران و توزیع کنندگان بالقوه به نمایش بگذارند.

غذاها / نوشیدنی‌ها: مجموعه ای از کالاهای مصرفی که می‌توانند شامل غذاهای فرآوری شده، میوه‌های تازه، نوشیندنی‌های مختلف، شیرینی، قهوه، ادویه جات، ترشی جات و غلات باشند. این بخش از نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی ایرانی است تا محصولات بی نظیر ایرانی را به خریداران کره‌ای معرفی کنند و در بازار کره مشارکت و حضور یابند.

لوازم آشپزخانه: در این دسته، شرکت کنندگان می‌توانند محصولات مختلف مرتبط با آشپزخانه مانند ظروف و لوازم مرتبط با آشپزخانه را به نمایش بگذارند. برای شرکت های ایرانی متخصص در زمینه ظروف آشپزخانه، این بخش فرصت خوبی را برای نمایش کیفیت و کارایی محصولات ایرانی به مخاطبان مورد نظر ارائه می دهد.

لوازم کودکان : در این نمایشگاه بخشی به شرکت‌های تولیدکننده محصولات مرتبط با نوزادان و کودکان اختصاص یافته است. این بخش به شرکت های ایرانی اجازه می دهد تا از تقاضای فزاینده محصولات کودک در کره استفاده کنند و با توزیع کنندگان و خرده فروشان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

لوازم سرویس بهداشتی : شرکت های ایرانی دارای تخصص در تولید تجهیزات و شوینده‌ها می‌توانند از این بستر برای ارائه آخرین نوآوری‌های خود و جذب خریداران علاقه مند به کالاهای مرتبط با سرویس بهداشتی استفاده کنند.

جواهرات و لوازم جانبی : شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت جواهرسازی و لوازم جانبی می‌توانند طرح‌ها و هنرهای منحصر به فرد ایرانی را در این نمایشگاه معرفی و به نمایش بگذارند.

لوازم ورزشی و تفریحی : در نمایشگاه یک فضای ایده آل برای نمایش تجهیزات ورزشی و کوهنوردی، کفش‌های ورزشی، لباس های ورزشی و...اختصاص یافته است تا با نمایش عملکرد و ویژگی‌های محصولات توجه علاقه‌مندان به ورزش، خرده‌فروشان و توزیع کنندگان جلب شود.

لوازم الکترونیکی: شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت فناوری می‌توانند در این نمایشگاه، توانمندی‌ها و رشد صنعت ایران در سالهای اخیر را به عرصه نمایش بگذارند. حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی، لوازم جانبی رایانه، لوازم جانبی تلفن همراه و سایر ابزارهای الکترونیکی علاوه بر معرفی ظرفیت های موجود، امکان بررسی فرصت همکاری‌های تجاری با واردکنندگان کره‌ای را نیز فراهم می‌کند.

اتومبیل: این دسته شامل اتومبیل، موتور سیکلت، دوچرخه و لوازم جانبی مربوطه است. اگرچه این بخش ممکن است عمدتاً شامل برندهای خودروسازی کره ای و بین المللی باشد، اما همچنان می‌تواند بستر ارزشمندی برای شرکت های خودروسازی ایرانی باشد تا آخرین مدل ها و فناوری‌های را ارزیابی کنند.

لوازم و تجهیزات پزشکی: حضور فعالان این حوزه در نمایشگاه، بهترین فرصت برای ارائه توانمندی‌ها و پیشرفت قابل توجهی شرکت های ایرانی است.

خدمات گردشگری : در این بخش، آژانس های مسافرتی و شرکت های ارائه دهنده خدمات مرتبط می‌توانند توانایی‌های خود را نشان داده و با مشتریان و شرکای بالقوه ارتباط برقرار کنند. شرکت های ایرانی ارائه دهنده خدمات تجاری و مسافرتی می‌توانند از این بستر برای گسترش حضور خود در بازار کره بهره ببرند.

 

[3] - 50٪ DC قبل از دسامبر 2022                                                                                     

 - 40٪ DC قبل از ژانویه 2023

 - 30٪ DC قبل از فوریه 2023

 - 20٪ DC قبل از مارس 2023

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما