معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۲

اخبار اقتصادی کره جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کره جنوبی در هفته سوم اسفند ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

توافقنامه تجارت آزاد؛ محور گفتگوی کره جنوبی و شورای همکاری خلیج فارس

وزارت بازرگانی کره جنوبی اعلام کرد، در حالی که سئول به دنبال تنوع بخشیدن به مقاصد تجاری خود است، راه‌های استفاده از توافقنامه تجارت آزاد را با گروهی از کشورهای عربی مورد بحث قرار می دهد.

به گفته وزارت تجارت، صنعت و انرژی، وزیر تجارت چئونگ این-کیو با سفرای شورای همکاری خلیج فارس در سئول دیدار کرد تا راه‌هایی را برای استفاده از قرارداد آزاد تجاری دوجانبه که در اواخر سال 2023 منعقد شد، بیابد.

چئونگ در این دیدار گفت: همکاری بین کره جنوبی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دامنه خود را برای پوشش تولید، دفاع، پزشکی و محتویات فراتر از حوزه‌های سنتی مانند انرژی و ساخت و ساز گسترش داده است.

در سال 2023، شورای همکاری خلیج فارس پس از چین، آسه آن، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، پنجمین شریک تجاری بزرگ کره جنوبی بود.

منبع: یونهاپ

سرمایه گذاری 730.8 میلیارد وونی وزارت علوم در صنعت نرم افزار

وزارت علوم اعلام کرد که امسال ۷۳۰.۸ میلیارد وون (۵۴۸.۷ میلیون دلار آمریکا) را برای تقویت صنعت نرم‌افزار محلی، با تمرکز ویژه بر بخش نرم‌افزار به‌عنوان خدمات (SaaS) به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ارتقای دیجیتال کره جنوبی اختصاص خواهد داد.

منبع: کوریا تایمز

تصویب پروژه‌های آب و هوایی به ارزش 490 میلیون دلار در کشورهای در حال توسعه

وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد، صندوق آب و هوای سبز (GCF)، یک سازمان بین المللی در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی، 490 میلیون دلار بودجه برای پروژه‌های مربوط به انتشار آلاینده‌ها و انعطاف پذیری آب و هوا در 23 کشور در حال توسعه تصویب کرده است.

هیئت مدیره GCF طرح تامین مالی 11 پروژه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را تایید کرد که هدف آن کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سازگاری بهتر با تغییرات آب و هوایی است.

منبع: کوریا تایمز

تأکید وزیر دارایی کره بر نقش بانک ها در اصلاح بازار ارز

وزیر دارایی خواستار نقش و حمایت بانک های بزرگ برای اصلاح بازار ارز شد. وی در دیدار با روسای بانک های کوکمین، توسعه دولتی کره، شینهان، ووری و هانا بانک در سئول این درخواست را مطرح کرد. دولت در تلاش برای تسهیل مقررات و اجرای اقدامات برای جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی است.

منبع: یونهاپ

گزارش بانک کره در مورد پرداخت کمتر از حداقل دستمزد به مددکاران خارجی

درخواست بانک مرکزی کره برای جذب اتباع خارجی برای خدمات مراقبتی با حداقل دستمزد کمتر، جنجال‌هایی را در عرصه‌های سیاسی و کارگری برانگیخته است.

در گزارشی که بانک مرکزی کره منتشر نمود، این بانک خاطرنشان کرد که کره ای‌ها در مقایسه با مناطقی مانند هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور بیش از چهار برابر برای استخدام مراقب برای سالمندان و کودکان هزینه می‌کنند. با توجه به گسترش سریع جمعیت سالخورده و انقباض نسل جوان، این هزینه قرار است افزایش بیشتری یابد.

مبنع: کره جونگانگ دیلی

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما