معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۲۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۸۴

نیجریه به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی در بخش معادن

انجمن زمین شناسی نیجریه با اعلام اینکه ارزش منابع معدنی نیجریه بین 700 میلیارد تا 1 تریلیون دلار برآورد شده است از برنامه خود برای جذب سرمایه گذاران خارجی در این بخش خبر داد.

در همین رابطه در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی مورد نیاز در فضای معدنی، انجمن زمین‌شناسی نیجریه (GSN) به سازماندهی اولین میزگرد خود اشاره کرده است.

به گفته اوبا سعیدو ملامی، رئیس GSN، این میزگرد بر نقش دولت در هدایت اکتشافات معدنی و جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن تاکید خواهد کرد.

هدف از این میزگرد جذب سرمایه گذاری خارجی و بازگشایی منابع معدنی نیجریه است که ارزش آن بین 700 تا 1 تریلیون دلار برآورد شده است.

رئیس انجمن زمین شناسی نیجریه در ادامه گفت: هدف تاکید بر نقش دولت در هدایت اکتشاف معدنی و جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن، مشابه رویکرد کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و آفریقای جنوبی است.

این میزگرد کارشناسان محلی و بین المللی و همچنین سهامداران کلیدی مانند شرکت مالی آفریقا (AFC، PwC، آژانس زمین شناسی نیجریه (NGSA) و صندوق توسعه مواد معدنی جامد (SMDF)) را گرد هم می آورد.

ملامی در ادامه بر اهمیت استفاده از روش های اکتشافی قابل اعتماد و تولید داده‌های دقیق علوم زمین برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) تاکید کرد و گفت فقدان داده‌های قوی در مورد منابع معدنی نیجریه، به ویژه مواد معدنی حیاتی، مانع بزرگی برای سرمایه گذاری معدنی در این کشور است.

وی خاطرنشان کرد که تلاش‌های دولت قبلی از طریق پروژه ملی یکپارچه اکتشاف مواد معدنی (NIMEP) قابل ستایش بوده است، اما تعهد جدی‌تری از سوی دولت برای ارتقای منبع داده‌ها، مشابه رویکرد اتخاذ شده در صنعت نفت و گاز، مورد نیاز است.

ملامی همچنین بر نیاز به ذخایر اثبات شده و اقدامات اکتشافی دقیق مطابق با استانداردهای صنعت تاکید کرد و گفت: داشتن ذخایر ثابت شده به نیجریه به عنوان یک کشور ارزش می‌افزاید. دولت فعلی باید ضمن ارائه یک سند واضح که اطلاعات روشنی را برای مذاکره با سرمایه گذاران بالقوه ارائه می دهد، به بهره برداری از ذخایر معدنی کشور متعهد باشد.

منابع معدنی موجود در نیجریه

منابع معدنی موجود در نیجریه شامل منابع معدنی سوختی، منابع فلزی و منایع غیر فلزی می‌شوند. بر همین اساس مواد معدنی موجود در نیجریه عبارتند از:

منابع سوختی:

ذغال، گاز طبیعی، نفت خام

گفته می‌شود ذخایر ذغال در معادن نیجریه بالغ بر 600 میلیون تن است.

منابع فلزی:

نقره، نیکل، مس، سرب، آهن، طلا، آلومینیوم، زینک، سنگ آهن، منگنز، کاسیتریت، تانتالیت

منابع غیرفلزی:

گرانیت، فلدسپات، سنگ آهک، تالک، سنگ مرمر، بوکسیت، کلمبیت، دولومیت، پتاس، باریت، کائولن و میکا

منابع:

https://businessday.ng/news/article/gsm-moves-to-unlock-nigerias-1trn-mineral-resources-sector/

https://peakng.com/types-of-mineral-resources-in-nigeria/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما