معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۰

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته دوم خردادماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

قراردادهای شرکت ملی هواپیمایی الجزایربا بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیما

روز چهارشنبه 10 خرداد قرارداد خرید 7 هواپیما (5 هواپیمای A330-900 و دو هواپیمای A350-1000) از شرکت ایرباس که از سال 2025 تحویل داده خواهد شد، امضا شد. این قرارداد در چارچوب برنامه‌ای است که براساس آن خرید 15 هواپیما برای تقویت ناوگان این شرکت توسط رئیس‌جمهور عبدالمجید تبون ابلاغ شده است. همچنین قرارداد خرید 8 هواپیما از شرکت بوئینگ نیز اخیرا امضا شده است. در همین راستا الجزایر اقدام به برگزاری مناقصه بین المللی برای خرید 10 هواپیمای دیگر نیز نموده است.

سفر وزیر تجارت و توسعه صادرات الجزایر به کنیا برای حضور در نشست وزرای تجارت منطقه آزاد قاره آفریقا (AfCFTA)

طیب زیتونی وزیر تجارت و توسعه صادرات، روز سه‌شنبه 9 خرداد بر ضرورت تسریع در فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا (AfCFTA) تاکید کرد. این نشست که در روزهای 30 و 31 می (9 و 10 خرداد) در نایروبی پایتخت و با هدف تعیین اولویت های اجرای توافقنامه اتحادیه آفریقا برگزار شد.

آقای زیتونی بر لزوم ایجاد یک استراتژی واقعی قاره ای به ویژه در زمینه منسوجات صنعتی، مواد خام و پیمانکاری در بخش خودرو و با بهره برداری از تمام ظرفیت های قاره آفریقا تاکید کرد. ایشان همچنین بر ضرورت تسریع در فعال‌سازی AfCFTA و آغاز تجارت بین آفریقایی و توسعه صنایع مختلف با پیروی از استراتژی قاره‌ای، با هدف دستیابی به یکپارچگی اقتصادی قاره ای بین کشورهای آفریقایی تاکید کرد. آقای زیتونی اشاره کردند که این استراتژی باعث ایجاد شغل های جدید و زنجیره‌های ارزشی خواهد شد که به کشورهای آفریقایی اجازه می دهد تا از طریق تبدیل منابع خام و صنعتی شدن آنها در سطح قاره، ثروت ایجاد کنند.

اولین رویداد بازاریابی اولین خودرو فیات تولید شده در الجزایر

اولین عملیات بازاریابی خودروهای برند ایتالیایی "فیات" روز یکشنبه 7 خرداد توسط "Stellantis El Djazaïr" در الجزایر راه اندازی شد. در این رویداد علی عون، وزیر صنعت و تولید دارو، طیب زیتونی وزیر تجارت و توسعه صادرات، سفیر ایتالیا در الجزایر و سفیر الجزایر در ایتالیا حضور داشتند.

آقای عون ضمن بیان این موضوع که اولویت دولت تولید است، تولید اولین خودروی "فیات" در الجزایر را نشان دهنده خط مشی جدید این صنعت معرفی کرد که با هدف عرضه خودروهای جدید به بازار ملی از طریق فروش و ساخت انجام شده است. سفیر ایتالیا در الجزایر راه اندازی کارخانه "فیات" در وهران را یکی از ثمرات همکاری‌های موثر بین دو کشور دانست و این کارخانه را به عنوان "پایگاهی استراتژیک برای تولید خودروهای ایمن با قیمت های مقرون به صرفه" معرفی کرد.

وزیر دارایی الجزایر: پروژه خط لوله گاز ترنس صحرا (TSGP)، پروژه ای اقتصادی، پایدار و سودآور است

آقای لعزیز فاید اظهارات اخیر رئیس بانک توسعه آفریقایی در پنجاه و هشتمین نشست سالانه گروه بانک توسعه آفریقایی (AfDB) را نشانه عزم این بانک برای تامین مالی این پروژه است. وی با اشاره به اینکه مطالعات دقیق تر این ابرپروژه انجام خواهد گرفت، این پروژه را اقتصادی، پایدار و سودآور دانستند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما