معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۷

اخبار اقتصادی کره جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کره جنوبی در هفته سوم تیر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

راه اندازی تیم پروژه ای برای ایجاد راکتور مدولار کوچک در کره جنوبی

وزارت علوم کره جنوبی اعلام کرد کره یک پروژه دولتی به ارزش 399 میلیارد وون (305.4 میلیون دلار) را در تلاش برای رهبری بازار جهانی بخش انرژی در حال ظهور برای تقویت تحقیق و توسعه یک راکتور مدولار کوچک خانگی (SMR) راه اندازی کرده است.

به گفته این وزارتخانه، این پروژه با همکاری وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و وزارت تجارت، صنعت و انرژی، با هدف توسعه نسل بعدی SMR نوآورانه تا سال 2028 انجام می‌شود.

شرکت‌های دولتی انرژی و شرکت‌های خصوصی، از جمله نیروی هیدرو هسته‌ای کره، سامسونگ و  پوسکو نیز در این پروژه مشارکت دارند.

منبع: یونهاپ

رشد صادرات خودرو، باتری و کشتی

وزارت صنعت اعلام کرد در حالی که محموله‌های نیمه‌ رساناهای خروجی در ماه اکتبر افزایش خواهد یافت، صادرات خودرو، باتری‌های قابل شارژ و کشتی‌ها منجر به رشد اقتصاد کره می‌شود.

انتظار می رود تولید لوازم خانگی، محصولات بهداشتی زیستی و نمایشگرها نیز بهبود یابد و به صادرات کره کمک کند تا در سه ماهه چهارم مازاد تولید داشته باشد.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی در گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی و جهت‌گیری سیاست‌های خود اعلام کرده است که فروش خودروهای دوستدار محیط‌زیست و خودروهای اسپرت در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت، در حالی که کشتی‌سازان برای ایجاد سود برای چند سال آینده باید بتوانند تعداد مناسبی سفارش را به دست آورند. 

منبع: یونهاپ

 قصد پوسکو برای سه برابر کردن سود عملیاتی خود تا سال 2030

پوسکو از برنامه خود برای افزایش ظرفیت تولید جهانی خود به میزان سالانه 52 میلیون تن تا سال 2030، برای تولید 100 تریلیون وون (78 میلیارد دلار) درآمد سالانه و سه برابر کردن سود عملیاتی خود، رونمایی کرد.

بر اساس این طرح، واحد فولادسازی گروه پوسکو قصد دارد از نظر سودآوری، فولادساز شماره یک جهان و از نظر ظرفیت تولید یکی از پنج فولادساز بزرگ جهان باشد.

منبع: کوریا هرالد

همکاری کره با گوگل برای گسترش هوش مصنوعی

وزارت علوم اعلام کرد کره همکاری با گوگل را برای تقویت قابلیت های تحقیق و توسعه و پرورش متخصصان در صنعت هوش مصنوعی افزایش داده است زیرا قصد دارد به یک قدرت جهانی در هوش مصنوعی تبدیل شود.

وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و گوگل به طور مشترک میزبان رویداد «هوش مصنوعی برای کره - 2023» در سئول با موضوع آینده صنعت هوش مصنوعی و بررسی وضعیت فعلی فناوری‌های هوش مصنوعی از شرکت‌های هوش مصنوعی داخلی و خارجی بودند. این رویداد همچنین برای دانش آموزانی که هوش مصنوعی را یاد می‌گیرند جلسات فناوری برگزار می‌کند.

منبع: کوریا تایمز

 امضا توافقنامه همکاری سیاست کنترل صادرات میان کره جنوبی و ژاپن

وزارت صنعت سئول گفت، کره جنوبی و ژاپن توافقنامه ای را امضا کردند که خواستار تقویت همکاری در سیاست های کنترل صادرات آنها از طریق رایزنی فعال است. بر اساس یادداشت همکاری، دو طرف توافق کردند که دو بار در سال گفتگوی سیاستی درباره موضوعات کنترل صادرات داشته باشند و در صورت لزوم جلساتی را "با فوریت" برای یافتن اقدامات متقابل مناسب در صورت بروز مسائل مرتبط برگزار کنند.

منبع: یونهاپ

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما