معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۲/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۳

اخبار اقتصادی کره جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کره جنوبی در هفته چهارم اردیبهشت 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

قصد کره جنوبی برای افزایش صادرات به چین

وزارت صنعت اعلام کرد کره جنوبی همکاری با چین را تقویت خواهد کرد و حمایت های بازاریابی و مالی را از شرکت های داخلی برای حمایت از صادرات به کشور همسایه گسترش خواهد داد. وزارت تجارت، صنعت و انرژی مجموعه اقداماتی را برای تقویت تجارت با شریک تجاری شماره 1 این کشور ارائه کرد، زیرا کره جنوبی در ماه‌های اخیر در بحبوحه رکود اقتصادی جهانی کاهش صادرات به چین را تجربه کرده است.

منبع: یونهاپ

صادرات گوشت گاو حلال کره به مالزی

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی، کره با مالزی برای صادرات گوشت گاو کره ای (hanwoo) به این کشور آسیای جنوب شرقی موافقت کرده است. وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی و هیئت مدیره Hanwoo، سازمانی که صنعت گوشت گاو داخلی را ترویج می‌کند، گفتند که رویدادی را در کوالالامپور برای جشن آغاز صادرات برگزار کردند. آنها گفتند که این رویداد به منظور بزرگداشت امضای اولین قرارداد برای صادرات رسمی‌هانوو به مالزی و ترویج عالی و طعم گوشت گاو کره ای به دولت مالزی، خرده فروشان محلی و رستوران‌ها برگزار شد.

منبع: کوریا تایمز

 آغاز تولید انبوه پیشرفته ترین تراشه‌های DRAM توسط سامسونگ

سامسونگ الکترونیک، بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان، اعلام کرد که تولید انبوه 16 گیگابیتی DDR5 خود را آغاز کرده است که از پیشرفته ترین فناوری پردازش 12 نانومتری صنعت استفاده می‌کند. جدیدترین مجموعه DRAM سامسونگ با حداکثر سرعت 7.2 گیگابیت در ثانیه که به سرعتی تبدیل می‌شود که می‌تواند دو فیلم UHD با حجم 30 گیگابایت را در یک ثانیه پردازش کند، همچنین از برنامه‌های مختلف از جمله مراکز داده، هوش مصنوعی و محاسبات نسل بعدی پشتیبانی می‌کند.

منبع: یونهاپ

 تاییدیه استارلینک اسپیس ایکس برای فعالیت در کره

به گفته وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره، دولت تصمیم گرفت پس از بررسی توانایی‌های مالی و فنی شرکت آمریکایی SpaceX و برنامه‌ای برای محافظت از کاربران، به عنوان بخشی از الزامات ثبت نام تحت قانون تجارت مخابرات، مجوز Starlink Korea را به عنوان یکی از شرکت‌های محلی تابعه به این شرکت آمریکایی اعطا کند.

منبع: کوریا هرالد

بازگشت شرکت بازرگانی دریایی هیوندای به بخش حاملان گاز مایع

شرکت بازرگانی دریایی هیوندای به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل گاز مایع کره جنوبی در گذشته و پس از گذشت تقریباً 10 سال از فروش اپراتور حامل گاز مایع به یک شرکت سهام خصوصی محلی، به دنبال خرید 100 درصد سهام شرکت حمل گاز مایع هیوندای خواهد پیوست. این شرکت درخواست خود برای تصاحب شرکت یاد شده را ارائه  داده است.

منبع: یونهاپ

ورود سامسونگ و ال جی به بازار عرضه OLED

طبق گزارش‌ها، سامسونگ الکترونیک و ال‌جی دیسپلی یک قرارداد نمایشگر OLED را امضا کردند. رویترز گزارش داد که از سه ماهه دوم سال 2023، ال جی دیسپلی عرضه پنل های تلویزیون OLED برای سامسونگ الکترونیکس را آغاز خواهد کرد و هدف آن ارسال 2 میلیون دستگاه در سال آینده و حداکثر 5 میلیون دستگاه در چند سال آینده است. در این گزارش آمده است که لوازم اولیه پنل های 77 و 83 اینچی خواهد بود.

منبع: کوریا تایمز

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما